Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö ihmisen katseesta/ilmeestä määrittämään, että onko kyseinen henkilö mielisairas?

Vierailija
09.06.2019 |

Kun sanotaan, että jollain on "hullun kiilto silmissä".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Esim. A. Rinne, Touko Aalto, Juha Sipilä ja paljon muita. Pitää osata katsoa.

Vierailija
2/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa itse olla harhainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse lähtisi määrittelemään ketään mielisairaaksi ulkosien olemuksen perusteella. - kaiken näköisiä tuntemuksia saattaa rähjäinen ja hyvin epäsiisti olemus herättää ihan niinkuin toiseen äärimmäisyyteen viety olemus ja kaikki tältä väliltä olevat olemusket.   Ja miten esimerkiksi pukeutumien ja vaatteet ovat vain osa olemusta  muiden muassa liikeiden ja ilmeiden ohella.  

En ole mikään selvinnäkijä ja toivon, että osaisin olla "tuomitsematta" ketään yksioikoisesti liian helposti vaikka tiedostan, että se (mielikuva toisesta ja siitä mitä kuvitteleee ja uskoo toisen olevan) saattaa tosiasiassa tapahtua monesti ihan liian nopeasti ja äkkiä.  

Vierailija
4/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen tavallaan tyhjää tuijottava katse, vaikka katsoisi kohtikin.

Vierailija
5/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

noup

Vierailija
6/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuva

Vierailija
7/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vahva lääkitys sehän näkyy jo kävelytyylistä

Vierailija
8/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Kyllä. Esim. A. Rinne, Touko Aalto, Juha Sipilä ja paljon muita. Pitää osata katsoa.

Luojan kiitos minä en osaa tuolla tavoin katsoa ja nähdä... Ja ihmiessäni ja kummisani minä olen kaltastesi "näkijöiden" osalta. - Oletko varma, etteikö sinun kannataisi käydä tarkistuttamassa näkökykysi laatua? 

Vierailija
9/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmistä ei, mutta kirjoitustyylistä kyllä. Ap on aivan selkeä F30.

Vierailija
10/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan pysty.

Vierailija
11/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
12/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne ilmeet tai katseet on ristiriidassa tapahtumien kanssa, niin kyllä jotain vikaa ainakin on.

Vierailija
13/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
14/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ne ilmeet tai katseet on ristiriidassa tapahtumien kanssa, niin kyllä jotain vikaa ainakin on.

Miksi alapeukku? Jos ihminen hymyilee vaikka lapsen kuolemalle, niin eikö muka ole vikaa silloin.

Vierailija
15/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten pystyy muttei ihan aina.

Vierailija
16/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Psykiatrihan tekee diagnoosit ihan silmiin katselemalla. Oletteko koskaan nähneet psykiatrian alan tietoteoksia? Suurin osahan niistä käsittelee juuri näitä katseita. Niissä on esimerkkikuvia siitä, miten toljottaa masentunut ja miten pälyilee paranoidinen skitsofreenikko jne.

Vierailija
17/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omg

Vierailija
18/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi teidän kirjoittelu kuulostaa vainoamiselta. Diagnosoidaan vaan kaikki keskiarvosta poikkeavat ihmiset. Ja ihan totta, tuomitsevat ihmiset vaistoaa tosi helposti. Tälle sairaudelle on vastikään julkaistu seuraavat yleisesti tunnustetut tyypilliset ilmeet. Kas tässä: 😯 😳

Vierailija
19/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/24 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen psykoosisairaiden parissa, ja tällaisen ns. "hullun kiillon" olen nähnyt vuosien saatossa parilla hyvin kroonisen psykoottisella, hoitoresistentillä ja jo nuorena sairastuneella skitsofreniapotilaalla. Niin sairaita ei nykyään enää juurikaan ole kehittyneen lääkehoidon vuoksi. Mutta on hyvin silmiinpistävä ilme, sitä ei pysty kuvailemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi