Naiset likaisempia kuin miehet? Näin usein lakanoita vaihdetaan: ”Yllättävää”
Tuore selvitys paljastaa kenties yllättävänkin asia miesten ja naisten välisestä erosta makuuhuoneessa.
Muun muassa patjoja valmistavan ErgoFlexin kyselystä kävi nimittäin ilmi, että miehet vaihtavat lakanansa puhtaisiin naisia useammin. Kyselyyn osallistui 2000 ihmistä.
Selvisi, että siinä missä miehet pesevät lakanansa parin viikon välein, naiset vaivautuvat pesupuuhiin vain kerran kuussa.
Vaikka lakanat eivät puhtaimmasta päästä olekaan, 61 prosenttia naisvastaajista sanoi nukkuvansa mieluiten alasti. Vain 39 prosenttia miehistä sanoi samaa.
"Yllättävää"
Myös pyjaman pesussa miehet voittivat naiset hygieniallaan. Miehet laittoivat yöpuvun pesuun kolmen käyttökerran jälkeen, kun naiset pesivät omansa viiden käyttökerran jälkeen.
– Meistä oli yllättävää, että miehet vaikuttivat paljon hygieenisimmiltä, mitä tuli heidän sänkyynsä, kuin naiset, etenkin, kun vertaa vanhoihin tilastoihin, ErgoFlexin edustaja totesi.
Kuinka usein lakanat sitten tulisi vaihtaa? ErgoFlexin asiantuntijat suosittelevat lakanoiden vaihtoa vähintään muutaman viikon välein, etenkin kuumalla säällä, mutta ihanteellisin väli olisi kerran viikossa. Myös mikrobiologi Philip Tierno on suositellut samaa.
Kommentit (17)
Mikähän tutkimus tuo mahtaa olla? Omassa tuttavapiirissäni kyllä naiset ovat niitä, jotka vaihtavat petivaatteita säännöllisesti. Miehistä osa vaihtaa myös, osa taas ei tajua/ei kiinnosta. Yksikään tuntemistani naisista ei tietääkseni nuku kuukautta samoissa lakanoissa.
Itse vaihdan petivaatteet kerran viikossa, ja tyynyliinan 3 päivän välein. Olen nainen.
Uskon :D
Mieheni hikoilee enemmän
Mieheni roiskii lakanoille enemmän siemennestettä
Jälleen mieheni hikoilee enemmän
Miesten lakanat luultavasti kulahtacat myös naisten lakanoita nopeammin
Itse nukun alasti, en siis ikinä pese pyjamaa. Käyn suihkussa iltaisin, joten sekin pitää lakanat puhtaana pidempään. Tai pitäisi jos ei olisi hikoilevaa ja seksikästä miestä. :)
"--siinä missä miehet pesevät lakanansa parin viikon välein--"
😂😂😂 Perinteisessä suomalaisessa avioliitossa mies ei kyllä pese lakanoitaan yhtäkään ainutta kertaa koko elinkaarensa aikana
Pidän arveluttavana tuota tutkimusta. Etenkin kun siinä mainitaan että tulokset ovat ristiriitaisia "aiempien tilastojen kanssa". Eli siis aiemmat tutkimukset ovat osoittaneet päinvastaista.
Koskee ihan yleistä siisteyttäkin. Kaikkien tuntemieni sinkkunaisten kämpät on sotkuisempia kuin sinkkumiesten. Vaatteita lattialla, roskia, pölyistä...
No keitä nää pesumiehet on? Tuttavaperheissä yleensänainen hoitaa pyykkihuollon ja vaihtaa koko perheen lakanat. Sinkkumiehet pesettää mm. äidillään.
Joo ja niitä miehiä oli vastaamassa tyyliin 10 kpl, jotain pesulan asiakkaita. Naisia kymmenkertainen määrä.
"– Meistä oli yllättävää, että miehet vaikuttivat paljon hygieenisimmiltä, mitä tuli heidän sänkyynsä, kuin naiset, etenkin, kun vertaa vanhoihin tilastoihin, ErgoFlexin edustaja totesi."
En luota yhteenkään tutkimukseen/julkaisuun, joka on kirjoitettu näin huonosti. Olen 98% varma, että tässä ei ole kyseessä luotettava, tieteellisyyden kriteerejä noudattaen toteutettu tutkimus.
Mun mies nukkuu eri huoneessa (kuorsauksen vuoksi). Pääsiäisen alla huomasin että sillä oli jouluna vaihdetut lakanat. Omani vaihdan 2 viikon välein.
Mitä yllättävää tässä on? Aina on tiedetty, että naiset ovat todellisia emotionaalisia sottapyttyjä, kun miehet ovat rationaalisia siistejä ihmisiä.
Ei tarvitse kuin mennä naisten asuntoihin ja katsoa sitä helvettiä joka on valloillaan. Meikkiä ja jos jonkin sortin purnukkaa riittää, ja niiden mukana pölyä ja ties mitä riittää.
Miehet ovat lähes järjestään aina siistimpiä kuin naiset. Tämä on taas yksi "women are wonderful" efektin aiheuttama silmälume: https://en.wikipedia.org/wiki/Women_are_wonderful_effect
En usko tuohon tutkimukseen. Ainakaan minä ja ystäväni emme kukaan sovi tuohon kuvaukseen.
Itse olen sillä tavalla "likainen", että annan koirani nukkua kanssani sängyssä. Siitä irtoaa karvaa ja tassuissa tulee kesäaikaan hiekkaa. Mutta vaihdankin sitten lakanat 5-6 päivän välein (ja koiran paikka on jalkopäässä sänkyä).
N25
Olen ollut kolmessa pitkässä suhteessa elämäni aikana. Yhdessäkään näistä suhteista lakanat eivät olisi vaihtuneet ikinä, ellen minä olisi vaihtanut niitä. Miehet eivät ole kiinnittäneet mitään huomiota siihen, vaikka sängyssä olisivat olleet useita viikkoja vanhat lakanat joissa on hikoiltu, syöty, harrastettu seksiä. Sinne ne äijät vaan kaatuu illalla tyytyväisenä. Otettakoon huomioon myös se, että miehet tyypillisesti likaavat lakanoita enemmän, koska hikoilevat enemmän.
Nykyään sinkku ja nautin hyvistä unista puhtaissa lakanoissa. N50+
Tuollaiset ”tutkimukset” ovat silkkaa soopaa. Kuka uskoo? Kuka tahansahan voi väittää tehneensä tutkimuksen kunhan ei sitten sitä tutkimusta esittelekään vaan omia päätelmiään. Asialla petivaatteita markkinoiva taho, kuinkas muuten. Naisia on helppo syyllistää. Hygieniakauhujutut uppoaa takuuvarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä yllättävää tässä on? Aina on tiedetty, että naiset ovat todellisia emotionaalisia sottapyttyjä, kun miehet ovat rationaalisia siistejä ihmisiä.
Ei tarvitse kuin mennä naisten asuntoihin ja katsoa sitä helvettiä joka on valloillaan. Meikkiä ja jos jonkin sortin purnukkaa riittää, ja niiden mukana pölyä ja ties mitä riittää.
Miehet ovat lähes järjestään aina siistimpiä kuin naiset. Tämä on taas yksi "women are wonderful" efektin aiheuttama silmälume: https://en.wikipedia.org/wiki/Women_are_wonderful_effect
Niin että mikä naisviha?
Vain palstamies uskoo NEW YORK POSTIN tekstin koskevan suomalaisia naisia. :D
t. Vaihdan lakanat kerran viikossa
Naisen ja miehen ero: mies vaihtaa lakanat ennen kuin nainen tulee kylään, nainen vaihtaa lakanat kun mies lähtee.
Missä tuo on julkaistu?