Minkä takia ne tuulettimet nyt taas loppuu kaupoista?
Nehän loppuivat viimekesänäkin. Missä ne ihmisten silloin ostamat tuulettimet nyt on? Miksi pitää taas uudet ostaa? :D Selittäkää tyhmälle.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä vanha ilmastointilaite alkoi vedellä viimeisiään heinäkuussa. Ja mistään ei saanut uutta. Mihinkään ei tullut edes tilaamalla ilmastointilaitteita.
Olen etsinyt uutta toukokuun alusta lähtien. Missään ei ole ollut. Aina tullut pieni erä, joka jo loppunut. En ost ilman, että näen malli kappaletta. Nyt sain eilen ostettua k-raudasta. Tänään ne olivat sieltä jo loppu jälleen.
Mistä sä olet niitä sitten etsinyt? Jos ei kerran ole löytynyt? Motonetissa on ainakin iso läjä ilmastointilaitteita. Itse en ole tarvinnut, kun oma toimii vielä.
Ostakaa ne tuulettimet talvella jemmaan niin ei tartte sit helteillä keikua perään.
Willy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä vanha ilmastointilaite alkoi vedellä viimeisiään heinäkuussa. Ja mistään ei saanut uutta. Mihinkään ei tullut edes tilaamalla ilmastointilaitteita.
Olen etsinyt uutta toukokuun alusta lähtien. Missään ei ole ollut. Aina tullut pieni erä, joka jo loppunut. En ost ilman, että näen malli kappaletta. Nyt sain eilen ostettua k-raudasta. Tänään ne olivat sieltä jo loppu jälleen.
Mistä sä olet niitä sitten etsinyt? Jos ei kerran ole löytynyt? Motonetissa on ainakin iso läjä ilmastointilaitteita. Itse en ole tarvinnut, kun oma toimii vielä.
Pikaisella katsomisella Motonet myy lähinnä eioota ilmastointilaitteiden osalta.
Meillä on kaksi isoa, muutaman vuoden palvellutta tuuletinta. Nyt kun kaivoin ne esiin, totesin, että kumpikin on tavalla tai toisella rikki. Yhden sain nyt toimimaan, ja toivon, että pärjättäisiin sillä pari viikkoa. En nyt viitsisi ostaa uutta, mutta ehkä on pakko. Makuuhuoneessa (yläkerrassa) on tänään jo 30 astetta, vaikka on kaikki perinteiset viilennyskeinot käytössä. Katto oikein kerää lämmön alleen, ja sisällä on huhtikuusta syyskuulle aika reippaasti lämpimämpi kuin ulkona, siis ilman minkäänlaista låmmitystä. Yöksi viilenee ehkä 28 asteeseen. Ikkunoita ei voi pitää auki, koska kahdella meistä on paha siitepölyallergia, ja perheessä on lisäksi pikkulapsia, jotka eivät vielä tajua vaaraa. Onneksi taloyhtiö antoi vihdoinkin, useamman vuoden tappelun jälkeen, luvan asentaa ilmalämpöpumppu. Tilattu on, mutta nekin ovat jo lopussa monesta paikasta.
Meillä vaimo pieree jatkuvasti ja siitä tulee raikas metaanin tuulahdus.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa ne tuulettimet talvella jemmaan niin ei tartte sit helteillä keikua perään.
No kuule kun niitä ei ole myynnissä talvella, olisin todellakin ostanut, mutta vasta toukokuussa niitä alkoi näkyä. Ja nyt jo muka loppu, uskomatonta. No itse onneksi kyllä sain mitä halusin.
Tänään Prismassa kuultua.
-moi minä täällä, tässä ois niitä tuulettimia
Mikset tarvii?
Ainahan niitä tarvii.
Nyt niitä vielä olis.
Tarviihan niitä vaikka siinä pihamajassa. Oota kysyn toimiiko sähköllä vai...
Siis tarvii pistokkeen. Mitä ei ole? No vedä jatkopiuha. Mä otan tän nyt kuitenki. Kun ne loppuu taas kohta.
Että ostetaan kun muutkin ostaa vaikkei tarvitakkaan 😂😂😂
Mitä??
Ostanut SPR kontin myymälästä tuulettimen monia vuosia sitten. Toimii edelleen. Puhdistanut sen myös. Liimannut yhden siiven kun rikki. Toimii. Kun loppuneet kaupoista kiertäkää kirpputorit ja muut. Jos tulee hiki se on ihan ok. Laita se kesää odottamaan syksyllä. Ota mukaan jos kun muutat äläkä ole tyhmä.
Kävin kaukaa viisaana hakemassa jo pari viikkoa sitten. Edellinen meni säpäleiksi muutossa.
Osta kun näet sen mitä tarvitset. Älä heitä pois sitä mitä tarvitset.
485
Koska kaikki varautuvat siihen, että kesälomien alettua jaska osuu tuulettimeen aika monessa parisuhteessa. Miten se voisi ilman tuuletinta osua?
Kuka ostelee kirpputoreilta sähkölaitteita, ja jos ostaa täytyy olla täys fakiiri.
Kirpputoreilla ei ole mitään tuotevastuuta,
Mistä tiedät, millainen vika ostamassi sähkölaitteessa on, voi olla kielletty myynnistä, voi olla rikkonanainen tai osittain rikkonainen. Kun otat käyttöön, pahimmassa tapauksessa kotisi voi palaa, lievimmissä tapauksissa saat lievän sähköiskun.
Ihmisillä ei nykyisin ole mitään todellisuuden tajua eikä vastuuta. Kirpparille viedään rikkinäisiä ja vaarallisia sähkölaitteita.
Ja eihän se ole viejän, siis myyjän vika, jos joku on niin hölmö, että ostaa sen.
En koskaan, ikinä, missään olosuhteissa ,ostaisi kirppareilta yhtä ainoaa sähkölaitetta, olipa se viimeinen tavara, jonka tässä maailmassa voisin saada. Niin, ja kokemusta on!
Ei tulisi mieleenikään ostaa kirpputoreilta sähköä tarvitsevia laitteita, vaikka olisivat kuinka halpoja.
Oma ja perheen hengissä säilyminen on tärkeämpää, kuin jokin parin ecun epävarma sähkölaite,
Opiskeluaikoina ostimme kirpparilta leivänpaahtimen, halpa kun oli.
Veimme kotiin ja matkalla ostettiin paahtoleipää.
Kun paahdin kytkettiin verkkoon, leivät sisällä, kaikki sulakkeet paloi.
Sittemin onkin ollut laatu leivänpaahdin ja on kestänyt.
Jospa nyt kuitenkin varautuisi ennalta kun marketissa oli jo isot pinot jo kuukauden päivät ja juhannuksen jälkeen jo syksyn tavaroille tilaa.
Olen heittänyt edelliset pois kun oli liikaa rojua. Haluisin hiljaisen ja tasaisesti käyvän mallin. Jos tuuletin pitää kovaa tai sykkivää ääntä niin sitä ei voi käyttää nukkuessa. Mutta ehkä joudun vaan ostamaan jonkun nyt kun niitä vielä saa. Tarvetta olisi ilmastointilaitteellekin, mutta samalla hinnalla saisi tietokoneen JA polkuypyörän.
Vierailija kirjoitti:
Olen heittänyt edelliset pois kun oli liikaa rojua. Haluisin hiljaisen ja tasaisesti käyvän mallin. Jos tuuletin pitää kovaa tai sykkivää ääntä niin sitä ei voi käyttää nukkuessa. Mutta ehkä joudun vaan ostamaan jonkun nyt kun niitä vielä saa. Tarvetta olisi ilmastointilaitteellekin, mutta samalla hinnalla saisi tietokoneen JA polkuypyörän.
Nukkuessa paras on semmonen kayttovalaisinmallinen lapatuuletin varsinkin jos siinä on portaaton nopeudensäätö.
Onko ne oikeasti edes loppu, vain onko kyse samasta asiasta kuin lehdissä: aina ennen joulua kinkut loppuvat, ennen pääsiäistä loppuvat kananmunat, ennen juhannusta loppuvat grillimakkarat, jne... Onneksi ei enää, mutta ennen vanhaan myös viina meinasi loppua ennen vappua kun Alkot uhkasivat lakolla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
me ostettiin alkuviikosta siirrettävä ilmatointilaite. Kaikki olivat kuitenkin kaupasta loppuneet ja saadaan omamme vasta viikon päästä perjantaina.
Ihan turhaan pistitte siihen monta sataa rahaa :D Viikon päästä helteet on jo tältä kesältä ohi ja kun nyt ollut pari kesää näitä helteitä on odotettavissa että pari seuraavaa kesää sataa vettä koko kesän. Käyttötarvetta tulee ehkä joskus 5-10 vuoden päästä jolloin se on jo heitetty pois tai muuten hajonnut.
Onneksi en ole mennyt moisiin humputuksiin. Asunnosta voi avata ikkunan kun tulee liian lämmin ja istua autossa jos on pakko päästä viileämpään hetkellisesti.
No ostin syksyllä ja otin keväällä käyttöön. Kyllä tuolle on käyttöä niin kauan kun pelittää. Maksoin vielä 900 euroa ja ei kaduta.
Ne ostaa, jotka jäi viime kesänä ilman.
Vai pitäisikö ap:n mielestä heidän kärsiä myös tämä kesä?