Läheiset ovat negatiivisia.
Mieheni ja hyvä ystäväni ovat todella negatiivisia. Heillä ei ole elämässään mitään mikä liiakseen vaivaisi, mutta jatkuva negatiivisuus alkaa väsyttämään.
Ystäväni kommentoi töykeästi usein esim vaatteistani tai jos jostain iloitsen hän löytää siitä jotain negatiivista. Välillä mietin miksi kerron hänelle mitään mukavaa, kun saan vain töykeän vastauksen. Esim kiharran hiukseni ja hän sanoo "ne suoristuu kumminkin pian"
Mieheni taas tiuskii kaikesta turhasta ja on lopettanut kommunikoinnin melkein kokonaan.
Olen aina kannustava, kehun ja pidän positiivista ilmapiiriä yllä. Alkaa vain hieman väsyttää. Tuntuu epäreilulta että joudun itsekseni ylläpitämään hyvää ilmapiiriä ja hyvää mieltä.
Viihdyn nykyään paljon itsekseni koska saan pidettyä hyvän fiiliksen.
Eniten ehkä tahtoisin kuulla ehdotuksia miten hienotunteisesti sanoisin negatiivisuudesta.
Kommentit (7)
Ohjaa heidät yhteen ja ota itse heinin etäisyyttä.
Minusta ei vain ole sanomaan takaisin mitenkään. Enkä oikeastaan pidä negatiivisuuden kylvämisestä. Minulle ei useinkaan tule edes mieleen sanoa mitään takaisin.
Minulla on vain yksi ystävä ja yksi mies elämässä. Tahtoisin tästä sanoa jotenkin ilman että loukkaan heitä. En tiedä ymmärtävätkö he itse heidän energiaansa.
Sanovat molemmat että positiivisuus on yksi parhaimpia puoliani ja mies sanoi että siksi minuun rakastuikin.
Aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei vain ole sanomaan takaisin mitenkään. Enkä oikeastaan pidä negatiivisuuden kylvämisestä. Minulle ei useinkaan tule edes mieleen sanoa mitään takaisin.
Minulla on vain yksi ystävä ja yksi mies elämässä. Tahtoisin tästä sanoa jotenkin ilman että loukkaan heitä. En tiedä ymmärtävätkö he itse heidän energiaansa.
Sanovat molemmat että positiivisuus on yksi parhaimpia puoliani ja mies sanoi että siksi minuun rakastuikin.
Aloittaja.
Olemalla hiljaa hyväksyt heidän käytöksen. Ei elämässä voi koko ajan miettiä miten saataisiin kaikille kiva olo. Puhut joko ihan suoraan tai opit elämään asian kanssa. Olet jo iso tyttö ja sinun pitää ottaa sitä todelliesta vastuuta miten sinua kohdellaan, eikä syyttää vain muita. Ei ihmiset ole ajatustenlukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja.
Olemalla hiljaa hyväksyt heidän käytöksen. Ei elämässä voi koko ajan miettiä miten saataisiin kaikille kiva olo. Puhut joko ihan suoraan tai opit elämään asian kanssa. Olet jo iso tyttö ja sinun pitää ottaa sitä todelliesta vastuuta miten sinua kohdellaan, eikä syyttää vain muita. Ei ihmiset ole ajatustenlukijoita.
Olet oikeassa. Olisiko hyvä tapa sanoa esim silloin, kun tilanne tapahtuu että "olen huomannut että usein..."
Vanhalle ystävälleni sanoin että en pidä siitä kun hän sanoo minua tyhmäksi jatkuvasti. Oli kuulemma vitsi vaikka monesti sanoin että se ei tunnu kivalta., mutta hän jatkoi. Sen jälkeen emme olleet enää ystäviä 2 vuotta yritin etsiä uutta ystävää.
Yksinäisyys ei ole mukavaa.
Aloittaja.
Ymmärrän sua hyvin, ap. Oma mies ei ole suoranaisesti negatiivinen, mutta passiivinen. "Joo" ja "jaa" on yleisempiä kommentteja. Itse juurikin ilahdun helposti, esim. juuri kiharoista hiuksissa ja tuun pienistä asioista hyvälle tuulelle. Kertoessani jotain ihanaa (pientä tai isoa) asiaa, tuntuu epäreilulta, kun toiselta ei saa reaktioo. Ei varmasti toki kiva saana mitään negatiivistakaan :/ Mutta myös sellanen "jaajaa" -reakointi on inhottavaa.
Ei hienotunteisuutta, eiväthän hekään yhtään mieti mitä täräyttävät sulle! Sanoisin suoraan, ja että jos ei lopu, niin lähtisin molempien luota. Ovatko masentuneita? Kysy juurisyytä tuohon negatiivisuuteen.