Koska lukiolainen voi hakea taas opintolainaa? 18v täyttää kesällä ja 1 vuosi päättyi nyt
ja saako sen jotenkin nettipankista ja jos niin koska?
Terveisin 300€ asumistuki ainoana tulona kesällä ja vuokra 500€ 🙈
Kommentit (9)
ei kukaan osaa sanoa? Saako hakea vasta sitten kun koulut taas alkaa?
Kysy pankista suoraan, eli soita sinne tai lähetä viesti verkkopankissa. Voit myös hakea toimeentulotukea kesälle, jos tulosi ovat noin pienet. Toimeentulotuesta saat tietoa kelan sivuilta.
Mitenkäs vanhempien elatuksen laita?
Saat toimeentulotukea, jos et voi saada lainaa. Ja koska sitä ei välttämättä tarvitse maksaa takaisin, haluat ehdottomasti sitä lainan sijasta.
Opiskeletko kesälukiossa? Yliopistossa muinoin sain opintolainaa vain opiskelukuukausille.
Miksi asut ylikalliissa asunnossa, johon ei ole varaa?
No minä toki olen nyt maksanut hänen vuokransa, tuntuu vain tosi pahasti lompakossa kun pelkkä vuokra 200€, ja muut kulut päälle. Kirjojen ostokin edessä nyt kesällä.
Kun ei itellänikään raha missään puussa kasva. Tähän saakka hän on elänyt opintolainalla,, opintotuen jälkeenkin jää asumiskuluja maksettavaksi 20€ ja tosiaan asuu halvassa yksiössä. Ei täällä saa mitään sillä 390 eurolla mikä on asumistuen raja. 520€ hänellä vuokra, sähkö ja vesi.
Vierailija kirjoitti:
No minä toki olen nyt maksanut hänen vuokransa, tuntuu vain tosi pahasti lompakossa kun pelkkä vuokra 200€, ja muut kulut päälle. Kirjojen ostokin edessä nyt kesällä.
Kun ei itellänikään raha missään puussa kasva. Tähän saakka hän on elänyt opintolainalla,, opintotuen jälkeenkin jää asumiskuluja maksettavaksi 20€ ja tosiaan asuu halvassa yksiössä. Ei täällä saa mitään sillä 390 eurolla mikä on asumistuen raja. 520€ hänellä vuokra, sähkö ja vesi.
Soluasunto, alivuokralaishuone. Niissä opiskelijat on ennenkin asuneet.
Ja hänhän voi tulla kesäksi kotiin. Niin opiskelijat on ennenkin tehneet.
Miksei hän asu kotona?
Miten olisi kesätyö?