En oo koskaan lentänyt. Kuinkahan hankalaa se mulle ois?
Siis kaikki lähtötarkastukset ja turvatarkastukset ja tavaroiden mittailut ja pussittamiset. Kotimaan sisälläkin siis. Oon aina kulkenut vaan autolla, junalla ja bussilla. Laivalla käynyt pari kertaa kauan sitten. Siitäkään muista enää mitään. Nolaiskohan siellä lentoasemalla tai koneessa helposti itsensä. Sitä eniten pelkään. Siksi en oo uskaltanut mennä. Oon ajatellut että joudun naurunalaiseksi, jos joku huomaa etten oo ikinä lentänyt. Senhän varmasti huomaa kun on niin paljon kaikkia tarkastuksia mitä pitää osata tehdä oikein. En varmasti mitenkään suoriutuis kaikista niistä niin ettei kukaan huomaa etten oo lentänyt koskaan.
Kommentit (4)
Ei kukaan oikeasti siellä seuraa muiden tekemisiä, jokaisella on se oma touhu siinä päällä. Kyllä ne virkailijat neuvoo kun kysyt neuvoa ja seuraat mitä muut tekee. Lue ohjeita sen lentoyhtion sivuilta, mille olet ostanut lipun. Tai sitten luet Finavian sivuilta, niillä pääsee pitkälle. Noissa on aika paljon samat säännöt, jotkut kilomäärät matkatavaroissa voi vaihdella. Tsemppiä, ja hyvää matkaa jos päätät lähteä.
Lentokentällä henkilökunta opastaa tarvittaessa ja kaikkialle jonotetaan eli sen kuin apinoi edellä menijää. Sitä paitsi, mitä sillä on väliä, vaikka joku tajuaisi sinun matkaavan ensimmäistä kertaa lentokoneella?
No mä oon lentänyt ainakin 50 kertaa mut silti aina yhtä pihalla kaikista käytännöistä. Joten älä stressaa.
Ei siinä koneessa todennäköisesti ole kuin pari muuta, jotka ovat aikaisemmin lentäneet. Ne istuu siellä
etuosassa omassa kopissa.