Kaupan kassalla
Kertokaa viisaammat mulle, miksi ihmiset alkaa tunkea ostoksiaan kassahihnalle ruokakaupassa, vaikka tilaa hihnalla kapulan jälkeen on vain 10 senttiä?
Tilanne jälkeen kerran: yksi asiakas on maksamassa ostoksiaan, minun ja toisen asiakkaan ostokset on hihnalla ja jono ei siis liiku mihinkään.
Asiakas takanani alkaa tunkea ostoksiaan siihen pieneen tilaan ja kekohan niistä tulee kun ne pitää päällekkäin siihen laittaa. Tämä ei sentään tuhahdellut itsekseen, ja tökkinyt ostoskorilla selkääni:)
Kommentit (14)
Siis kysytkö ihan tosissasi? Sehän on vain kohteliasta pyrkiä suoriutumaan omasta vuorostaan mahdollisimman ripeästi, niin että perässä tulevien jonotusaika lyhenee. Itse ihmettelen niitä joille tavaroiden laittaminen kassahihnalle on se kuuluisa 15 minuuttia julkisuudessa, johon pitää saada menemään maksimiaika ihan niin kuin se olisi kilpailijalta poissa.
No kun se 10 sentin tila hihnalla on oiva tilaisuus päästä esittelemään mestarillisia tetris-taitojani.
Vierailija kirjoitti:
Siis kysytkö ihan tosissasi? Sehän on vain kohteliasta pyrkiä suoriutumaan omasta vuorostaan mahdollisimman ripeästi, niin että perässä tulevien jonotusaika lyhenee. Itse ihmettelen niitä joille tavaroiden laittaminen kassahihnalle on se kuuluisa 15 minuuttia julkisuudessa, johon pitää saada menemään maksimiaika ihan niin kuin se olisi kilpailijalta poissa.
Se ei ripeytä kassan työskentelyä yhtään, päinvastoin, jos pinoaa ne tavarat siihen pieneen tilaan päällekkäin.
Hyvä että edes sen kapulan jälkeen. Jotkut urpot telläävät ostoksiaan hihnalle jo ennen kuin edellä oleva on edes ennättänyt laittaa kapulaa. Nämä samat jättävät tietenkin myös sen kapulan laittamatta... Tämä tapahtuu tietenkin silloin, kun jonoa riittää.
Tää oli kehno avaus. Asia nollan arvoinen. Tekstin alussa imarrellaan lukijoita ja yritetään saada myötämielisiä kommentteja. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen logiikka sulla, j o n o s e i s o i ja kahden ihmisen ostokset oli jo hihnalla. Ei se auta vaikka kuinka ripeästi ladot ostoksesi hihnalle ja tuupit edessäsi olevaa.
En näe tuossa ongelmaa, ellei tulla iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen logiikka sulla, j o n o s e i s o i ja kahden ihmisen ostokset oli jo hihnalla. Ei se auta vaikka kuinka ripeästi ladot ostoksesi hihnalle ja tuupit edessäsi olevaa.
Onpahan jotain tekemistä sillä aikaa, eikä tarvii katsella jonkun niskavilloja.
Vierailija kirjoitti:
Tää oli kehno avaus. Asia nollan arvoinen. Tekstin alussa imarrellaan lukijoita ja yritetään saada myötämielisiä kommentteja. 0/5.
Asia ei olekaan minkään arvoinen, kunhan ihmettelen ja joskus hieman ärsyynnyn:)
Minua ärsyttää enemmän se, kun jotkut täyttävät hihnan kokonaan muutamalla ostoksella, niin että jokaisen tavaran välissä olisi ollut tilaa vielä yhdelle tai kahdelle ostokselle. Ja hidastaahan sekin jonon etenemistä, kun muutamat asiakkaat alkavast vasta sitten penkoa kassistaan kukkaroa, kun kaikki ostokset on jo käsitelty ja loppusummakin ilmoitettu. Seisotaan siinä maksupäätteen kohdalla ja kaivellaan sopivaa rahaa, mutta sitten annetaan kuitenkin isompi seteli ja sovitellaan kiireettä vastarahoja kukkaroon. Seuraava asiakas haluaisi maksaa kortilla, mutta kun tämä edellinen vain seistä jöpöttää paikoillaan. Pienemmät ostokset pystyy nykyään tietenkin maksamaan korttia lukijalle vilauttamalla, mutta isommat on maksettava vanhalla tavalla. Ja vielä yksi tapa, joka nostattaa niskakarvat. Kahdelta viereiseltä kassalta on tullut sattumoisin tuttavatantat, jotka jäävät ostoskärryjensä kanssa jutustelemaan kapealle käytävälle kassojen väliin. Kun sitten ystävällisesti kysyy, pääsisikö ohitse, niin jopa on naama hapan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ripeytä kassan työskentelyä yhtään, päinvastoin, jos pinoaa ne tavarat siihen pieneen tilaan päällekkäin.
Tämä on niin totta. Kun olin kaupan kassalla töissä, niiden kekojen purkamiseen meni aivan älyttömästi aikaa, ja koko ajan sai pelätä, että jotain putoaa tai lentää lattialle siitä huojuvasta keosta. Toinen idioottimaisuus on pakata tavarat jo ennen kassaa pahvilaatikkoon tai omaan kassiin. Kassa joutuu tekemään moninkertaisen työn kun nostelee niitä tavaroita sieltä pois ja laittaa ehkä vielä hyvää hyvyyttään takaisinkin. Kassallehan tästä ei varsinaista ajallista haittaa seuraa, kauppa maksaa kolminkertaisesta työstäkin, mutta hidastatte valtavasti jonoa ja takana tulevat asiakkaat kärsivät teidän maanisesta pinoamis/pakkaamis -innostanne.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää enemmän se, kun jotkut täyttävät hihnan kokonaan muutamalla ostoksella, niin että jokaisen tavaran välissä olisi ollut tilaa vielä yhdelle tai kahdelle ostokselle. Ja hidastaahan sekin jonon etenemistä, kun muutamat asiakkaat alkavast vasta sitten penkoa kassistaan kukkaroa, kun kaikki ostokset on jo käsitelty ja loppusummakin ilmoitettu. Seisotaan siinä maksupäätteen kohdalla ja kaivellaan sopivaa rahaa, mutta sitten annetaan kuitenkin isompi seteli ja sovitellaan kiireettä vastarahoja kukkaroon. Seuraava asiakas haluaisi maksaa kortilla, mutta kun tämä edellinen vain seistä jöpöttää paikoillaan. Pienemmät ostokset pystyy nykyään tietenkin maksamaan korttia lukijalle vilauttamalla, mutta isommat on maksettava vanhalla tavalla. Ja vielä yksi tapa, joka nostattaa niskakarvat. Kahdelta viereiseltä kassalta on tullut sattumoisin tuttavatantat, jotka jäävät ostoskärryjensä kanssa jutustelemaan kapealle käytävälle kassojen väliin. Kun sitten ystävällisesti kysyy, pääsisikö ohitse, niin jopa on naama hapan.
Tämä johtuu yleensä siitä, että edelliset eivät anna tilaa heitellä niitä tavaroita hihnalle. Joutuu pienestä kulmasta heittämään, yhden kerrallaan. Joskus toki asiakkaan vanhuudesta, jolloin ei jaksa nostella kovin tiukkaan tahtiin.
Näille seurustelijoille vois kyllä laittaa johonkin hiljaiseen kulmaan vaikka sohvan.
Höh, mikset pyytänyt häntä tökkimään sinua?