Retroruokia
Tuli mieleen kun tein tänään ruuaksi kalapuikkoja, keitettyjä perunoita ja valkokastiketta plus herne-maissi-paprikasekoitusta.
Syöttekö usein ruokia jotka maistui kasarilla ja ysärillä?
Kommentit (7)
Mun aiti <3 tekee meille, kun kaydaan siella kerran viikossa syomassa, mun pyynnosta aina retroruokia. Listalla mm.
- nakkikastiketta
- jauhelihakastiketta
- kaalikaaryleita
- lampimia voileipia
- pizzaa itsetehdysta taikinasta
- uunilenkkia
- kanaa riisipedilla ja he-ma-pa-sekoituksella
- makaronilaatikkoa
- makkarakeittoa
- lohikeittoa
- lihapullia ja ruskeaa kastiketta
- lindstrominpihveja
Jotenkin noi ruuat maistuu aina paremmilta kun aiti tekee <3 Meilla ei noita itse tehda koskaan.
treffit kirjoitti:
Mun aiti <3 tekee meille, kun kaydaan siella kerran viikossa syomassa, mun pyynnosta aina retroruokia. Listalla mm.
- nakkikastiketta
- jauhelihakastiketta
- kaalikaaryleita
- lampimia voileipia
- uunilenkkia
- makaronilaatikkoa
- makkarakeittoa
- lohikeittoa
- lindstrominpihveja
Jotenkin noi ruuat maistuu aina paremmilta kun aiti tekee <3 Meilla ei noita itse tehda koskaan.
Apua, tämän luettuani tajusin että meillä syödään ilmeisesti vain retroruokia. :D
treffit kirjoitti:
- nakkikastiketta
- jauhelihakastiketta
- kaalikaaryleita
- lampimia voileipia
- uunilenkkia
- makaronilaatikkoa
- makkarakeittoa
- lohikeittoa
- lindstrominpihveja
Kuulostaa ihanan tutulta!
Itse olen tehnyt kaikkia muita perheelleni paitsi lindströmin pihvejä. Voisi niitäkin tehdä kyllä, kiitos vinkistä! Ne oli tosin inhokkini lapsuudessa 😆
Niin enkä kyllä kaalikääryleitäkään ole itse tehnyt mutta ostanut kaupasta. Tällä hetkellä on kaalikääryleöverit eli niitä en pysty hetkeen syömään.
Meillä on useammin noita retroruokia. Harvemmin tehdään mitään uusia juttuja.
Ap
Olen aina tehnyt lapsilleni retroruokaa; käydään mielellään marjassa ja sienessä,kalassakin.
Kuhan kilohinta kalatiskillä näkyi olevan 30e; meillä vaari ja esiteini just nostivat verkoilla pari suurta joista syötetään myös mummi ja vaari. Korvasieniä löysin niin,että hyvä muhennos tulee kaveriksi ja uusia perunoita saa jo! Jälkiruuaksi raparperipaistosta jäätelöllä.
Halpaa,puhdasta ruokaa.Hipsteriteinillekin käy paremmin kuin kaukaa rahdattu soija ym.
Retroruokaa parhaasta päästä, porsaankyljykset kermakastikkeessa tai "eksoottisesti" ananasviipaleella koristeltuna.
Perunat ja kananmunakastike on parasta retroruokaa :)
Syön, koska tunneside lapsuuteni ruokiin on vahva.