VPN?
Eilen tuli digihuijausohjelmassa ohjelta verkkoyhteyden suojaamiseen. Vpn mainittiin. Käyttääkö joku, osaatko selittää?
Kiitos!
Kommentit (17)
VPN (Virtual Private Network) eristää koneen/koneet julkisesta verkosta omaksi verkokseen. Sen hallinnointiin käytetään palomuuria (softapohjainen tai fyysinen), joka kontrolloi liikennettä verkon sisällä ja siitä ulos/sisään. Palomuuri voi estää kaiken ulkoapäin tulevan liikenteen tai osan siitä. Myös ulospäin menevää liikennettä voidaan rajoittaa esim. sallimalla vain turvalliseksi tiedetyt sivustot.
Osaat varmasti googlettaa kerta tännekin osaat kirjoittaa.
Käytän. Asun ulkomailla, ja haluan katsella joskus ohjelmia, jotka näkyvät ainoastaan Suomen sisällä oleville. Pistän sijainnikseni VPN:ssä Suomen, ja pystyn katsomaan ohjelmia.
Vierailija kirjoitti:
Osaat varmasti googlettaa kerta tännekin osaat kirjoittaa.
Mun mielestä vähän turhia kommentteja nämä, koska itse ainakin oletan, että kirjoittaja haluaa kuulla ihan käytännön kokemuksia hyvin maallikkomaisesti selitettynä, vaikka ei sitä näin rautalangasta aloituksessa vääntänytkään.
Kiitos vastauksisra! Tuli vähän ongelmia netin kanssa eilen :D
Tietyissä selaimissa on sisäänrakennettu VPN (Opera). Joissain on myös tulossa VPN ja niissä on myös sisäänrakennettu TOR (Brave Browser). Jälkimmäinen ehdottomasti paras selain, voit Tor verkottaa milloin haluat napin painalluksella. Tähän tulee myös VPN pian.
Brave selainta käytän mäkin. En tiennyt muusta kuin. mainosestosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tietokoneselaimella, niin oikeasta yläkulmasta "ihmishahmosta" kun klikkaat niin näkyy Open Tor Window.
Kätevä. Vauvailu sillä aina kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tietokoneselaimella, niin oikeasta yläkulmasta "ihmishahmosta" kun klikkaat niin näkyy Open Tor Window.
Kätevä. Vauvailu sillä aina kannattaa.
Ap ei kyllä löydä ihmishahmoa. Onk ovain joissakin selaimissa?
Wau. On se maailma ihmeellisiä asioita täyynnä.
Onko tää joku työkyvyttömyyseläkeläisten paratiiisi vai.
ei pääse psykopaatti haukkumaan. ymmärrän.
Hupaisaa, miten ihmiset luovuttaa ilomielin nettinsä jonkun vpn-firman käsiin, kun uskovat olevansa sillä netissä suojassa. Keräilihän hyvänä ja luotettavana pidetty virussuoja Avastikin käyttäjistä hieman liikaa tietoja, eli oli itse haitallinen vakoiluohjelma joita väitti torjuvamsa.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa, miten ihmiset luovuttaa ilomielin nettinsä jonkun vpn-firman käsiin, kun uskovat olevansa sillä netissä suojassa. Keräilihän hyvänä ja luotettavana pidetty virussuoja Avastikin käyttäjistä hieman liikaa tietoja, eli oli itse haitallinen vakoiluohjelma joita väitti torjuvamsa.
F-secure onkin "joku vpn-firma". Saavat pitää huolta kyllä minusta ja luotan heihin 100%.
vpn yhteyden kaurra fysiikan lakeja rikkoen myllypuron omakotialueella asivanTapio Aution kyrvän nupin hajut tunkeutuu ihmisten koti tietokoneiden kautta heidän kotiin siis kyrvän haju vain kannettavien pöytä tieto koneiden kautta
Et ole googlea kokeillut?