Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten säikytätte C-kasetit ja VHS-kasetit?

Vierailija
04.06.2019 |

Muutamia muistorakkaita tallenteita, miten säilytätte? Vai häviääkö kuvat ja äänet?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-kasetteja ei enää ole, mutta yli 30 vuotta vanhat vhs:t toimii ihan hyvin. Ja ihan kaapissa säilytän.

Vierailija
2/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-kasetin voit digitoida itse. Laitat nauhan pyörimään ja esim. kännyllä tallennat äänitiedoston. VHS-kasetit digitoisin myös. Taitaa tarvita erikoislaitteen. Ei kannata rakkaita muistoja jättää vanhentuvan tekniikan vangiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-kasetit ovat tuollaisessa hyllykössä, josta ne saa helposti käyttöön. VHS-kasetteja minulla ei ole, mutta kaverillani niitä on suuret määrät ja hänellä ne ovat erillisessä huoneessa. Auringonpaisteesta ja kuumastahan nuo eivät pidä.

Vierailija
4/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÖÖ!!?

Vierailija
5/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne säiky, olen kokeillut...

Vierailija
6/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taavi kirjoitti:

Tottaai särkyy, vasaraa vaan!

Vierailija
7/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kassiin ja roikotan parvekkeelta ja sanon niille, että jos ei laatu parani, niin tiputan ne katuun. 

Vierailija
8/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nille, että mp3 on uusi standardi

Vierailija
9/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä saa säikyttää. Ne on jo vanhoja ja herkkiä. Saavat vielä jonkun kohtauksen sellaisesta kohtelusta. Niitä pitää käsitellä hellyydellä ja lempeästi. Rakkaudella jopa.

Vierailija
10/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommonen videoiden ja tiettarin väliin niin voi digitoida vanhat nauhat.

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/42689/10620/terratec-terratec-grab…

Vierailija
11/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C-kasetin voit digitoida itse. Laitat nauhan pyörimään ja esim. kännyllä tallennat äänitiedoston. VHS-kasetit digitoisin myös. Taitaa tarvita erikoislaitteen. Ei kannata rakkaita muistoja jättää vanhentuvan tekniikan vangiksi.

Mitä järkeä vain digitoida. Kohtahan häipyy laitteet , joilla niitä dvd:deitä voi edes katsella. kyllä ne täytyy laittaa edistyneempään muotoon.

Vierailija
12/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahasti!

Vierailija
13/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä vain digitoida. Kohtahan häipyy laitteet , joilla niitä dvd:deitä voi edes katsella. kyllä ne täytyy laittaa edistyneempään muotoon.

Nehän voi tunkea vaikka youtubeen ja laittaa ne yksityiseksi niin ettei muut voi katsella niitä, niin ei taida mennä edes tekijänoikeuksia, luultavasti?? Ja tietenkin tallentaa pariin paikkaan tietokoneelle ja usb muistile.

Vierailija
14/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taavi kirjoitti:

Kyllä ne säikkyy, kun hiipii hiljaa selän taakse ja huutaa sitten ravakasti "BÖÖÖÖÖ"

Vierailija
15/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi virhe otsikossa. Ihmettelinkin joitain viestejä. Onko mitään tahoa joka digitalisoi? Hirvee homma itse.

Vierailija
16/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt kirjastossa digitoimassa, siis cd:lle ja dvd:lle. Kirjastossa voi digitoida myös kirjaston lp-levyjä cd:lle, omaan käyttöön. Kaikissa kirjastoissa ei tätä palvelua ehkä ole, mutta esim. pääkaupunkiseudulla on. Jotkut valokuvausliikkeet tekevät myös tuota hommaa, mutta se on kallista puuhaa ja ne liikkeet eivät voi digitoida mitään minkä tekijänoikeudet eivät kuulu asiakkaalle itselleen (esim. musiikki). Sellaiset sensuroidaan siis pois jos niitä sattuu kaseteilla olemaan.

Vierailija
17/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätesäkissä kaatopaikalla. Sieltä niitä on ollut helppoa aina tarvittaessa kaivaa esille eikä vie tilaa kotona.

Vierailija
18/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan siirrettiin ensin kaitafilmit VHS videoille ja sitten myöhemmin VHS videot CD levyille ja kohta pistäisi varmaan siirtää ne johonkin pilvipalveluun.

Vierailija
19/19 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huutamalla oon säikyttäny. Toimii aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi