Mistä taidoista sinulle olisi ollut aikuisena hyötyä? Entä iloa?
oletan, että suurimman osan mielestä ruoanlaittotaidoista, pyykkäystaidoista, budjetin teosta ym. olisi hyötyä aikuiselämässä. Olisitko tarvinnut elämässäsi jotain erityistä taitoa kuten tenniksen peluuta, jotta elämäsi olisi ollut hauskempaa, sisällökkäämpää, onnellisempaa? Miksi olisit tarvinnut tuota taitoa?
Kommentit (14)
Kaupankäyntitaidosta olisin voinut olla apua, mutta äitini sanoi, että kauppiaat ovat jotain semmoisia, vähän kuin päälleliimattuja, kuten tietysti ovatkin.
Hyviä olette kertoneet, Ikävä, jos naiset suuttuvat tanssitaidottomuudesta
Itsellä tuli mieleen taskuparkki, kielet ja meikkaus.
ap
Hämmästyttävää kyllä, mutta ratsastustaito on ollut tarpeen pariinkin otteeseen.
En ymmärrä miksi se ei riitä että aikuisena opettelee jotain mistä saa iloa tai mitä tarvitsee syystä tai toisesta. Se on se elinikäinen oppiminen joka pitää ihmisen vireessä.
Kun kaikki perusasiat on oppinut lapsena mitä pitääkin, voi aikuisena sitten opetella jotain erityistaitoja, eihän sitä lapsena voi vielä tietää mistä aikuisena tykkää ja mistä on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Tanssitaidosta. En suututtaisi naisia kieltäytymisilläni.
Mikä estää menemästä tanssikurssille nyt aikuisena?
Vierailija kirjoitti:
Kaupankäyntitaidosta olisin voinut olla apua, mutta äitini sanoi, että kauppiaat ovat jotain semmoisia, vähän kuin päälleliimattuja, kuten tietysti ovatkin.
Kauppiaat päälleliimattuja? Nyt en kyllä yhtään ymmärrä. Minkä päälle kauppiaat liimataan ja miksi? Mikä on kaupankäyntitaito? Myyjäntaito? Ostamisen taito?
Laajempi ruuanlaittotaito. Äitini oli surkea kokki, ja olisi kiva jos olisi ollut suku, jonka reseptit olisi saanut.
Laajempi kielitaito. Pari työpaikkaa missannut koska vaadittu natiivitason ruotsia. Parempi venäjän ja viron kielien taito.
Olin nuorena yläasteikäisenä jonkin verran pyöreämpi kuin muu ikäluokka. Päätin sitten laihduttaa tyypilliseen teinitapaan eli nälkää nähden. Ei ollut helppoa,mutta paino putosi ja sen jälkeen olen ollut hoikka. Joitain kertoja aikuisiällä on pitänyt nipistää muutamia kiloja,ja olen aina helposti onnistunut. Lisään että olin myös muutenkin onneton tuolloin nuorena,ja tuo laihdutus oli oikeastaan ensimmäinen asia jossa olin oikeasti onnistunut ja sain jopa kehuja.
Eli olen hyvä laihduttaja :)
Uimataito, se puuttuu. En silti ole aikuisena saanut aikaiseksi mennä uimakouluun, jossain päin niitä on aikuisillekin.
Tunnetaitoja, lähinnä kykyä hallita voimakasta vastenmielisyyttäni koulutusta kohtaan.
Tärkeimmät puutteet olen huomannut ihmissuhde- ja tunnetaidoissa, kuten kyky ottaa kontaktia vieraisiin ihmisiin, kyky esittää pyyntöjä ja kieltäytyä pyynnöistä, ja kyky sietää torjuntaa ja pettymyksiä.
Näiden lisäksi elämä olisi ollut helpompaa tai sisällökkäämpää, jos osaisin laittaa ruokaa, tanssia ja piirtää.
Ajokortista nyt aina olisi hyötyä. Aikanaan jäänyt hankkimatta, koska en olisi saanut ajoharjoitusta.
Venäjän kielen osaamisesta olisi sekä hyötyä että iloa, samoin muiden kielten paremmasta taidosta (moni jäänyt koulu/turistitasolle).