Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukahtamislääkkeet ja raskaus?

24.05.2006 |

Raskaana ollaan ja olisin kysynyt, että kuinka ja mitä nukahtamistabletteja voi käyttää? (lääkäriin pääsen vasta perjantaina, mutta kyselen alustavia neuvoja..)

Itselläni on ollut uniongelmia ja lisäksi kolmivuorotyö ja jos uni ei tule, valvon koko yön ja seuraava päivähän on sitten aivan sekaisin. Muutenkin elämässä on paljon stressiä, mikä vaikuttaa uniin. Nykyisin olen pärjännyt puolikkalla imovanella, mutta sitä ei suositella raskaana oleville ja tänään sain tietää olevani raskaana..

Sairaslomaa vai toinen lääke? Olen kuullut, että odottajille määrätään tenoxia, mutta siihen jää myös pian koukkuun ym.

Mitä ihmettä teen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri määräsi opamoxia (15mg) puolikkaana tai tarvittaessa kokonaisena. Yritän pärjäillä puolikkaalla. Mulla oli ennen raskautta joskus käytössä zopinox-merkkinen nukahtamislääke, mutta sitä ei kai määrätä raskaanaoleville.

Tenoxista olen kuullut myös, että sitä käytetään. Koukkuun jäämisen vaarahan on, mutta pienempi paha on mun mielestä ottaa lääke kuin kärsiä unettomuudesta...

Vierailija
2/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotain ottaa, imettäessä ainakin tuota gynegologi suositteli. Mulla oli ekassa raskaudessa pitkään pahaa unettomuutta, mutta en kertasen kaikkiaan uskaltanut lääkkeisiin turvautua, joten sairaslomiksi meni. Jaksoin sitten taas vähän aikaa ja sitten uudelleen..

Harvoin käytettynä lienee ok..

Blues kera pikkukolmosen rv 23 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole järin häävi olo valvoskelujen jälkeen.. Soitin tänään tk:hon, ei saa aikoja.. tälle päivälle. Virkailija vain tokaisi, että koitappa nukkua ilman unilääkettä. Raskauden aikana ei voi niitä käyttää.

Jos ei, niin sairaslomaksi menee minullakin, koska uniongelma on todellinen, eikä keksitty.

Vierailija
4/7 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrättiin imetysaikana unettomuuteen Stilnoct, vahvuutta en muista.

Puolikkaalla pärjäsin.

Kuulemma ei aiheuta riippuvuutta ja kävi tosiaan imetysaikana, raskausajasta en ole varma...

Vierailija
5/7 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyssairaalassa kun olin pitkään (viikon) käynnisteltävänä, mulle annettiin iltaisin tota opamoxia yksi kokonainen. tosin ei se mitään mulla auttanut... mutta tuskin se kovin haitallista ainakaan on, koska viikon ajan sain sitä joka ilta.

Vierailija
6/7 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos unettomuutesi äityy kovin pahaksi, mene jonkun toisen lääkärin pakeille. Minä kävin sisätautien el:n (LT) vastaanotolla, joka on erittäin kokenut ja arvostettu lääkäri, luotin häneen kuin muuriin tässä asiassa. Kerroin hänelle, kuinka en ollut nukkunut n. 3vkoon juuri ollenkaan, ehkä satunnaisesti 1-5h yöunia ja kerroin, kuinka mieleni alkoi vallata öisiin aikoihin todella, todella synkät ajatukset (kuoleman pelko, km-pelko, psyykkisesti sairastumisen pelko...jne..), lääkäri oli sitä mieltä, että satunnainen bentsodiatsepiinien käyttö on nyt tässä tapauksessa parempi vaihtoehto, kuin se, että ahdistun ja masennun totaalisesti. Lääkäri kertoi kertoi, että esim. Opamoxia ja Diapamia ovat raskaana olleet naiset hätätilanteessa käyttäneet 30vuotta, eli tutkimustuloksia on! Kaikista lääkeaineistahan tutkimustulosksia ei ole, eikä niitä oikein voida tutkiakaan. Jokatapauksessa tietty toivon, että tämä vaihe menisi pian ohi ja totta kai yritän selvitä mahd. pienillä annostuksilla.

Toivon teille kanssasisaret jaksamista ja hakekaa apua, jos sitä tarvitsette ;)

Nanna 9+6 (tulis äkkiä " rajapyykki" 12..;))

Vierailija
7/7 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjottelen ihan sekoja...siis ethän sä ollut vielä hakenut sitä apua (ja puhuin toiselle lääkärille menosta ->tyhmä minä..) tän taisin tarkottaa toiselle tän ketjun kirjottajalle, joka siis ei ollut saanut apua lääkäristä.

Siispä hakekaa apua, ei ihmisen pää kestä pitkää valvomista ja ennen pitkää siitä kyllä kärsii sikiökin. Musta ainakin rupes oikeesti tuntuun, että mielenterveys pettää, vaikka ikinä en ole sairastanut mitään psyykkisperäisiä sairauksia.

Nanna (again..)