Miksi äitini kommentoi usein niin negatiivisesti minua?
Jos olen lähdössä ulos ja seison peilin edessä hieman kauemmin, hän tokaisee: "eiköhän tuo peilaaminen jo riittäisi?" Meikkaamistani hän kritisoi myös milloin mitenkin, että on liikaa sitä ja tätä. En minäkään puutu hänen ulkonäkövalintoihinsa. En ymmärrä mitä se hänelle kuuluu, kuinka paljon katselen itseäni peilistä ulos lähtiessäni tai miten meikkaan. Olen oikein tyytyväinen itseeni tällaisena.
Miksi äitini tekee omalle tyttärelleen näin? Olen muuten ihan aikuisen iässä jo, mistään teinihömpötysten kritisoimisesta ei siis enää ole kyse.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi on vaikka narsisti.
No tuo nyt ei diagnoosiksi riitä mitä ap kertoi.
Kasvata selkäranka ja kysy äidiltäsi. V*tustako me ventovieraat tiedämme, mitä äitisi päässä liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi on vaikka narsisti.
No tuo nyt ei diagnoosiksi riitä mitä ap kertoi.
Kyllä tällä palstalla riittää.
Samanlaista meillä. Puuttuu elämääni. Juhlat järjestin juuri huonosti, en huomioinut tarjota riittävästi alkoholia. Harrastukseni ovat liian herraskaisia, hiukset yleensä huonosti leikatut, pukeutuminen epämuodikasta.
Yleensä ihmisten arvosteleminen kertoo ihmisestä itsestään. Ei ole tyytyväinen itseensä.
Ei osaa nähdä sinua erillisenä itsestään, eli kokee "oikeudekseen" kommentoida sinua ihan miten sattuu. Syy tähän voi johtua mistä tahansa aina mielenterveysongelmista persoonallisuushäiriöön.
Kannattaa sanoa jämäkästi ja rauhallisesti, että tuo ei ollut kovin asiallisesti sanottu, älä puhu minulle noin. Tarvittaessa ota etäisyyttä.