Masentunu tyttö
Sairastan masennusta ja viiltelen, vanhempani tietävät mutta luulevat minun jo lopettaneen.
Kun nyt alkoi kesäloma ja meen mun iskälle, ja se suuttuis ihan hirveesti jos sais tietää että oon jatkanu viiltelyä.. kävin ostamassa sellaisia ohuita pitkähihaisia paitoja ettei isäni näe, toisaalta en häpeä viiltelyäni, joten ei sitä välttämättä tarvitse peitellä? Mun vanhemmat eros kun olin 9v ja asun tällä hetkellä mun äitin luona. Taidampi kertoa lääkärille viiltelystäni seuraavana luku vuonna, en ole aiemmin uskaltanu tästä puhua. Koska minulle on tapahtunu niin paljon vastoin käymisiä vaikka olenkin vasta näin nuori, uskon että kaikella sillä on merkityksensä, uskon että ne vahvistavat minua tulevaan, viiltelen koska se auttaa huonoon oloon, se niinkuin suodattaa pahaa oloani..
Minä tiedän miltä masentuneista tuntuu, joten jos joku haluaa tulla puhumaan, tulkaa vain.
Minulla ei ole itseasiassa ketään aikuista kelle puhua, joten toivon että joku tulisi luokseni puhumaan..
T: 12v tyttö.
Kommentit (16)
Joku nuorten auttava puhelin voisi olla oikea vaihtoehto.
Voi sinua. Yritä löytää jotain muuta mikä auttaa. Kun tulee tarve viillellä niin saattaa auttaa esim. laittaa jääpaloja nyrkkiin ja puristaa tai laittaa kämmenet veteen joka on kylmää. Jotkut purkavat pahaa oloa piirtämällä... usko pois, monella muullakin ikäiselläsi on tosi paha olo. Viiltelystä kuitenkin jää ikävät jäljet ja ne harmittavat myöhemmin jos joku kyselee mitä ne ovat, esimerkiksi kun menette uimaan.
Tarvitset nyt keskusteluapua. Onko sinulla mummia? Isosiskoa? Kummitätiä? MIkään asia maailmassa ei voi olla sellainen mistä ei pystyisi puhumaan. Jos et tiedä kenelle puhuisit niin mene nuorisotalolle ja juttele jonkun ohjaajan kanssa. Hän osaa neuvoa eteenpäin. Et ole yksin kuitenkaan, muista se!
Olisin ehdottanut koulun terveydenhoitajaa, mutta nyt kesälomalla hankalampi tavoittaa. Elämässäsi on varmasti ollut ikäviä asioita, mutta elämällä voi olla myöhemmin tarjottavana vaikka mitä ihanaa. Tiedän kokemuksesta. Olen nyt onnellinen aikuinen, vaikka minullakin oli ankea nuoruus. Soita tosiaan johonkin auttavaan puhelimeen. Voisit saada jonkin vinkin, keneen voisit ottaa kotipaikkakunnallasi yhteyttä.
Voi sinua. Tuttavan saman ikäisellä tytöllä sama tilanne. Oli kirjoitellut nettiin ja sitä kautta saatettu hoidon piiriin. Mikä sinua piristäisi? Mistä haluaisit jutella?
Hei! Lähde ikäistesi seurakuntanuorten leirille. Googlaa vaikka, mikä olisi sinua lähinnä. Sieltä löydät hyviä ja raittiita ystäviä.
Oikein hyvää kesälomaa sinulle! ❤🌻
Voi rakas kulta :) Uskon että ymmärrät hyvin, että tarvitset ja myös ansaitset sellaista apua, jolla paha olosi helpottaa ja viiltely voisi loppua - juuri nyt, tämän viikonlopun aikana, voit soittaa esim. jompaankumpaan oheisista auttavista puhelimista, joista saat henkistä tukea tähän hetkeen ja myös varmasti neuvoja miten pitäisi edetä.
Niiden lisäksi voin omasta kokemuksesta lämpimästi suositella ihan tavallisen paikallisseurakunnan diakonia tai diakonissaa,jotka siis ovat aina sairaanhoitajia tai terveydenhoitajia, empaattisia ja lämminhenkisiä ammattilaisia: he voivat auttaa sinua keskustelun kautta ja myös tukea konkreettisesti eteenpäin asioissasi. Nämä tiedot yhteystiedot ovat tuossa alimmassa linkissä.
Lupaathan ottaa yhteyttä vaikka useampaan näistä kolmesta mahdollisuudesta - se on sinun parhaaksesi :)
MUISTATHAN, että ongelmistasi riippumatta olet aina täysin arvokas ja rakas ihminen! Mitkään vaikeudet eivät voi viedä pois arvoasi eivätkä sitä, että olet rakas ja tärkeä :)
Toivon vilpittömästi, että elämässäsi ja tulevaisuudessasi tulee olemaan paljon toivoa ja kaikkea hyvää. Lupaan pitää sinut ajatuksissani ja rukouksissani. Lämpimin terveisin, entinen ripari-isonen, nyt jo aikuinen
Kriisipuhelin: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-keskusteluapua-numeross…
Palveleva chat ja puhelin: https://www.kirkonkeskusteluapua.fi/
Diakonien yhteystiedot koko maassa: https://evl.fi/ota-yhteytta
Vierailija kirjoitti:
Hei! Lähde ikäistesi seurakuntanuorten leirille. Googlaa vaikka, mikä olisi sinua lähinnä. Sieltä löydät hyviä ja raittiita ystäviä.
Oikein hyvää kesälomaa sinulle! ❤🌻
Leirinuotiolle puhumaan jessestä 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvää kesälomaa sinulle! ❤🌻Leirinuotiolle puhumaan jessestä 😜
Kyllä siellä muustakin voi puhua.
Ikäistesi seura auttaa ja saat uusia ystäviä.
Minäkin toivotan mukavaa kesää sinulle!
PS.Hae apua, tuossa saitkin jo hyviä linkkejä.
Hyvä masentunut tyttö, mitä kuuluu, miten voit tänään sunnuntaina?
Lämpimästi rohkaisen sua samalla tavalla kuin moni muukin, eli että ota ihmeessä yhteyttä noihin tuen ja avun linkkeihin, joita sulle on vastauksissa ehdoteltu.
Kaikkea hyvää, voimia ja toivoa sulle, ihan joka päivälle!
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua. Yritä löytää jotain muuta mikä auttaa. Kun tulee tarve viillellä niin saattaa auttaa esim. laittaa jääpaloja nyrkkiin ja puristaa tai laittaa kämmenet veteen joka on kylmää. Jotkut purkavat pahaa oloa piirtämällä... usko pois, monella muullakin ikäiselläsi on tosi paha olo. Viiltelystä kuitenkin jää ikävät jäljet ja ne harmittavat myöhemmin jos joku kyselee mitä ne ovat, esimerkiksi kun menette uimaan.
Tarvitset nyt keskusteluapua. Onko sinulla mummia? Isosiskoa? Kummitätiä? MIkään asia maailmassa ei voi olla sellainen mistä ei pystyisi puhumaan. Jos et tiedä kenelle puhuisit niin mene nuorisotalolle ja juttele jonkun ohjaajan kanssa. Hän osaa neuvoa eteenpäin. Et ole yksin kuitenkaan, muista se!
Mummille yritin joskus puhua, ja vaikka hän lupasi ettei kertoisi vanhemmilleni, kyllä han kertoi..
T: masentunu tyttö
Vierailija kirjoitti:
Voi rakas kulta :) Uskon että ymmärrät hyvin, että tarvitset ja myös ansaitset sellaista apua, jolla paha olosi helpottaa ja viiltely voisi loppua - juuri nyt, tämän viikonlopun aikana, voit soittaa esim. jompaankumpaan oheisista auttavista puhelimista, joista saat henkistä tukea tähän hetkeen ja myös varmasti neuvoja miten pitäisi edetä.
Niiden lisäksi voin omasta kokemuksesta lämpimästi suositella ihan tavallisen paikallisseurakunnan diakonia tai diakonissaa,jotka siis ovat aina sairaanhoitajia tai terveydenhoitajia, empaattisia ja lämminhenkisiä ammattilaisia: he voivat auttaa sinua keskustelun kautta ja myös tukea konkreettisesti eteenpäin asioissasi. Nämä tiedot yhteystiedot ovat tuossa alimmassa linkissä.
Lupaathan ottaa yhteyttä vaikka useampaan näistä kolmesta mahdollisuudesta - se on sinun parhaaksesi :)MUISTATHAN, että ongelmistasi riippumatta olet aina täysin arvokas ja rakas ihminen! Mitkään vaikeudet eivät voi viedä pois arvoasi eivätkä sitä, että olet rakas ja tärkeä :)
Toivon vilpittömästi, että elämässäsi ja tulevaisuudessasi tulee olemaan paljon toivoa ja kaikkea hyvää. Lupaan pitää sinut ajatuksissani ja rukouksissani. Lämpimin terveisin, entinen ripari-isonen, nyt jo aikuinenKriisipuhelin: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-keskusteluapua-numeross…
Palveleva chat ja puhelin: https://www.kirkonkeskusteluapua.fi/
Diakonien yhteystiedot koko maassa: https://evl.fi/ota-yhteytta
Kiitos että te tuette mua, nyt tuntuu etten ole yksin näitten asioitteni kanssa, ja lupaan mennä puhumaan johonki noista.
T: masentunu tyttö
Asutko Porvoossa?