Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdollinen keskenmeno ei taida olla päivystysasia 6+4?

Vierailija
01.06.2019 |

Ei ole ensimmäinen kerta, alkoi tiputella tänään ja veristäkin vuotoa hieman. Ei ole kipuja, mutta ei aina olekaan ollut. Ei taida olla syy mennä päivystykseen (Rovaniemi)?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole,

t. triage

Vierailija
2/8 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lähteä lainkaan lääkäriin. Ensi viikollakaan, ellei jotain kovaa kipua tai runsasta vuotoa tule. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni samaan aikaan kesken. En käynyt päivystyksessä

Vierailija
4/8 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
5/8 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain runsaasti vuotavat keskenmenopotilaat tarvii päivystyksellistä hoitoa.

Vierailija
6/8 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno on kivulias. Alkuraskaudessa saattaa ilmetä niukkaa veristä vuotoa. Vuoto on usein vähäistä ja vaaratonta. Useimmiten vuotoa esiintyy juuri silloin kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Mikäli vuoto muuttuu runsaammaksi tai/ja esiintyy voimakkaita alavatsakipuja saattavat oireet viitata keskenmenoon.

Vierailija
7/8 |
01.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kuulemma 11+6 viikoillakaan rovaniemellä. Kun soitin ja kysyin, sanoivat, että tulee pois itsestään. Heitä sitten roskiin. Tein niin kuin käskivät

8/8 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten sinulla kävi ja mitä kuuluu nyt?

Tilanteestasi on jo aikaa, mutta minulle neuvottiin että päivystykseen saa soittaa, jos on kovia kipuja tms.

Minulla oli vastikään keskenmeno rv 11 (28.5.) Menkkamaisia kipuja edellisenä päivänä. Kun vuoto alkoi, sattui juuri olemaan neuvolan soittoaika, ja sain sitä kautta lähetteen seuraavaksi päiväksi ultraan.

Tyhjentyminen oli siinä vaiheessa jo niin hyvässä vauhdissa, että lääkäri arveli, että tapahtuu itsestään (kysyivät haluanko silti lääkkeet, päätin mennä ilman). Ottivat kuitenkin nyt jälkitarkastukseen parin viikon päästä.

Harmittaa nyttemmin etten ottanut lääkkeellistä tyhjennystä, koska jotain oli kohtuun jäänyt.

Samalla näkyi ultrassa myös kaksi yhtä aikaa irtoamassa olevaa munasolua (!!), mutta juuri tuosta ylläolevasta syystä me ei saada yrittää vielä uutta raskautta.

Lääkäri pyysi minua tulemaan vielä kolmanteen ultraan (seuraavien menkkojen jälkeen) ja otti myös verikokeen tutkiakseen raskaushormonit. Jälkitarkastuksessa sain kysellä mieltäni askarruttavia asioita, myös että näkyykö ultran perusteella, onko kohdussani rakenteellista vikaa (ei onneksi ollut).

Näin siis Tampereella :)

Jälkitarkastustakin kannattaa halutessaan myös itse pyytää, minullekin oli vapaaehtoinen, eikä sitä kai aina ehdoteta rutiinisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän