Miksi vaimo ei saisi haluta palvella omaa aviomiestään?
Ovathan monet naisvaltaiset ammatitkin ventovieraiden ihmisten palvelemista. Miksi kaikkein läheisintä ihmistä, omaa rakasta aviomiestään, ei saisi haluta palvella yhtä lailla?
Kommentit (17)
Saa tietenkin palvella.
Useat vanhemman ikäluokan naiset ovat aina palvelleet miehensä viimeisen päälle ja palvelevat
hautaan asti. Se on heille ihan luonnollista, eivät he katso sitä mitenkään palveluksi.
Vierailija kirjoitti:
Saa tietenkin palvella.
Useat vanhemman ikäluokan naiset ovat aina palvelleet miehensä viimeisen päälle ja palvelevat
hautaan asti. Se on heille ihan luonnollista, eivät he katso sitä mitenkään palveluksi.
Mutta väsyneitä ne naiset on. Vanhana mies ei tee enää yhtään mitään ja kuvittelee, että ruoka valmistuu itsestään ja likaiset astiat lentävät pöydältä puhtaina takaisin kaappiin. Nainen ei voi edes sairastua, koska mies ei pärjää vuorokauttakaan yksikseen.
Toisen palveleminen on kivaa, jos molemmat kilvoittelevat toisensa palvelemisessa, eikä toinen ole piika ja toinen sohvalla makoileva röhnäke.
Oma asia mitä kukin tekee. Mutta tulee mieleen miksi palvella, eikö aikuinen mies pidä itse huolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Saa tietenkin palvella.
Kyllä nuorista ulkomaalaisista naisista löytyy myös palveluhaluisia vaimoja.
Vierailija kirjoitti:
Oma asia mitä kukin tekee. Mutta tulee mieleen miksi palvella, eikö aikuinen mies pidä itse huolta itsestään.
Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään, eikö se riitä? Vaimo hoitakoon kodin ja lapset.
Kotirouvat palvelee, jotta ukko ei jätä
No mitä sä muita kuuntelet, teet just niin kuin tuntuu hyvältä. Ethän sä tässä ketään satuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään, eikö se riitä? Vaimo hoitakoon kodin ja lapset.
Mistä löytää niin hyväpalkkaisia miehiä, että tuo onnistuu? Tai sellaisia, jotka hyvän palkan lisäksi haluavat yksin elättää koko perheen?
Palvele, jos haluat. Älä palvele, jos et halua. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Se oli todella ennen noin, että naiset ns. palvelivat miestään.
Sehän tuli ihan itsestään, nainen hoiti kodin ja lapset, mies kävi työssä ja toi leivän pöytään.
Voihan sitä hyvää miestä palvella nykyisinkin, vaikka molemmat käyvät työssä. Riippuu tietenkin miehestä, onko mies palvelun arvoinen. Hyvässä parisuhteessa molemmat ovat innokkaita palvelemaan toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytää niin hyväpalkkaisia miehiä, että tuo onnistuu? Tai sellaisia, jotka hyvän palkan lisäksi haluavat yksin elättää koko perheen?
Ja tietenkin laittaa vaimolle rahaa sivuun eläkeikää ajatellen. Ja kyllä jokin turva täytyy olla eroakin ajatellen. Kotirouva jää aika lailla tyhjän päälle kun omaisuutta ei ole kertynyt.
Ei ole hyväksi palvella muita, jos siitä ei itse saa mitään - palkkaa tai edes rakkautta ja kunnioitudta. Ja kaikissa tapauksissa ei saa.
Ei ole hyvåksi palvella muita, jos se antaa jollekulle, esim omille lapsille, huonon esimerkin perheensisäisestä työnjaosta tai edel mainituista kunioituksen ja vastarakkauden puutteesta. Ja kyllä se usein antaa.
Ei ole hyväksi palvella muita, jos se mahdollistaa sen!että niistä palveltavista kehittyy itsekkäitä ja itsekeskeisiä kakkipäitä. Ja kyllä niin valitettavan usein käy, jos suhde ei ole tasa-arvoinen ja tasapuolinen.
Todettakoon nyt sitten, ettei ole hyväksi olla tuolla lailla palveltavanakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan rikkaimpia pariskuntia lukuunottamatta perheen elintaso ei ole kaksinen jos molemmat ei käy kokopäiväisesti töissä.
Suomessa miiesten työllisyysaste on noin 73% ja naisten noin 72%. Eli kyllå ne naiset käy töissä ihan yhtälailla kuin miehetkin eli tuo itselle ja perheelle leivän pöytään.
Se on kummallista ettå osa miehistå haluaa asua vaimonsa kodissa. Sitähän se on kun ulkoistaa itsensä oman perheen pyörittämisestä ja lasten ja kodinhoidosta.
Toki saa, jos itse tahtoo.