Kuukautiskierto enää 21vrk
Ja ainoa neuvo gynekologilla oli hormonikierukka.Eikö ylipainoisella 45v runsaita kuukautisia sairastavalla ole muita vaihtoehtoja?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joskus hormonikierukka ja sanottiin, että luultavasti kuukautiset jäävät lähes kokonaan pois. No, eivät jääneet. Olen juuri ikäisesi ja syön Zoely-pillereitä. Ne ovat ainoa valmiste, jotka todella ovat lähes lopettaneet kuukautiset.
OK. Gynekologi ei puhunut mulle pillereistä yhtään mitään.
Mä olen 49 -vuotias ja mulla oli tosi runsaat kuukautiset. Ensin söin minipillereitä muutaman kuukauden ja sitten vaihdoin ne hormonikierukkaan. Menkat jäi pois pillereillä ja nyt kierukan aikana "menkat " on muutama tippa parin päivän ajan. Minipillerit oli cerazette tai jotain sinnepäin. Kierukka on mirena. Olen hyvin tyytyväinen ratkaisuuni. Vaihdoin pillerit kierukkaan siksi että kierukka on helppo ja tulee ajan saatossa halvemmaksi. Maksoin kierukasta noin 90 euroa koska se tuli ikäänkuin sairauden hoitoon. Myoomat siis aiheutti todella runsaita menkkoja. Kierukka laitettiin paikallisen sairaalan gynepolilla.
Minulla oli joskus hormonikierukka ja sanottiin, että luultavasti kuukautiset jäävät lähes kokonaan pois. No, eivät jääneet. Olen juuri ikäisesi ja syön Zoely-pillereitä. Ne ovat ainoa valmiste, jotka todella ovat lähes lopettaneet kuukautiset.