Lasu ja psyk.sh :Olet alkolholistina riittävän hyvä äiti
Jäi mietityttämään tämä asia, johon lopulta uskalsin itse hakemaan apua. Olen siis totaali-yh ja alkanut juoda alkoholia myös lasten läsnä ollessa (ne eivät ikinä ole missään muualla) sen verran että itse koen olevani päihtynyt, vaikka määrät vissiin aika pieniä. Lapset ei ole koskaan olleet yksin kotona, aina saaneet ruokaa jne. En ole ollut koskaan väkivaltainen enkä ole huutanut. Mutta olen ollut poissaoleva, ja varmasti lasten silmissä outo koska erilainen. Lapseni ovat nyt 8 ja 12v.
Luulin, että kun vihdoin kehtaan hakea apua, saisin sitä.
Sen sijaan saan kuulla, että mun lapsilla on asiat ihan hyvin kuitenkin, enkä saisi syyttää itseäni liikaa.
Ihana suhtautuminen tietysti sinänsä, mutta tuo myös jättää tilaa liiaksi tälle ajattelulle: Haittaako se niin paljon, jos juon, kun kuitenkin lapset tulee hoidettua??
Kommentit (3)
Eli minkä verran juot alkoholia?
Jos asia itseäsi ahdistaa, niin miksi et lopeta sitä litkimistä vai oletko siis jo niin riippuvainen, että et pysty lopettamaan itse? Minkälaista apua ja puuttumista haluaisit?
Lasun silmissä varmaan oletkin riittävän hyvä äiti, he kun noukkii joka viikonloppu heitteille jätettyjä vauvoja jostain huumeluolista.
Sinuna miettisin ennemmin sitä mitä itse ja lapsesi sinusta ajattelevat. Tsemppiä.