Mä inhoan lainata tavaroita/koneita/mitä tahansa.
Lähes aina muille lainattujen juttujen perään joutuu kyselemään. Tavara joka piti palauttaa lainaamista seuraavana päivänä, ei vielä viikon jälkeen ole palautunut.
Ärsyttää!
Kommentit (11)
Opettele sanomaan ei eli älä lainaa.
Oliko sulla muita isompia ongelmia jotka voitais tällä palstalla ratkaista?
Vierailija kirjoitti:
Opettele sanomaan ei eli älä lainaa.
Oliko sulla muita isompia ongelmia jotka voitais tällä palstalla ratkaista?
Mä niin tiesin että joku iso-ongelmainen tulee kommentoimaan näin.
Mutta kiitos kuitenkin kysymästä, juuri nyt ei ole isompia ongelmia.
ap
Pahimmassa tapauksessa kone rikkoontuu lainassa ja se vaan palautetaan vähin äänin.
En ikinä enää lainaa kenellekään mitään. En myöskään lainaa keneltäkään yhtään mitään. Ostan tai vuokraan jos tarve on vain satunnainen.
Ei ole pakko lainata. Varsinkin jos on lyse jostain jota itse tarvit säännöllisesti niin älä lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko lainata. Varsinkin jos on lyse jostain jota itse tarvit säännöllisesti niin älä lainaa.
Ei tietenkään ole pakko.
Nyt kuitenkin iski joku outo hellämielisyyskohtaus, varsinkin kun tiedän että lainaajalla ole talous kunnossa.
Mä kyllä yleensä lainaan. Mutta jos tavara ei palaudu tai siinä on jotain vikaa niin en tälle henkilölle enää toista kertaa lainaa. Turha jotain remonttitarvikkeita pitää esim. pölyttymässä sen oman yhden remontin jälkeen.
Meillä on paljon hyviä työkaluja ja miehen ystävät niitä jatkuvasti oli vinkumassa lainaan. Aluksi lainattiinkin ja muutama hajosikin kun käytettiin ohjeiden vastaisesti. Koskaan ei lainaaja korvannut mitään. Säännöllisesti laitteet palautettiin myös puhdistamattomina.
Saatiin tarpeeksemme ja lopetettiin konelainaamon toiminta. Siitä tietysti suututtiin sitten kovasti meille.
Toinen on auton lainaaminen. Minulla on hyvä ja kallis auto, appiukko sitä on yrittänyt lainata. Hän on todella huono kuski, on meidänkin pihalla peruutellut omalla autollaan puuta päin. Lisäksi on sairastanut aivoinfarktin, en edes tajua miten hänellä yhä on ajokortti käytössä. En ole suostunut autoani hänelle antamaan ja tästäkin minulle sitten suututaan. Ei jaksais.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on paljon hyviä työkaluja ja miehen ystävät niitä jatkuvasti oli vinkumassa lainaan. Aluksi lainattiinkin ja muutama hajosikin kun käytettiin ohjeiden vastaisesti. Koskaan ei lainaaja korvannut mitään. Säännöllisesti laitteet palautettiin myös puhdistamattomina.
Saatiin tarpeeksemme ja lopetettiin konelainaamon toiminta. Siitä tietysti suututtiin sitten kovasti meille.
Toinen on auton lainaaminen. Minulla on hyvä ja kallis auto, appiukko sitä on yrittänyt lainata. Hän on todella huono kuski, on meidänkin pihalla peruutellut omalla autollaan puuta päin. Lisäksi on sairastanut aivoinfarktin, en edes tajua miten hänellä yhä on ajokortti käytössä. En ole suostunut autoani hänelle antamaan ja tästäkin minulle sitten suututaan. Ei jaksais.
Samanlaisia kokemuksia=)
Meillä on toisena pakettiauto, se olis kauhean haluttu. Ja peräkärry. Naapuri lainasi sitä viedäkseen joulukuusen. No, se oli palauttamatta vielä toukokuussakin ja tuli itselle tarvetta. Oli pakko tiedustella että minkä vuoden joulukuusta olikaan tarkoitus kuskailla. Jotkut vaan on niin törkeitä.
Samaa mieltä. En enää lainaa mitään. Nykyään ekoaikakaudella puhutaan että lainaus ja yhteiskäyttö on ok mutta ei se minun kokemuksen mukaan ole. Hyvä tietysti olisi että harvoin tarvittavia tavaroita voisi vuokrata.
Täällä sama🙋🏼♀️mies lainaa työkaluja, peräkärryä yms. luulee saavansa vastapalveluksia, mutta eipä niitä tule.
hajonneita koneita vain.
Tavara ei koskaan lainassa parane. Eli en lainaa.