Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensihoitajaksi? Kaikki ensihoitajat tänne!!

Vierailija
29.05.2019 |

Eli onko täällä joko ambulanssissa sairaanhoitaja- koulutuksella tai sitten ensihoitaja (AMK)?

Millaista työtä? Millainen palkka? Millaiset työvuorot? Tykkäätkö työstäsi?

Olen sairaanhoitajaopiskelija ja harkitsen jatkamista ensihoitajaksi tai sitten jos menisi tällä koulutuksella ambulanssiin töihin, tosin ensihoitaja (amk) koulutus olisi vain n. Vuoden lisää ja pääsisi hoitotason eh:ksi.

Minua houkuttaa tuossa ammatissa liikkuva työ ja suht. Miesvaltainen ala.

Suositteletko? Entä onko pakko olla ajokortti jos on ensihoitaja vai voiko olla ilman ajokorttiakin ensihoitajana?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata, mutta seuraan vierestä mielenkiinnolla. 

Vierailija
2/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelussa olin lanssissa sh-koulussa, tosi mahtavaa oli miesten keskellä, ei yhtään ihme marinaa ku naisten kans. Eipä älynnyt sillon jäädä niihin hommiin. "Vuoro" kesti 24h, oli myös lyhempiä vuoroja.

Et tietenkään voi ajaa ambulanssia jos ei oo ajokorttia, höpsö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mä oon vaan tokahoitaja.

Vierailija
4/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjoittelussa olin lanssissa sh-koulussa, tosi mahtavaa oli miesten keskellä, ei yhtään ihme marinaa ku naisten kans. Eipä älynnyt sillon jäädä niihin hommiin. "Vuoro" kesti 24h, oli myös lyhempiä vuoroja.

No enkai minä nyt ajatellut ambulanssia ajaa ilman korttia. Tarkoitan, että onko kaikkien ensihoitajien pakko olla myös ajotaitoisia? Sehän riittää että yksi ambulanssissa on ajotaitoinen..?

Vierailija
5/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko, koska vuoroviikoin ajelut

Vierailija
6/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ap.

Jos sille toiselle sattuu jotain, tai ei ole kykenevä ajamaan, niin mitäs sillä ajotaidottomalla tekee? Kuolee ambulanssiin.

Turvallisuusriski.

Vierailija
7/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enkai minä nyt ajatellut ambulanssia ajaa ilman korttia. Tarkoitan, että onko kaikkien ensihoitajien pakko olla myös ajotaitoisia? Sehän riittää että yksi ambulanssissa on ajotaitoinen..?

En kyllä usko että otetaan kortitonta töihin lanssiin, niissäkin minusta vuorotellaan etenkin pitkien vuorojen aikana. Ja pitkät vuorot siis tavallisia. Klo 8-8 siis.

Vierailija
8/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus oli kyllä tyyliin lähihoitaja koulutuksella joku kuskina. Tuosta työstä sen verran, että se vaatii vähän kovempaa nahkaa. Asiakkaat saattavat välillä olla voimakkaasti päihtyneitä ja agressiivisia. Lisäksi joutuu kohtaamaan aika ikäviä tilanteita. Empatia kykyä toki saa olla mutta jos suhtautuu asioihin sympaattisesti, ja eläytyy liikaa ihmisten vaikeisiin kokemuksiin, niin ala ei ehkä sovi sinulle. Vähän sellainen kovaksikeitettyjen luupäiden homma, ja hyvä, että sellaisiakin ihmisiä löytyy noita juttuja tekemään.

Vierailija
9/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti on. Onhan siinä muuten hurja työvuorojen ja parien sompliminen.

Vierailija
10/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä hetki tilannetta, missä kuskille sattuu jotain, sitten sinä olet ainoa ajokykyinen. Laitatko potilaan ajamaan, vai??

Vierailija
11/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä hetki tilannetta, missä kuskille sattuu jotain, sitten sinä olet ainoa ajokykyinen. Laitatko potilaan ajamaan, vai??

Taksitkin on keksitty.

Vierailija
12/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla vain yhtä kuskia koska tyävuorot on super pitkiä ja tarvitaan kaksi kuskia että työturvallisuus pysyy hyvänä.

Vierailija
13/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksitkin on keksitty.

Aivan! Miks edes on ambulansseja kun on taksit!!

Vierailija
14/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla kysymyksillä et vaikuta olevan paras mahdollinen henkilö ensihoitajan työhön.

Siellä pitää osata ja tietää asiat, toimia nopeasti ja määrätietoisesti erilaisissa ja joskus myös tosi vaikeissa olosuhteissa. Pitää olla hyvät hoksottimet, sillä kyseessä on aina ihmisen hengen pelastaminen

Siihen hommaan ei joka tytöstä olekaan, eikä tietenkään miehestäkään.

Vierailija
15/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla kysymyksillä et vaikuta olevan paras mahdollinen henkilö ensihoitajan työhön.

Siellä pitää osata ja tietää asiat, toimia nopeasti ja määrätietoisesti erilaisissa ja joskus myös tosi vaikeissa olosuhteissa. Pitää olla hyvät hoksottimet, sillä kyseessä on aina ihmisen hengen pelastaminen

Siihen hommaan ei joka tytöstä olekaan, eikä tietenkään miehestäkään.

Miten ihmeessä voit aloitukseni perusteella tehdä tuollaisen päätelmän? Ajokortti on tottakai hankittava, se on näköjään selvä asia ja sen aion muutenkin tulevaisuudessa hankkia.

Ap

Vierailija
16/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ihmeessä. Sairaanhoitaja kun pian olet, niin sinulla on jo mahtava pohja ensihoitajan ammattiin. Sinulla on eh:ksi opiskelua vain 6-12kk eli ei paljoa mitään. Ja ajokortti toki pitää hankkia, muuten kuulostaa hyvältä.

Ja todellakin ensihoitajana paljon enemmän miehiä. :)

Vierailija
17/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aion hankkia ajokortin ja hakea ensihoitajaksi :)

Ap

Vierailija
18/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joskus oli kyllä tyyliin lähihoitaja koulutuksella joku kuskina. Tuosta työstä sen verran, että se vaatii vähän kovempaa nahkaa. Asiakkaat saattavat välillä olla voimakkaasti päihtyneitä ja agressiivisia. Lisäksi joutuu kohtaamaan aika ikäviä tilanteita. Empatia kykyä toki saa olla mutta jos suhtautuu asioihin sympaattisesti, ja eläytyy liikaa ihmisten vaikeisiin kokemuksiin, niin ala ei ehkä sovi sinulle. Vähän sellainen kovaksikeitettyjen luupäiden homma, ja hyvä, että sellaisiakin ihmisiä löytyy noita juttuja tekemään.

Lähihoitajat tekee lähinnä siirtokuljetuksia ja siinäkin on työparina ensihoitaja.

Vierailija
19/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sitten taksi kun työpari ei pääse rattiin.

Vierailija
20/62 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sitten taksi kun työpari ei pääse rattiin.

Ihan säälittävää kommentointia. Mikä hiton taksi? Aina niitä vapaina olevia ambulansseja eli kollegoita on helposti saatavilla. Sitä paitsi aloittaja vain KYSYI onko ajokortti pakollinen.se ei ole yhtään tyhmä kysymys. Aloittaja sanoi, että aikoo hommata ajokortin.

Aivan naurettavaa kiusaajaporukkaa tällä palstalla. Ihan kamalia ihmisiä, nämä varmaan ovat niitä työilmapiirin pilaajiakin työpaikoilla. Kauheeta porukkaa, huhhuh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä