Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autot oli ennen sellaisia laatikkoja

Vierailija
28.05.2019 |

Volvot, Lada, jotkut Bemaritkin... melkein kaikki japsit.

Ei kai kulmikas ole sen edullisempi valmistaa kuin kauniisti muotoiltu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmikas kori oli halvempi prässätä kuin nykymallinen.

Vierailija
2/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen autot tehtiin mm. helpoiksi korjata ja huoltaa.

Nyt ainoastaan ulkonäkö ja aerodynamiikka sanelee kaiken. Ja autoista on tullut mahdottomia korjata kotona ja kalliita huoltaa merkkikorjaamolla kun jonkun akunkin vaihdon takia pitää purkaa puoliautoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulmikas kori oli halvempi prässätä kuin nykymallinen.

Entä 60-luvun autot, jotka olivat hyvin pyöreitä?

Vierailija
4/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pelti on helpompi taitella kantikkaaksi.

Vierailija
5/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulmikas kori oli halvempi prässätä kuin nykymallinen.

Entä 60-luvun autot, jotka olivat hyvin pyöreitä?

Auto olikin silloin luksustuote.

Vierailija
6/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on käytännöllisin muoto, tilaa ei mene hukkaan. Siksi myös farmari on nykyään suositumpi korimalli kuin sedan tai viistoperä. Itse ostin nätin viistoperän ja nyt ihmettelen mitä oikein ajattelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulmikas kori oli halvempi prässätä kuin nykymallinen.

Entä 60-luvun autot, jotka olivat hyvin pyöreitä?

Auto olikin silloin luksustuote.

Kupla XD

Vierailija
8/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennas kuplan muotoinen talo. Muutama käytännön ongelma saattaa ilmetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti vaihtuu. Onhan V60 ja V90 taas tosi kulmikkaita. Vaikka aiemmin Volvo teki pyöreitä ei-traktoreita.

Vierailija
10/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreys sitten häivyttää mittasuhteet ja vaikuttavat kokoaan pienemmiltä ja kulmikkuus palannut katumaastureissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide asioita. Kulmikas on monen mielestä juuri se kauniimpi.

Vierailija
12/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulmikas kori oli halvempi prässätä kuin nykymallinen.

Entä 60-luvun autot, jotka olivat hyvin pyöreitä?

40-50 luvulla autot oli pyöreitä, 60-luvulla alkoi kulmikkuus puskea päälle, ladoja ja moskovitseja idästä, muskeliautoja lännestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mallinnus- ja työstötekniikan kehittymisellä ja törmäystesteillä ym. turvallisuus- ja taloudellisuusajattelulla jotain vaikutusta asiaan?

Vierailija
14/14 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin autojen muotoilua ohjaa paljolti törmäystestit. Pitää saada hyvät tulokset jos haluaa saada kotteroita kaupaksi.

Sen takia kaikki uudet autot on niin mitäänsanomattoman näköisiä. Vertaa vaikka vanhoihin kunnon amerikanrautoihin. Niissä sentään oli sitä jotakin. Hengenvaarallisia vaan kolareissa mikä on sääli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi