Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos kuolen nyt

Vierailija
28.05.2019 |

Omaisuuteni käsittää pääasiassa vain sen että omistan puolet asunnostamme (mieheni omistaa toisen puolen). Tapahtuuko niin että lapseni joutuvat maksamaan perintöveroa perimästään asunnonpuolikkaasta, mutta he saavat sen omaksi omaisuudekseen käytännössä vasta sitten kun miehenikin on kuollut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
2/7 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa tuota miettinyt. Miten se menee, jos lapsella ei olekaan varaa maksaa sitä perintöveroa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perijällä vaikka luottotiedot menneet ja tulee perintövero maksuun? Ei saa sitä vastaan lainaakaan mistään? Vai saako sitä sitä perintöä vastaan?  Mutta jos ei pysty sitä maksamaan vuosikymmeniä sitten? Mitä järkeä?

Vierailija
4/7 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisyysvähennys on 60 000 euroa ja lisäksi perintöverossa otetaan huomioon lesken elinajanodote.

Vierailija
5/7 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinua haittaa, vainajaa?

Vierailija
6/7 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilta lähtee luottotiedot. Näin on käynytkin.

Vierailija
7/7 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos asunnon arvo ylittää perintöveron rajan. Verotusarvo ei ole sama kuin myyntiarvo, mutta liian alhaisesikaan sitä ei kannata laittaa. Jos on paljon lapsia ja asunnon hinta ei ole kovin korkea, voi olla, ettei lapset joudu maksamaan mitään. 

Miehen perikunnassa oli yksi jäsen, jolta oli luottotiedot menneet. Tuli kirje ulosottovirastosta, ettei perintöä saa jakaa ja jotkut ohjeet. En muista miten sen tarkasti meni, eikä asia mulle kuulunut sen enenpää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi