Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko TE-toimisto tarpeellinen?

Vierailija
28.05.2019 |

Minulle ollut pelkkää haittaa.

Onko TE-toimisto tarpeellinen?

Vaihtoehdot

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luotaisiin lainsäädäntö, että firmojen on pakko palkata työttömiä, myös pitkäaikaistyöttömiä, voisi TE-toimistoa muokata siihen suuntaan, että he oikeasti auttaisivat työn saannissa. Nyt tuo ei toteudu.

Vierailija
2/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nyt on turha enää jauhaa kun jo vuosia sitten oli tiedossa että kohta ne toimistot lopetetaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä nyt on turha enää jauhaa kun jo vuosia sitten oli tiedossa että kohta ne toimistot lopetetaan. 

Lähde?

Vierailija
4/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiset työvoimatoimistot olivat tarpeellisia, mutta ne mentiin tuhoamaan, kun ideologinen kiihko sai vallan.

Vierailija
5/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimiston avoimet työpaikat-netissä on toimivin työllistäjä.

Sitä kautta hakevat ne aktiivisimmat töitä - ja myös työllistyvät.

Uusi Te-malli tulee olemaan järkevämpi ja kohdennetumpi, sillä jossain vaiheessa virkailijan rooli muuttui vinoutuneeksi ns " tukijasta - kontrolloijaksi"

Palkkatuki- ja koulutusasioihin keskittyvät virkailijat (jotka tavoittaa heti ja jotka ovat myö osaltaan perehtyneet näihin asioihin) jäävät uuteen TE-malliin.

Painostavaksi koettu karenssipainotteisuus samoin kuin miettimättä lähetetyt työnhakuosoitukset ja 3 kk välein ns "kontrollisoittajat" jäävät pois. Puhumattkaan työvoimakoulutuksista ja infoista vailla todellista sisältöä tai hyötyä työnhakijalle - kaiki nämä vefdetään tiheämmän seulan läpi tyyliin onko niistä hyötyä. Säästö pelkästään siitä on huikea.

Eli isoja muutoksia on takuulla luvassa ja moni virkailija tulee jatkossa hakemaan itselleen uutta työtä tai työnkuvaa.

Vierailija
6/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suoraan sieltä sanoivat aikoinaan, etten tule löytämään sitä kautta töitä ja itse pitäisi se työpaikka kaivaa. Joten aivan turha laitos, yhtä hyvin työnantajat voisi ilmoittaa työpaikkansa jossain paikallislehden palstalla.

Vierailija
7/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymuodossa ei ole.

Vierailija
8/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä lopeteta, koska maakuntauudistus kaatui edellisen hallituksen aikana.

Vierailija
9/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistoja ei tulla lopettamaan. Virkamiestyötä ei voi tehdä kukaan muu kuin virkamies.

Vierailija
10/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti TE-toimistoja ei ikinä lopeteta.

Vierailija
11/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymuodossa ei ole.

Ei sieltä koskaan mitään oikeita töitä ole saanut.

Vierailija
12/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymuodossa ei ole.

Ei sieltä koskaan mitään oikeita töitä ole saanut.

Vielä ennen vuotta 2010 sai.

Vierailija
13/15 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimiston avoimet työpaikat-netissä on toimivin työllistäjä.

Sitä kautta hakevat ne aktiivisimmat töitä - ja myös työllistyvät.

Oon varmaan tosi passiivinen, kun olen sitäkin kautta hakenut töitä, enkä vain ole työllistynyt.

Mutta itse kysymykseen, ei työkkäristä ole ollut minulle mitään hyötyä. Ei kyllä haittaakaan.

Tai no, ehkä se hyöty, että kun käyn toisella paikkakunnalla työhaastattelussa, niin työkkarin lomakkeen perusteella saan matkakorvauksen. Pääseepä matkustelemaan kotimaassa aina joskus.

Vierailija
14/15 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että näiden TE-toimiston kautta haettavien koulutusten työpaikat tulee koulutusfirman kautta.

Nyt kuulin, että paikka tulee hakea itse.

Mitä järkeä on tuhlata aikaa hakeakseen paikkaa, josta saat ehkä 9€ päivä, kun voit hyvällä lykyllä löytää työpaikan, josta saat tuon saman tunnilta tao paremman työn?

Miksi tällaisen ilmaistyöpaikan hakemiseen tulisi laittaa yhtään aikaa. Tuohan on hyväksikäyttöä! Eri asia, jos paikkoja olisi tarjolla heidän kauttaan.

Vierailija
15/15 |
29.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että näiden TE-toimiston kautta haettavien koulutusten työpaikat tulee koulutusfirman kautta.

Nyt kuulin, että paikka tulee hakea itse.

Mitä järkeä on tuhlata aikaa hakeakseen paikkaa, josta saat ehkä 9€ päivä, kun voit hyvällä lykyllä löytää työpaikan, josta saat tuon saman tunnilta tao paremman työn?

Miksi tällaisen ilmaistyöpaikan hakemiseen tulisi laittaa yhtään aikaa. Tuohan on hyväksikäyttöä! Eri asia, jos paikkoja olisi tarjolla heidän kauttaan.

Nimenomaan. Aika palaa ihan turhaan pelleilyyn. Ei hyvä aktivoinnin kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi