Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan työkaverini masentunut?

Vierailija
28.05.2019 |

Pitäisikö olla huolissaan, kun työkaverista on tullut todella vaisu ja ilottoman oloinen? Hän on masentuneen ja väsyneen näköinen, on kalpea ja mustat silmäpussit yms. Hän jutteli ennen enemmän, mutta on nykyään vaisu. Tätä on jatkunut aika pitkään. Voiko hän olla masentunut tms.? Muutos on selkeä entiseen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen. Olen tullut vaisuksi, kun huomasin mitä mäkättämistä, pahn puhumista, valitusta ja pingotusta työpaikalla on. Ei huvita mennä töihin. Kotona olen kyllä melko normaali, tosin tympiikun tietää että vapaiden jälkeen on aina palattava sinne juorulauman keskelle.

Vierailija
2/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsen olen usein yliväsynyt ja alakuloinen töissä. Syynä stressin ja suorittamisen aiheuttama huono nukkuminen. Sitten, kun olen nukkunut paremmin, niin jaksan olla vähän puheliaampi ja normaalimpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyse masennuksesta, jos on ollut jo pitempään tuollainen ja aiemmin oli ihan erilainen.

Vierailija
4/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kysyisit työkaveriltasi, mitä hänelle kuuluu/ onko kaikki hyvin?

Vierailija
5/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kysyisit työkaveriltasi, mitä hänelle kuuluu/ onko kaikki hyvin?

Itse vastaisin, että ihan ok, vaikka olo olisikin masentunut. Työssä ollaan usein työrooli päällä, eikä jutella kuin pintapuolisesti.

Vierailija
6/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutuin juuri tuollaiseksi, kuten edellinenkin kirjoittaja, kun silmäni avautuivat joidenkin työkavereiden todelliselle luonteelle. Työkaverin oma käytös oli röyhkeää ja pöyristyttävää. Valheiden lietsomista, kyttäämistä, kyräilyä jne. Korotti itseään ja hoviaan. Ne ketkä eivät olleet osa hovia, niin heitä alennettiin ja etsittiin vikoja. Ei hänen seurassaan mitään uskaltanut puhua, kun saattoi levittää eteenpäin kenties esimiehelle asti. Halusi työporukkaan vain omia kavereitaan. Luojan kiitos pääsin pois siitä porukasta ja aloin voida paremmin. Toivottavasti ei tarvitse törmätä naamaansa enää missään yhteydessä.

Vierailija
7/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä, jos on masentunut. Se on ihan normaalia. Ei elämä ole pelkkää iloa. Iän myötäkin energiatasot laskee ja tulee vakavammaksi. Jätä työkaveri rauhaan, tuskin haluaa sulle kertoa huolistaan.

Vierailija
8/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joku sairaus tai kipua, joka aiheuttaa unettomuutta. Ei välttämättä masennusta ollenkaan. Voi olla myös sukulainen tai ystävä kuollut ja surua ilmassa.

Vierailija
9/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla joku sairaus tai kipua, joka aiheuttaa unettomuutta. Ei välttämättä masennusta ollenkaan. Voi olla myös sukulainen tai ystävä kuollut ja surua ilmassa.

Minulla nuo kaikki.

Vierailija
10/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masentunut, vaan kurkkuani myöten täynnä sun keljuilua ja pätemistä. Anna mulle työrauha ja anna mun olla myös vapaa-ajallani rauhassa. Ok?

Se, että jos ollaan työkavereita ei tarkoita, että ollaan kavereita. Selkkis?

Vierailija
11/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että välität! Voi myös olla joku vaikea/surullinen/kuormittava elämäntilanne, jota ei halua työyhteisössä jakaa. Tavallaan voi olla huomaavaista kysyä onko kaikki hyvin, mutta ei kaikki siltikään halua puhua työajalla sellaisista asioista. Jos vaikka työssä sinnittelee kasassa pysyen esim. parisuhdekriisin tai puolison vakavan sairauden takia niin kaikki ei halua siitä työkavereille puhua. Kannattaa siis ainakin hyväksyä, jos työkaveri vaan vastaa, että kaikki on ok, eikä sitten udella enempää. Ja älä ainakaan sano, että hän näyttää väsyneeltä, jos on mieli maassa, niin se on viimeinen asia mitä haluaa kuulla.

Vierailija
12/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👻

Vierailija
13/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain täynnä sitä työtä ja haaveillut lopareista useammankin kerran.

Vierailija
14/14 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

👻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi