Milloin olitte ensimmäisen kerran yötä pois lapsen luota?
Kommentit (14)
Vauva oli 8kk. Oli kotona isänsä kanssa, hyvin meni.
Vauva taisi olla 10 päivää. Miehellä oli pakollinen työreissu ja minä olin helvetin kipeä ja vauva valvoi yöllä. Siskoni tuli meille yöksi valvomaan vauvan kanssa ja minä menin lähistölle vanhempieni luo.
Tuon tapauksen jälkeen toinen kerta oli silloin kun vauva oli vähän reilun vuoden, minun vanhemmat hoitivat ja hyvin meni.
Kun lapsi oli vuoden. Isovanhemmat hoitivat. Yksi vuosi, yksi yö poissa. Niin se menee ja on sallittua.
Ollaan tehty miehen kanssa aina minireissu kahdestaan kun vauva on oppinut nukkumaan koko yön. Ollaan siis lähdetty hotelliin kun vauva on nukahtanut yöunille, nukuttu itse pitkät yöunet ja käyty syömässä hyvä aamupala ja sitten takaisin kotiin. Yllättävän piristävää!
Esikoinen oli 7 kuukautta. Hoitajana oli minun veli ja hänen avovaimo. Oli mennyt tosi hyvin.
Keskimmäinen oli 10 kuukautta. Hoitajana oli miehen vanhemmat. Oli mennyt tosi hyvin.
Kuopus oli 11 kuukautta. Hoitajana minun veli ja hänen avovaimo. Kuopus oli vetänyt kunnon raivarit aamulla kun ei oltu vastassa kun hän heräsi, muuten kaikki ok.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan tehty miehen kanssa aina minireissu kahdestaan kun vauva on oppinut nukkumaan koko yön. Ollaan siis lähdetty hotelliin kun vauva on nukahtanut yöunille, nukuttu itse pitkät yöunet ja käyty syömässä hyvä aamupala ja sitten takaisin kotiin. Yllättävän piristävää!
Esikoinen oli 7 kuukautta. Hoitajana oli minun veli ja hänen avovaimo. Oli mennyt tosi hyvin.
Keskimmäinen oli 10 kuukautta. Hoitajana oli miehen vanhemmat. Oli mennyt tosi hyvin.
Kuopus oli 11 kuukautta. Hoitajana minun veli ja hänen avovaimo. Kuopus oli vetänyt kunnon raivarit aamulla kun ei oltu vastassa kun hän heräsi, muuten kaikki ok.
Minä olen ollut hoitamassa veljenlapsia samalla tavalla. Aina on mennyt tosi hyvin, kun laittaa vauvan nukkumaan niin kauas itsestään kun voi ja kuulokkeet korville. Saa tehdä rauhassa mitä haluaa eikä itkut haittaa. Todellisuudessa molemmilla kerroilla se vauva on itkenyt jo illalla pari tuntia, mutta kyllä ne rauhoittuu, kun ei mene sinne vierelle opettamaan, että joka inahdukseen vastataan.
Omia lapsia en anna kenellekään yöhoitoon. Isä voi olla lapsen kanssa, jos äiti joutuu sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi oli vuoden. Isovanhemmat hoitivat. Yksi vuosi, yksi yö poissa. Niin se menee ja on sallittua.
Tuo on kyllä ihan järkyttävää p*skaa eikä pidä paikkaansa. Homma on aina täysin lapsikohtaista eikä ole tosiaan mitään yleispätevää sääntöä...
Meillä esikoinen pärjäsi yön yli ilman vanhempia vallan mainiosti jo 6 kk iässä. Hän oli pulloruokittu vauva joten ei ollut ongelmia syömisenkään suhteen. Ja nukkui sen verran pitkät yöunet että oli hereillä ilman meitä vain muutaman tunnin.
Kuopus taas oli aivan erilainen, söi tissiä vielä reilun vuoden ikäisenä ja heräili yöllä jatkuvasti. 2-vuotiaana oli pakon edessä ilman vanhempia yhden yön, meni paremmin kuin odotettiin, mutta silti itkuisesti.
Poika oli 16-vuotias kun lähdin panee naapurin Kaken luo. Hyvin poika pärjäs itsekseen 15 min.
Vähän yli nelivuotias oli kun olin sairaalassa kymmenen päivää, kävi isän kanssa katsomassa minua. Minulla on hirveä ikävä, lapsella ei niin kova. Hänelle oli varattu uusia leluja ja isä oli koko ajan hänen kanssaan. Joo olen tarraäiti, myönnän. Toisen kanssa taisi olla, että hän oli kaverin mökillä alakoululaisena ekan kerran erossa vanhemmista. Emme halunneet olla erossa lapsista, he ovat huipputyyppejä. Vanhempien omaa aikaa saa isossa talossa iltaisin ja öisin ihan tarpeeksi.
Tyttö taisi olla vain pari viikkoa vanha. Kävin ihan kierroksilla enkä saanut oikein nukuttua, menin siskolleni yhdeksi yöksi hiljaisuuteen nukkumaan ja mies oli vauvan kanssa. Pullovauva, joten ei ongelmia.
Ilman kumpaakin vanhempaa on ollut ensimmäisen kerran yön yli 3-vuotiaana kun me lähdimme reissuun. Miehen äiti ja sisko hoitivat, hyvin meni, isompi ikävä oli meillä vanhemmilla.
En ole ollut vielä ikinä yötä erossa 11- ja 9-vuotiaista lapsista. Ei ole ollut tarvetta. Olen ollut yksinhuoltaja 7 vuotta ja olemme hitsautuneet tiiviiksi kolmikoksi. En varmaan edes osaisi nukkua ilman heitä vieressä :D
Vierailija kirjoitti:
Poika oli 16-vuotias kun lähdin panee naapurin Kaken luo. Hyvin poika pärjäs itsekseen 15 min.
Terveisin "ihan oikeasti olen nainen hei, en mikään +40 kaljamasu-Make"
Molemmat lapset olleet parin kuukauden iästä alkaen kerran kuussa mummulassa yötä. Hyvin on aina mennyt ja isovanhemmat asuvat lähellä ja meillä he kuuluvat perheeseen.
Ensimmäiset 5 viikkoa, keskosvauva yöpyi sairaalassa ja me vanhemmat kotona, tai mä olin alkuun muutaman yön toisella osastolla.
Sen jälkeen mummolassa 8kk.
Vauva oli 2kk isä oli lapsen kanssa. Hyvin meni ja tuskin mitään traumoja jäi😊