Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se niin nähty, että jopa se THL:n määrittelemä "kiusaaminen" ei ole aina tarkoituksellista kiusaamista

Vierailija
28.05.2019 |

Tällä palstalla (lieneekö kyseessä vaan jopa trollit) aina copypasteaa THL:n määritelmän kiusaamisesta työpaikalla.
Kivenkovaa väitetään, että kaikki tuo on pakosti kiusaamista, jos sitä esiintyy, mutta miten onkaan asian todellinen laita?

Itsekin pari kertaa työpaikalla suoraan mennyt juttelemaan asiasta "kiusaajani" kanssa asiasta, jos olen ihmetellyt hänen käytöstään ja joka kerta asiasta ollaan päästy yhteisymmärrykseen MYÖS siitä, että mitään pahaa ei tämä "kiusaaja" ole koskaan edes tarkoittanut ja asia on selvinnyt sillä, eikä "kiusaaminen" ole jatkunut.

Tottakai me ihmiset reagoidaan eri tavalla asioihin, mutta ei mikään THL sitä määritä mikä on kiusaamista ja mikä ei, ei edes sen kokijan reaktio ja mielipide.

Kukaan normaali, empatiakykyinen ihminen ei kiusaa.
Todellista kiusaamista on se, kun joku TARKOITUKSELLA pahoittaa mielesi tai tuottaa muuta tuhoa.

Ja se on loppupeleissä aika harvinaista ja usein ei itsekään puhdas pulmunen ole, jos joku todella haluaa pahaa sinulle. :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin nähty että jotkut ne kiusaa muita ihmisiä ihan huvikseen.

Jokainen on ihan itse vastuussa omasta käytöksestään.

Vierailija
2/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko miten se on minun syytä jos joku haluaa minulle pahaa, vaikka välillämme ei ole tapahtunut mitään sellaiseen viittavaakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin nähty että jotkut ne kiusaa muita ihmisiä ihan huvikseen.

Jokainen on ihan itse vastuussa omasta käytöksestään.

Vähän esimerkkejä huvikseen kiusaamisesta, kiitos?

Tällä palstallahan monet väittää, että ei ikinä ole ilkeää ihmistä nähnytkään ja kehottaa itse menemään peilin eteen.

Vierailija
4/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miten se on minun syytä jos joku haluaa minulle pahaa, vaikka välillämme ei ole tapahtunut mitään sellaiseen viittavaakaan?

Sanoin, että USEIN ei itsekään ole puhdas pulmunen.

Vierailija
5/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Kaikki mikä ei ole ylitsevuotavan mukavaa ei silti ole kiusaamista. Elämä ei voi olla pelkkää auringonpaistetta, glitteriä ja hattaraa kokoajan. Ihmiset uhriutuvat nykyään silmänräpäyksessä ja syyttä.

Vierailija
6/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Kaikki mikä ei ole ylitsevuotavan mukavaa ei silti ole kiusaamista. Elämä ei voi olla pelkkää auringonpaistetta, glitteriä ja hattaraa kokoajan. Ihmiset uhriutuvat nykyään silmänräpäyksessä ja syyttä.

Jep!!

Mut tällasella palstalla turha enempää puhua aiheesta, koska ne pahimmat uhriutujat juuri tänne ovat pesiytyneetkin "moraalisaarnoineen".

Vierailija
7/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oharina, miksi THL määrittelisi kiusaamisen työpaikalla? Eikö se ole melko selvästi Työterveyslaitoksen heiniä?

Toisekseen itse olen tullut siihen tulokseen, että tyhmä on tyhmä eikä sille mitään voi. Kun ihminen ei vaan tajua mitään, ei hänen voi olettaa myöskään osaavan käyttäytyä.

Vierailija
8/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä liittyy nyt siihen, että saako urheilijaa nimitellä vaikka Perseeksi, mutta hänellä ei ole oikeutta pahastua 'lempinimestä'.

9/9 |
28.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä määritelmäkö:

"Työpaikkakiusaaminen on toistuvaa, pitkään jatkuvaa ja systemaattista kielteistä kohtelua, loukkaamista, alistamista ja mitätöintiä. Kiusaaminen etenee prosessina, jonka seurauksena kohteeksi joutunut ajautuu puolustuskyvyttömään tilanteeseen. Arjen ohimenevä huono kohtelu muuttuu kiusaamiseksi, kun asiaton ja loukkaava käyttäytyminen on toistuvaa, systemaattista ja jatkuvaa." (Työterveyslaitos)

Ihan hyvä määritelmähän tuo on. Tietysti väärinkäsityksiä saattaa tapahtua, mutta tuskin jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi