Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllä niin tyhmä kun en vaan ymmärrä noita duunijuttuja.

Vierailija
27.05.2019 |

Itkettää kun ei vaan mene jakeluun. En varmaan ikinä opi. Olen aloittanut viime viikolla ja tämän päivän jälkeen olen jo valmis luovuttamaan. Koulutus/perehdytys jatkuu vielä ens viikon ja sit pitäis pystyä itsenäisesti tekemään.
Iltaisin olen ihan loppu ja itken kun en opi.
Pitäisikö jollekin fiksummalle antaa tää paikka ja itse lopettaa karenssin uhalla? Karenssiin ei kyllä ois varaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä perehdyttäjää näyttämään/selittämään uudelleen. Ja kysyt kaikesta mikä vähänkin epäselvää. Itse kysymällä prosessoit asiaa jo mielessäsi ja jää paremmin mieleen.

Muista myös, että vasta itse tekemällä oppii. Ja toistojen kautta tulee rutiini.

Uuden työn alku on aina uuvuttavaa. Karsi hetkeksi ylimääräiset vapaa-ajalta. Ja nuku paljon.

Tsemiä, sä pystyt siihen!

Vierailija
2/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä työpaikalla huomaa osaatko vai et osaa. Itselläni oli samanlainen tilanne paitsi että vaikka opin niin en ollut työssä tarpeeksi nopea ja tehokas. He sitten sanoivat minulle siitä että joutuvat purkamaan työsopimuksen koska "ala ei ollut minulle sopiva". Itse myös arvelin että varmaan kohta potkivat ulos ja annoin heidän tehdä sen jotta karenssia ei tulisi. Jos työnantaja purkaa sopimuksen niin pidä huoli että syy on hyvä eikä vain se ettet pitänyt työstä tai että itse tahdoit purkaa sen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vaikeuksia tuottavat asiat yleistietoa alalla vai jotain tuon kyseisen paikan omia käytäntöjä?

Vierailija
4/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on hyvä aika ottaa asiat pieninä paloina, pyydä saada tehdä yksi juttu itse mutta valvottuna, ja kysy kaikki epävarmat kohdat. Sitten seuraava. 

Jos olet tosiaan epäsopiva tuohon hommaan, anna työnantajan lopettaa työsuhde. Sitten vaan parempaa mätsiä etsimään. 

Onnea ja tsemppiä! On kiva fiilis kun oppii jotain uutta joka aluksi tuntuu hankalalta. :)

Vierailija
5/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo ensimmäisen viikon jälkeen ahdistaa ja itkettää niin ei se siitä paremmaksi muutu. Tsemppiä kumminkin, toivottavasti löydät omanlaistasi hommaa muualta.

Vierailija
6/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusiavuton valittaa. Kai sinä koulussa jotain opit ja kai sulle kotonakin on opetettu asioita. Ei ne työpaikat mitään rakettitiedettä ole. Nyt ryhdistäydy. Mitäs siitä tulee jos heti antaa periksi. Sisulla siitä selvitään.

Vierailija
7/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole sellainen työpaikka kyseessä, jossa voisi tehdä sellaisia virheitä, joista joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen, esim. aiheutua jollekin hengenvaaraa, teet vaan sutta ja sekundaa. Odotat, että työnantaja antaa potkut, jolloin et saa karenssia. Tai jos ei anna, niin kokemuksen myötä opit.

Vierailija
8/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvaa työtä oppii viikossa tai kahdessa. Kohta 8 kk ollut uudessa työpaikassa ja silti tulee välillä uusia juttuja vastaan.

Vierailija
9/9 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä mikä ala on kyseessä?

Ei kukaan voi olla niin tyhmä ettei opi. Opit varmasti paremmin tekemällä. Iso asenneongelma sinulla kyllä on ja se on todennäköisesti syy tuohon oloon. Kun uskoo, että oppii viimeistään tekemällä eikä stressaa, jää asiaa paremmin päähän ja pystyy keskittymäänkin paremmin. Näin olen edennyt siivoustöistä teknologialan johtoryhmään elämäni aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi