Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elatusmaksut vuoroviikkoperheissä

Vierailija
27.05.2019 |

Onko yleistä ettei makseta mitään? Onko sillä loppujen lopuksi väliä kumpi on etä ja kumpi lähi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa kukaan ei maksa mitään.

Vierailija
2/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. Jompi kumpi voi olla lähi. Tai jos on kaksi lasta jaetaan lapset niin molemmat ovat lähi yhdelle lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähille maksetaan lapsilisät ja saa tarvittaessa asumislisää.  Eli on sillä väliä kumpi on lähi ja kumpi etä. Lapsilisät mieluummin sille, joka enemmän tekee lapsille hankintoja. Meillä ei makseta elareita, asumislisää sain silloin kun erottiin mutta enää ei ole sille tarvetta. Minä teen lähes sataprosenttisesti lasten hankinnat, jotka rahoitan lapsilisistä.

Vierailija
4/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähille maksetaan lapsilisät ja saa tarvittaessa asumislisää.  Eli on sillä väliä kumpi on lähi ja kumpi etä. Lapsilisät mieluummin sille, joka enemmän tekee lapsille hankintoja. Meillä ei makseta elareita, asumislisää sain silloin kun erottiin mutta enää ei ole sille tarvetta. Minä teen lähes sataprosenttisesti lasten hankinnat, jotka rahoitan lapsilisistä.

Onko/oliko teillä isot tuloerot?

Vierailija
5/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole maksettu missään vaiheessa elareita. Lapsilisät maksetaan tilille, jolle molemmilla on käyttöoikeus. Sieltä maksetaan kaikki lasten kulut (pl. asuminen ja ruoka, jotka molemmat hoitaa omillaan).  Hankinnoista sovitaan yhdessä ja se hankkii, kumpi ehtii. Jos lapsilisät ei riitä, molemmat siirtää tilille lisää rahaa. Mulla on huomattavasti isommat tulot niin olen siirtänyt aina jonkun verran enemmän. Tää on meillä toiminut hyvin reilusti yli viisi vuotta. 

Vierailija
6/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi tarvitsee muutakin kuin katon päälle päänsä ja ruokaa.

Meillä lapset vuoroviikoin ja molemmat vanhemmat laittavat 200€/kk + lapsilisä lapsen menotilille, josta maksetaan päivähoito, vaatteet, kengät, harrastukset, vakuutukset, polkupyörät, sukset, lääkkeet jne. eli lapsen henk.koht.menot. Ja molemmilla vanhemmilla tilin käyttöoikeus.

Vierailija
7/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli silloin kun erottiin, koska opiskelin vielä. Nyt ei ainakaan isoa tuloeroa enää ole. Eivät nuo lapsilisät kaikkia kustannuksia kata, mutta en jaksa taistella asiasta.

Vierailija
8/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei maksettu. Tulot kohtuulähellä toisiaan. Lapsilisät menivät tilille, joille molemmilla pääsy. Sieltä maksettiin ne, joita on vain yksi kpl: reppu, talvitakki yms.

Vierailija
9/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän eroperheessä saisi avattua tilin lapsilisille, johon molemmilla aikuisilla on pääsy? Exällä taipumus käyttää rahaa muuhunkin kuin lasten menoihin. 

Vierailija
10/10 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli silloin kun erottiin, koska opiskelin vielä. Nyt ei ainakaan isoa tuloeroa enää ole. Eivät nuo lapsilisät kaikkia kustannuksia kata, mutta en jaksa taistella asiasta.

Maksaako etävanhempi mitään lapsen asioita, kuten vaatteita, terveyden- ja sairaudenhoitokuluja tai harrastusmenoja tai vaikka polkupyörän? Entä tuleeko lapsen liikkumisesta kotien välillä kuluja ja kuka ne maksaa? Viikko/kuukausiraha?

Me asumme niin lähellä toisiamme, että liikkumiskuluja ei juuri tule ja onneksi etävanhempi on jo huomannut, että varhaisteini-ikäiset pojat syövät aika lailla ja että harrastuksiinkin menee rahaa, vaikka ei valtavia summia, mutta selvää rahaa kuitenkin, joten on lähettänyt niitä varten poikien mukana vähän rahaa vaikkei elatussopimusta olekaan. Elatussopimuksesta joudutaan kyllä kohta puhumaan, kasvavien nuorten elättäminen yksin matala-alan palkalla alkaa olla vaikeaa, koska nuorilla on ymmärrettävästi enemmän ja enemmän kohteita rahalle, haluavat käydä oikealla parturilla, vaatteet kiinnostavat aivan toisella tavalla kuin pikkupoikina, eikä tietenkään ole kivaa, että heillä on aina ne kaikkein halvimmat versiot polkupyöristä, puhelimista ynnä muista ja parempi kuukausirahakin olisi kiva. Vähän hankala yhdistelmä kun itse suunnitttelen opiskelua paremman työn ja palkan takia, tulot kuitenkin putoaisivat väliaikaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän