Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^^ELOisten Keskiviikko^^^

24.05.2006 |

Eilen Pia ehdotti jos kokeiltaisiin päiväpinoa.Mulle se käy ainakin hyvin. Palataan takaisin entiseen jos näytttää ettei porukkaa riitä päiväpinoon. Kunhan päästään lomille ja viikot karttuu niin pinotkin pitenevät kun kilpaa " vahdimme" kuka on seuraavaksi lähdössä nyyttiänsä hakemaan :)

TUULI: Kylläpäs minullekin tuli pahamieli kun juttusi luin. Yksi viikonloppuko vaikuttaa siihen pääseekö esintymään vai ei. Hei haloo! mikäköhän wannabe se valmentaja on. Kyllä lasten täytyy saada olla lapsia, eikä harrastaminen pidä tapahtua verenmaku suussa.

Aikoinaan kun veljenpoika pelasi jalkapalloa niin heillä oli " harkkapakko" kun alkoi olla useampi lapsi jotka ilmestyivät vain peleihin ja jättivät treenit väliin mutta se on aivan eri juttu kuin teidän tilanteessa. Pysy lujana ja juttele valmentajan kanssa asiasta (jos hänen kanssaan pystyy puhumaan).

MINIK: En tiedä kuin ulkomailla toimitaan mutta suomessa taisi mennä niin, että kotiin tulee kirje jossa kysytään lapsen nimi ja kuuluuko siv.rek vai seurakuntaan. Meillä poika kastettiin ja pappi hoiti paperin eteenpäin. Korjatkaa muut jos muistini pettää ja olen väärässä.

IKARUS: Totuttele kohtaloosi ;) tämä on viimeinen hetki kun ehkä vielä tiedät jotain lapsista ja niiden hoidosta. Kunhan vauvasi syntyy niin sitten et enää tiedäkään mitään. Saat satoja ja tuhansia neuvoja kuinka sinun tulee hoitaa lastasi (äitinä et voi tietää mikä lapsellesi on parasta). kokemuken pohjalta voin sanoa, että sukulaisistasi löytyy yksi tai kaksi tätiä jotka aivan omaaloitteisesti ohjeistavat sinua vauvan hoidossa. Tulet kuulemaan kuinka sinun täytyy antaa vauvan huutaa koska se vahvistaa keuhkoja. Vettä täytyy antaa koska imettäminen ei voi MISSÄÄN tapauksessa riittää. Kiinteät täytyy aloittaa varhain, mielellään jopa muutaman viikon ikäisenä koska maito ei voi pitää nälkää. Voi näitä riittää :)

Parhaimman neuvon antoi vanha terveydenhoitajani esikoista odottaessani. " Nyt kun teille tulee ensimmäinen lapsi teidän kannattaa jo nyt jutella yhdessä kasvatukseen liittyvistä asioista. Mitä TE pidätte tärkeänä ja mikä sopii TEIDÄN perheellenne." Tuo ohje on kaikista paras jonka olen keneltäkään saanut :)

Parina päivänä olen käynyt katsomassa Kelan sivuilta joko paperini olisivat saapuneet. Eilen oli sitten ilmoitus, että perjantaina lähtee äitiyspakkaus pyyntö/lähete eteenpäin eli kesäkuun puolivälissä voisin päästä tonkimaan pakettia :)

Kiinnostaako tai tarvitseeko joku sitä kuorivaippaa joka on pakkauksessa? Itse en aijo kestoilla joten voisin antaa sen esim kesäkuun tapaamisessa tarvitsevalle. Tietysti olettaen, että pakkaus on jo siihen mennessä saapunut.

Mies tuumasi eilen, että kai sille työnantajallekin pitäisi jossain vaiheessa kertoa meidän vauvauutinen. Eipä mies ole tuntunut pitävän asian kanssa mitään kiirettä :) Heillä on töissä menossa oikea vauvabuumi. Mies kai ajatteli, että vetäköön pomo vähän henkeä ennekuin ilmoittaa vuorostaan uutisensa.

Ei kai mua vaan vaivaa puheripuli kun tekstiä vaan tulisi ;)

No nyt lopettelen tältä erää ja teen välillä töitäkin.

pubu ja Unski rv26+5

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa sataa ropisee aika kovastikin...

Tänään lähdetään LOMALLE, illansuussa lähtee laiva Tukholmaan ja sunnuntaiaamuna on paluu. Ihanaa kyllä päästä vähän tuulettumaan pitkästä aikaa. Edellisestä kerrasta tulee jo pari vuotta.

Vielä tuosta lapsen JUMPASTA kun täällä siitä höyrysin... laitoin valmentajalle sähköpostia ja pystyttiin vähän keskustelemaan asiasta. Ihan ok nuo valmentajat ovat noin yleisesti ottaen mutta välillä minusta hiukan liian kunnianhimoiset tähän ikään, nyt varmasti asia kumuloitunut kun on tiedossa esiintyminen isoissa kilpailuissa. Katsotaan, miten asia kehittyy.

Eipä muuta kuin oikein hyvää keskiviikon jatkoa kaikille, tämä mamma kuittaa ja lähtee pikkuhiljaa pakkailemaan.

t.tuuli72 + jumppatyttö rv27

Vierailija
2/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä nämä viikot vierähtää...

lueskelin tuossa vanhoja pinoja ja huomasin että yksi elokuinen jo syntynyt. OIKEIN PALJON ONNEA ERIALLE JA PERHEELLE PIENESTÄ PRINSSISTÄ.

K.H.P. voimia ja jaksamista suuressa surussa.

kävin maanantaina neuvolassa. kaikki oli ok. yritti tutkailla vauvelin asentoa mutta eipä ollut ainakaan pää alaspäin. mahtuu vielä pyörimään. viime viikolla taisi kelliä pää alaspäin kun potkut ja töytäisyt tuntuivat ylävatsalla. tällä viikolla taas alavatsalla.

Aikookos moni mennä painoarvio-ultraan loppuajasta? minä ajattelin mennä. on mukava saada jotain arviota vauvan koosta. ja varmuus miten päin siellä ollaan.

minulla kävi viimeksi niin että terv.hoitaja puheli joka kerta että on raivotarjonnassa. viikolla 35 kävin painoarviossa ja ensisanoikseen lääkäri totesi että täällä kellitään perätilassa. yllätys oli melkoinen.

kääntää yritettin mutta vasta viikolla 37. eipä hän halunnut enää liikahtaakaan. kolmen lääkärin vakuuttelun jälkeen että mahtuu varmasti hyvin tulemaan alakautta halusin yrittää alatiesynnytystä.

minulla oli takana kolme synnytystä ja yksi vauvoista 4,5 kiloinen.

vauvan painoa seurattiin loppuun asti ennen synnytystä ja sanotttiin että jos on alle nelikiloinen niin mahtuu hyvin tulemaan.

mukava kun koululaisilla alkaa pian kesäloma ja harrastukset alkavat olla pikkuhiljaa loppumassa. on niin mukava kun ei tarvitse kelloa tuijotella ja koululaiset saavat nukkua aamulla. meillä ei suurempia kesälomasuunnitelmia ole. yhdeksi viikoksi heinäkuussa olemme vuokranneet mökin. isovanhemmat lähtevät mukaamme mökkeilemään.

ketovaiposta: minä olen tutkinut tuota kestovaippojen kirjavaa viidakkoa ja alan olla pikkuhiljaa selvillä millaisia aion kokeilla.

sanokaahan viisaammat ja kokeneemmat että onko viisasta kun olen ajatellut aloitella harsoilla ja kuorilla ja ruskovillan villavaippahousuilla. kannattaisko harson päälle laittaa esim. riisipaperia tms. alkuun kun tulee sitä maitokakkaa?

Turussa on ensi launtaina 27.5. klo 12-17 kestovaippahulinat Halisten seurakuntakodissa, käyn siellä katselemassa. jos sais vaik ostettua sieltä jo jotain mitä alkuun tarvitsee.

nyt täytyy laittaa vaatteet päälle ja lähteä viimeiseen srk perhekerhoon.

mukavaa keskiviikkoa kaikille.

Myry ja masukas 28+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni niille, jotka eivät pitäneet kahden päivän pinoista....pinossa oli vain niin hiljaista...Mukavaa, että Pubu otti asian huomioon.

Eilen en jaksanut pinoutua lainkaan, päätä särki niin armottomasti ja väsytti monen yön valvomisen jälkeen. Pienin ei jostain syystä ole nukkunut viime aikoina kuin pienissä pätkissä yönsä... Oikein kyllä vierotusoireita ilmeni, kun olen kuitenkin sitkeästi joka päivä pinoutunut viimeiset kuukaudet.

Loppuraskauden asiat alkavat monella pyöriä mielessä ja Erian synnytys oli varmaan omiaan käynnistämään keskustelun asiasta. Limatulppia ja suppareita alkaa ilmestyä keskusteluihin entistä useammin.

Tuulille hauskaa Tukholman reissua ja hyvä, että sait juteltua sen tyttäresi valmentajan kanssa. Kunnianhimo taitaa vaivata valmentajia vähän lajissa kuin lajissa. Minun kymmenenvuotias tyttäreni harrastaa taitoluistelua ja painostus lähes päivittäiseen harjoitteluun on kova. Meillä mennään lapsen ehdoilla ja harjoitellaan sen mukaan miten hän jaksaa. Alati tuonne hallille saa kuitenkin lasta kuskata, kun hän ei malta sieltä poiskaan olla. Kakkonen pelaa jääkiekkoa, jonka kausi on jo ohi, mutta elokuussa alkaa taas harjoittelu useamman kerran viikossa...

TAPAAMINEN lähestyy... Ajattelin laittaa ensi viikolla oman aloituksen aiheesta palstalle. Täytyy toivoa, että kelit hieman lämpenevät ja aurinkoinen päivä sattuisi sille lauantaille. Olisi mukavampi tavata Kaivarissa kuin sisätiloissa Sanomatalossa.

Minulla on perjantaina neuvola monen viikon tauon jälkeen. Saapa nähdä tarjoaako kaupunki minulle edes keskiraskauden lääkärintarkastusta...Vielä en ole lääkäriä tavannut...Olisi mielenkiintoista tietää mikä on kohdunsuun tilanne tässä vaiheessa...

Nyt menen ja jätän palstatilaa muille...Voikaahan hyvin ja sateesta huolimatta ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 26+1

Vierailija
4/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

pubu: Ei ole miehesi sitten mitään kovaa kiirettä pitänyt kertomisessaan :)

Mutta eipä nuo työnantajat automaattisesti miesten ilmoitteluista

varmaan kauhistele. Yleensähän sitä tosiaan miehet ei ihan heti jää

sille pidemmälle lastenhoitovapaalle. Meillä ei jää varmaan ollenkaan,

jos on minusta kiinni, koska ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että

itse haluaisin mielelläni hoitaa vauvaa kotona vähintäänkin

ensi vuoden syksyyn asti.

Mutta vaikea sanoa tulevista fiiliksistä tietenkin :)

tuuli72: Hyvää lomaa Tukholmaan! Voi mihin kaikkialle mäkin haluaisin

sitten lähteä kun vauva syntyy. No vaikka ihan Hesaankin voisi olla kivaa

mennä, kun ei nyt sitäkään pientä ole tullut tehtyä :) Mutta jahka näitä

viikkoja karttuu niin paljon ettei haittaa vaikka syntyisi jo niin

kyllähän sitä sitten tai vauvan kanssa.

VALMENTAJISTA: Just tuollaisen asenteen takia yleensä lapset vaihtavatkin

niitä harrastuksia sitten aina matkan varrella...koska ihan tyhmä alkaa

kaikille jotain kilpauraa yrittämään.

Onko teillä haaveissa alkaa pienen vauvan kanssa harrastamaan ensi

syksyllä/talvella heti jotain muskareita, vauvauinteja tms?

Itse ajattelin ehkä jotain vauvajumppaa ja perhekerhotyyppistä juttua

kokeilla, että pääsisi joskus tuulettumaan pois kotoa. Mieskin on

niin paljon työmatkoilla, että ei aina se jumppakaan kodin ulkopuolella

oikein onnistuisi ellei mene sitten johonkin sellaiseen missä

on jumppia paljon eri päivinä. Täällä missä asutaan asuu tosi paljon

vauvaperheitä, mutta en tunne itse ketään niin sen takia tuota

perhekerhoa tai muuta vastaavaa olin ajatellut. Ettei musta ihan

nettihöperöä sentään tulisi, jolla ei ole kuin virtuaalikontakteja :)

Sateista päivänjatkoa kaikille elokuisille!

pia

Vierailija
5/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näillä keleillä on selvä vaikutus pinoihin. Eiköhän ainakin muutaman päivän ajan ole taas vilkasta, kun vettä tulee alas solkenaan. Eipä silti, mökille meinataan mennä vaikka sataakin.

Tuli sitten käytyä Tukholmassa. Kiva oli reissu vaikka kyllä liiemmät kävelyt ottavat jo voimille ja painon tunne vaivaa. Mennessä tuli vielä herättettyä pahennusta tanssimalla, jotenka sekin varmaan vaikutti tuohon painon tunteeseen. Mikähän siinäkin muuten on, että varsinkin japanilaiset tuntuivat pudottavan silmät päästä, kun kaksi mahakasta jorasi? Ei sen puoleen, kyllä tuijotusta sai osakseen muiltakin mutta enemmän pilke silmässä.

Miten ihmeessä miekin saisin aikaseksi laittaa vauvatavaroita kuntoon... Esikoiseltakin meni kyllä ihan vika viikoille nio laittelut. Nytkin oli vakaa aikomus ostaa vauvalle jotain Tukholmasta mutta ostamatta jäi. Kun en tiedä varmasti kumpaa sukupuolta on tulossa, en oikein osaa tarttua mihinkään vaatekappaleeseen. Noita neutraaleja on aika vähän. Poden lievää tyttötunnetta. Tai no maha on samanlainen kuin esikoistytöltä (paitsi isompi) ja olen nähnyt pari PAINAJAISunta tytöstä; tästä kiitos äidilleni.

Jep-jep. Menenpä lukaiseen tuon rataspinon, jos sieltä vaikka heruisi vinkkejä tähän epätietoisuuteen, millä menopeleillä kahden kanssa pärjää.

Moni oli lähdössä reissuun eli kivaa matkaa ja muillekin leppoisaa sadepäivää.

Vierailija
6/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin harmaalta näyttää, mutta ei ainakaan tällä hetkellä sada. Ihan hyvä juttu, sillä pikkuneidillä oli päiväkodista jokaviikkoinen metsäretki juuri tänään eikä sinne ole kiva mennä jos vettä tulee kaatamalla.

Pubu, miehillä tuntuu joskus olevan vähän hidasta noiden ilouutisten kertomisen kanssa:) Puhuin juuri raskaana olevan ystäväni kanssa ja hän kertoi, ettei hänen miehensä ole kertonut raskaudesta vielä kenellekään ja silloin kun olivat menossa naimisiin, kertoi häistä vasta juuri ennen kuin kutsut kolahtivat luukuista ihmisille.

Tuuli, oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa! Täällä haaveillaan myös lomasta, mutta saa nähdä onnistuvatko suunnitelmat tämän vaihtelevan oman olon takia.

Myry, meillä ei ainakaan ole suunnitelmia painoarvioon menosta. Esikoinen oli syntyessään alle 3-kiloinen, joten tuskin tämä kakkonenkaan mikään jättiläinen on.

Hei apua, nyt mulle tuli jotenkin ihan kamala olo. Täytyy mennä sohvalle pitkälleen hetkeksi aikaa. Palaillaan...

Pantoufle 30+2

Vierailija
7/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole taasen vähään aikaan mitään kirjoitellut, mutta lähes joka päivä käyn lukaisemassa pinon. Mukavaa että on tällainen palsta, jossa voi seurailla samoilla viikoilla olevien kuulumisia ja kertoilla omiaankin.

Opemammalle jaksamista pikkuisen heräilyjen kanssa. Meillä myös 4 vuotias poika on viimeaikoina nukkunut levotomasti, on jättämässä nyt päiväunia pois ja se taitaa jotenkin vaikuttaa yöuniin. Mulle uni on tärkeää ja eniten tässä vauva-ajassa arveluttaakin katkonaiset yöunet ja aikaiset heräämiset (esikoinen heräili jossain vaiheessa ennen kuutta ). Mutta asennoidun niin, että vauva-aika on kuitenkin todella lyhyt, ja tämä on mitä suuremmalla todennäköisyydellä meidän viimeinen vauva, joten eiköhän se siitä.

Mä lasken töissä aamuja ja enää 13 on jäljellä. Täällä on sellainen meininki, että viimeiseen asti painetaan ja yhtään löysiä ei anneta odottavillekaan. No, eihän tämä sairaus olekaan, mutta en kyllä koe enää tässä vaiheessa olevani kauhean tarmokas työrintamalla, on kaikenlaista muuta mielessä=)

Vointi on hyvä, ainoastaan nukkuessa on ongelmia hyvän asennon löytämisessä. Kyljellään ollessa alkaa armoton monotus sen kyljen puolella jolla nukun ja tulee sellainen olo että vauvaa ahdistaa ja pitää vaihtaa asentoa. Selällään jalat suorana olessa taasen alkaa supistella, joten rakentelen ihmeellisiä tyynyvirityksiä joiden keskellä sitten nukun...

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa lomaa kaikille lomailijoille!

Omppupomppu rv 29 (melkein)

Vierailija
8/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä laitoin pojan päikkäreille ja on hetki aikaa istahtaa vaikka tietty kaikkea muutakin olisi...

Kävin tänään Kelassa ja sain kivasti vastauksia epäselvyyksiini ja nyt voin sit pistää papruja työnantajalle vielä. Sieltä jo soittivat, että koska laitan heillepäin menemään ;)

Pubu oli sitä vaippaa tarjoamassa ja minä kyllä olisin kovin kiinnostunut sen pientä korvausta vastaan ottamaan. Jos ei siihen kesäkuun tapaamiseen ehdi, niin vaikka sitten postin kautta. Niin vakaasti olen päättänyt tuon kestoilun aloittaa kunnolla ;)

Tuulille oikein renouttavaa lomaa ja toivottavasti säät suosii, ettei tarvi kaatosateessa taaplata. Ja tosiaan hyvä, että saat sen jumppavalmentajan kanssa jutskattua. Ehkäpä asiat siitä selkiää ja tuo harrastuskin olisi ihan harrastus eikä mitään kilpaurheilua.

Myry kyseli noista vaippahässäköistä ja minäkin ajattelin alkuun pärjätä harsoilla, kuorilla ja villiksillä. Muutaman nauhavaipankin hommaan, kun niitä kaveri on kehunnut helpoiksi. Kaipa sinne väliin jotaikin maitokakallekin voisi laittaa, mutta en ole vielä ihan niin pitkällä.

täälläkin kaveri potkiskelee masussa kovasti ja ilmoittelee yöllä, jos alkaa olla ahdistava olo. Sitten taas vaivalloisesti käännän ylkeä vaikka tuntuu, että kyljet on jo puutunu niillä nukkumisesta. itse kun olen mahalla nukkuja.Nyt kyllä häviän tekemään pikkasen noita kotihommia, kun eilen tuli nukuttua pojan kanssa melkein 3h päikkärit itsekin. Aika luksusta, kun on vain yksi tällä hetkellä ;)

Perjantaina meille on tulossa sitten pari tyttöä siivoamaan jostakin siivousfirmasta. Ostettiin Mazda nyt pitkän tuumailun jälkeen ja äitienpäivälahjaksi sain tuollaisen puolen päivän siivouslahjan. Saavatpa pestä ikkunoita, kun en ole vieläkään saanut aikaiseksi ;) ja sit ne kylppärin, vessan ja saunan siivoukset... Mutta katotaan, mitä ehtivät. Hassua päästää joku toinen kotiinsa tuollain, mutta kaipa se hyvin menee.

Terkuin

Air 25+4 ja poju 12/04

Vierailija
9/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa minäkin saisin lahjaksi jotain tuollaista. Olisi ihanaa, kun joku pesisi ikkunat ja saunan puolestani... Täytyypä aloittaa hitaasti miestä pehmittämään, jos muka ihan " itse keksisi" minulle kivan lahjan, vaikka loppuraskaudesta tai sairaalassa olon aikana...

Pienin päikkäreillä ja siivottu ja silitetty, hmm...Taidan mennä kahvin keittoon. Palaan kurkkimaan...

opemamma taas....

Vierailija
10/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin taas mukavasti viestejä. Minäkin pidän enemmän näistä päiväpinoista. Niitä on mielestäni helpompi seurata. Ja eiköhän viestit lisäänny sitä mukaan, kun me alamme jäämään äitiyslomalle.

TUULILLE oikein ihanaa ja rentouttavaa matkaa!! Viime viikon kokemuksesta voin sanoa, että hyvää tekee ;)!

MYRY: Mikä ihmeen painoarvio-ultra?? Ei Helsingissä sellaista ainakaan automaattisesti tarjota. Esikoista odottaessani olisin kyllä mielelläni sellaisessa käynnytkin, nyt toista odottaessa asialla ei oikein tunnu olevan mitään merkitystä. Mutta olisi kiva tietää, missä päin tuollaisiin on mahdollisuus??

PIA74 kyseli HARRASTUSSUUNNITELMISTAMME. Minä jo kovasti suunnittelen ensi syksyn harrastuksia. Lähinnä yritän järjestää esikoiselle riittävästi ohjelmaa, mutta siinä samassa myös itselleni + vauvalle. Esikoinen menee syksyllä muskariin ja seurakunnan kerhoon, tämän lisäksi hän jatkaa 2 x viikossa perhepäivähoitajallaan. Ajatuksenani on, että jompanakumpana päivänä keksisin itselleni ja vauvalle jonkin kivan harrastuksen, vauvajumpan tai muskarin. Lisäksi olisi tarkoitus, että masuvauva aloittaa vauvauinnin esikoisen perheuintiryhmässä sitten, kun on riittävän vanha. Minä en usko, että arki käy pitkäksi, sen verran paljon on tekemistä ja kaikenlaista viritteillä noiden lapsukaisten kanssa. Minä en oikein koe perhekahviloita yms omaksi paikakseni, mutta ehkä sellaisissa tulen nyt uuden äitiysloman myötä käymään. Jos sellaiselle edes enää jää aikaa kaiken harrastamisen lomassa :).

AIR: ihana äitienpäivälahja tuollainen siivous!! Meillä on käynyt siivooja 2 x kuussa siitä lähtien, kun palasin ekalta äitiyslomalta töihin ja mielestäni se on kyllä parasta sijoitusta perheen yhteiseen aikaan ja viihtyvyyteen. Kyllä minustakin tuntui aluksi oudolta, että joku vieras pyörisi kotonani, mutta äkkiä siihenkin tottui. Sen verran laiskaksi olen tullut tuon siivoojan myötä, etten halua luopua siitä tulevalla äitiyslomallakaan. Aluksi sitä mietin, mutta mies sitten sanoi, että annetaan siivoojan jatkaa, jotta voin sekin ajan säästää itselleni ja lapsille. Ihanasti ajateltu!

Ihanaa, että huomenna on vapaapäivä!! Sää ei näytä suosivan, mutta ei sillä väliä, kun saa viettää rauhallista vapaata perheen kesken. Eiköhän meidän päivä kulu pihan laittamisen merkeissä ja vauvanhuonetta varmaan taas laittelemme. Pitäisi saada huoneen komerot siistiksi. Ja päiväunista en aio tinkiä :).

Nyt vielä hetkeksi töiden pariin ja sitten neuvolaan. Huomenna tuleekin täyteen 30. viikko :).

Pepper (29+6)

Vierailija
11/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli on niin voimakas, että ellei maha painaisi, olisin takuulla tuulen viemää!

ERIAlle onnittelut pienokaisen syntymän johdosta! Voimistukoon hän nopeasti päästäkseen pian perhettänne ilahduttamaan!

K.H.P:lle osanottoni suureen menetykseesi. Voimia surun ja iloisen odotuksen välille.

Harvoinpa minä tänne eksyn, nyt kuitenkin päätin pinoutua tänne tenttikirjoja pakoon... Syksyllä aion suorittaa joitain opintoja kotoa käsin, onpa siellä yksi iltakurssikin, keväällä sitten enemmän. Olikos se IKARUS81, jolla oli samoja suunnitelmia? Toivottavasti tuleva lapsi nukkuu yönsä ja päiväunensa hyvin! Esikoisen aikana opintosuunnitelmani piti, toisen lapsen aikana taas jouduin luopumaan suunnitelmista. Hän heräsi 1-2 tunnin välein ja olin vuoden verran kalpea ja kuoppasilmäinen unissakävelijä.

MINIK - lapsen nimen rekisteröinti synnärillä on monessa maassa käytäntö, mutta Suomessa se ei onnistu. Lapsemme ovat syntyneet Suomessa, ja isän kotimaan käytännön mukaan ovat saaneet nimen heti synnyttyään. Sukulaisille ja ystäville on siis ilmoitettu syntymästä heidän omilla nimillään. Nimet olemme käyneet rekisteröimässä miehen kotimaan suurlähetystössä heti, kun olemme päässeet liikenteeseen julkisilla, sillä lapsi on pitänyt tuoda näytille. Suomessa maistraattiin on myös ilmoitettu heti lomakkeella lasten synnyttyä. Mutta kannattaa ottaa selvää suurlähetystöstä.

PESÄNRAKENNUSVIETTI jyllää, mutta en pääse oikein sitä toteuttamaan tenttiin luvuiltani. Tekisi mieli tehdä yhtä sun toista, mutta joudun hillitsemään itseäni. Pakko saada tentit pois alta ensin. Kaikkein akuutein homma olisi vaatehuoneen läpi käyminen lattiasta kattoon. Pitäisi seuloa omaisuuttaa, laittaa lasten pieneksi jääneitä vaatteita säilöön tai kirpparille (jopa kaatopaikalle), ja seuloa kaikkea turhaa roinaa mitä on tullut hamstrattua. Kaikkea sitä ihminen säilyttääkin...ihan hävettää! Sen siivoamiseen menee varmaan useampi päivä - ja tulos kymmenkunta jätesäkkiä. Ikkunat ovat toinen homma. Meillä niitä on paljon ja ne ovat suuria. Minua on supistellut kovasti, joten taidan jättää ne työt miehelleni.

VATSA se paisuu. Viime viikon lääkärintarkastuksessa sf-mitta oli huikeat 31cm, eli n. 4cm yläkäyrän yläpuolella - edelleen. Sitä linjaa se on kasvanut alusta lähtien. Minulla on sellainen olo, ettei vatsanahka jaksa enää venyä, ja että pian poksahdan. En ole ennen saanut raskausarpia, ja jos niitä on tullakseen, ne tulevat tässä raskaudessa! Luonnollisesti kaikki mahdolliset poppakonstit niiden ehkäisemiseksi ovat käytössä. Onkohan siellä viimein se jättiläisvauva, joita sukuumme aina välillä syntyy? Hui. Olen pienikokoinen ja hentorakenteinen, joten neljän-viiden kilon vonkale hieman arveluttaa. Toivottavasti ei sentään! Ensi viikolla TH-käynnillä todetaan uudet lukemat.

Taidan palata kuuliaisesti kirjojen pariin! Iloista päivää teille kaikille! Tuulen viemiä tästä pinosta tuskin löytyy! (-;

Syrinx rv 29+5

Vierailija
12/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorot tältäerää ohitse ja piiiitkä vapaa alkamassa. Tämä on paras hetki vuorotyössä :)

Myry:Vantaalla ei automaattisesti pääse kokoarvioon. Lääkäri viimeisessä lääkärineuvolassa tekee käsin kokoarvion. kiitos tämän esikoinen pääsikin kasvamaan viisi kiloiseksi. Yliaikaiskontrollissa sairaalan lääkäri meenasi repiä hiukset päästänsä kun kuuli etteivät olleet laittaneet lähetettä pyynnöistäni huolimatta. Tällä kertaa ei tarvitse edes pyytää, Kättärille laittavat automaattisesti ultraan.

Opemamma:Toivottavasti teidän kuopuksen unet paranevat pian. Meillä pojalla on ollut jaksoja jolloin nukkuu todella levottomasti tai heräilee AIVAN liian aikaisin. Kahvin keitto kello neljä aamulla ei ole mitään mukavaa hommaa vaikka vuorotöiden takia onkin tottunut heräämään mitä ihmeellisempiin aikoihin.

Ode:Me ostettiin käytettyinä Happy Baby Spider Duot. Lastenturva myy niitä ainakin. meillä ikäeroa tulee noin 2v. Esikoinen on pitkä poika joten saa nähdä kuin pitkään hän noihin vaunuihin mahtuu. Haulla löysin keskusteluja sisarusrattaista paljonkin. kaikille tuntuu löytyvän kanattajansa. Tärkeintä onkin mikä itseään miellyttää. Helppoa valinta ei tule olemaan.

AIR:Mahtava äitienpäivä lahja. ihan kateeksi käy. Kaupat tuli eli tuon sulle sen vaippakuoren tapaamiseen. Jos pakkaus ei ole tullut niin sovitaan nähdessä kuin toimitan sulle kuoren.

Tapaaminen tosiaan lähenee. Hyvä idea laittaa oma aloituksensa asian tiimoilta.

Nyt kauppaan!

pubu ja Unski -edelleenkin puheripulin vaivaamana-

Vierailija
13/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuosta painoarviosta. en huomannut laittaa että yksityiselle painoarvioon. ei täälläkään mihinkään pääse jos ei mitään aihetta. ensimmäisen kanssa pääsin 9,5 vuotta sitten. kuului asiaan. mutta sen jälkeen ei ole ollut kaupungin/kunnan puolesta mahdollisuutta. mutta itse tosiaan ajattelin käväistä yksityisellä.

mukavaa matkaa kaikille jotka olivat reissuun lähdössä.

nyt täytyy lähteä hakemaan yhtä neitiä kaverin luota kotiin...

myry

Vierailija
14/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puolestani onnea Erialle ja myötätuntohalit k.h.p:lle.

Äitiyspakkaus tuli tänään! Aika nopeasti, kun päätös pakkauksen saamisesta tuli viime perjantaina. Innoissani olen hypistellyt oman kullannuppuni tulevia vaatteita. Ensisängyn taidan tehdä pakkauslaatikosta, yhdeltä tutulta saan laatikkoon sopivat jalat.

Meillä alkoi neuvolassa synnytysvalmennus, luento kesti tunnin. Yhteensä neljä kertaa valmennusta. Ihan hyödylliseltä vaikuttaa, paljon tietoa. Seuraava neuvola-aika on itselläni viikon päästä, kyllä sitä taas odottaa, että saisi uutta tietoa sf-mitasta ym. Vointi on ihan ok, tuntuu että hyvin jaksaa töissä loput päivät (paitsi ehkä henkisesti).

Minä olen menossa Tyksiin synnyttämään ja neuvolasta kerrottiin että siellä alkaa syyskuussa synnytysosaston remontti. Se tulee tarkoittamaan tilanpuutetta ja kotiuttamista mahd. aikaisin. Koska oma l.a. 13.8 niin minulla ei voi mennä syyskuun puolelle sentään.

Molemmat nettiennustajat veikkasivat poikaa, ehkä siitä johtuen oma " tyttötunne" on hävinnyt enkä todellakaan tiedä kuka siellä mahassa myllää. Olkoon yllätys, en taida mennä mihinkään yksityiseen ultraan sukupuolta selvittämään. Enemmän kiinnostaisi tietää, minkä kokoinen tämä möhkäle on.

Mies tulee kohta töistä, taidan mennä keittiötä raivaamaan. Kiva, kun on huomenna yhteinen vapaapäivä. Tosin mies menee aamusta auttamaan veljeään auton korjauksessa, toivotaan ettei (taas) mene koko päivää.

Terveisin Mantse 28+3 (aika rientää!)

Vierailija
15/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERIAlle onnittelut pikkuisen synnyttyä hiukkasen hopulla.

K.H.P:lle paljon voimia suureen suruusi.. Kokemuksesta tiedän miten paljon sattuu isän menetys. Nyt mietin, miten ihanaa olisi ollut, jos myös hän olisi nähnyt vauvan ja vauvalla olisi ollut oma pappa.

Täällä on ehtinyt tapahtua paljon siitä, kun viimeeksi olen ehtinyt kirjoitella ja käydä teidän viestejä lukemassa. Meillä mennyt odotus hyvin ja vielä töissä aherran. Kesäkuussa alan jo vähentää työpäivien määrää per viikko..

Meidän masuasukki potkii etenkin öisin ja iltaisin. Joskus rummutus pitää yöllä hereillä. Onko muilla samaa ongelmaa vai uinuuko muiden pienokaiset kiltisti masussa öisin? Luulen että vielä heitellään kuperkeikkoja mahassani, koska joskus on ihmeellisiä tuntemuksia, jotka ei ihan pikkupotkuja vain ole.. :D

Synnytysvalmennuksessa käytiin ja molempia jännittää synnytys.. Eihän täällä sattuisi ketään muuta esikoisen odottajaa joka oisi peloissaan/jännissään synnytyksestä?

Villa78 rv 26+2

Vierailija
16/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa sataa ropisee....

Onnea Erian perheelle!

Ja osanottoni K.H.P:lle.

Mulla oli aamulla se sokerirasituskoe. se ei ollu ollenkaan paha juttu. Se litku oli ihan suht siedettävää (maistu vähän colalle). Ei erityisen hyvääkään, mutta sen sai kyllä alas aivan kakomatta :) Ja aika meni hyvin, kun sattu olemaan tuttu samassa kokeessa samalla aikataululla....Tulokset kuulen vasta ensi ti. neuvolassa..täytyypi siis varoiksi viikonloppuna herkutella..jospa herkuttelut loppuu sit ens viikolla...

Huomenna tuleekin 30viikkoa täyteen. Joskus sitä mietin, että sitten kun 30viikkoa on plakkarissa, niin sitten aloitan vauva järjetelyt...eipä siis ole enään paljon aikaa aloittaa....Katsotaan nyt mikä päivä intoudun. Eilen ostin vauvalle yht. neljät puolipotkarit. En tiiä miksi niitä esikoisella en juuri käyttänyt. ..nyt olen ostanut jo 4 kietaisubodia ja sit noita puolipotkareita. Ne lienee hyvä yhdistelmä....

Kelan paperit vein viime viikon ma ja päätös tuli torstaina!!!!! Siis todella nopeasti!!! Ja rahat on huomenna nostettavissa..

KYSYMYS: mistähän saa niitä äippäpakkaukseen käyviä reunakankaita?

Täytyy vissiin virittää se laatikko pinnikseen, se vois olla turvallinen paikkka tuolta esikoiselta. Luulen, että hän hoitaa vauvaa turhankin tehokkaasti...saisipa pieni sitten edes unirauha...Mutta en viitsi pelkkään pahvilaatikkoon toista laittaa...Paljonkohan semmoinen kangas maksaa?

Jahas, tyttö heräilee, täytyy mennä miettimään välipalaa..

Voineja kaikille!

Katzu ja pikkupimu 29+6

Vierailija
17/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoarviosta oli puhetta ja aikovat lähettää mut synnytystapa-arvioon heinäkuussa kun maha on niin iso ja olin itsekin yli nelikiloinen.Joten olisiko kyseessä samainen painoarvio testaus? Mieheni on lähes kaksi metrinen ja itsekin 176 senttinen joten mahdollisuus isoon vauvaan on aikamoinen. Sokerilla ei maha kasva, diabetes on testattu joten ei kai auta muuta kun katsoa lähempänä LAt kuinka isoksi on poika venynyt.

Villa kyseli joko synnytys pelottaa ja täytyy myöntää että mahan koko on saanut hiukan epäileväksi.En niinkään sitä kipua mutta sitä mahdollista repeämistä.Synnäripuolelta voi lukea kamalia tarinoita jotka eivät tietysti auta asiaa.En ihan Tena ladyn vakikaäyttäjäksi haluaisi.

Harrastuksista sen verran että olen löytänyt meidän uuden kodin läheltä paikan jossa käyn nyt äitiysjoogassa ja heillä on vauvahieronta kursseja myös joten sellaista olin ajatellut kokeilla ja myös äiti&vauva joogaa.Ties mitä syksyllä keksiikään :)

Vierailija
18/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Onpas täällä ihanasti ihan harvoinkin kirjoittelevia tänään tullut

kirjoittelemaan kuulumisia :) Kiva lukea miten kaikilla menee...

Villa78: Jotenkin täällä juttuja lukiessa tulee huomanneeksi sen,

että jännittäjiä siis synnytyksen löytyy enemmän niistä jotka ovat

toista kertaa koitoksen edessä. Huonolta siis pikkasen kuulostaa :)

Itse odotan esikoista ja en vielä ole oikein onneksi alkanut

ajattelemaan asiaa. Mutta voihan sitä kaikki mennäkin ihan hyvin.

Mä skippasin valmennuksenkin painontunteen ja supistelun takia eikä

mieskään olisi edes päässyt mukaan.

Ihania pyhiä kaikille!

Vierailija
19/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SYRINXILLE opiskelusta. Mä ainakin nyt vielä elättelen toivetta, että saisin opintoja syksyllä tehtyä. Mulla olis tarkoitus käydä syksyllä kahdella luennolla viikossa (vauvan kanssa) ja lisäksi koko lukuvuoden aikana suorittaa noin 15 opintoviikkoa. Keväälle en ole suunnitellut mitään luentoja, yritän tehdä kotona esseitä ja mahdollisia muita töitä. Tenttimään ajattelin alkaa vasta sitten kun vauva on yli puolivuotias, että pärjää ilman imettämistä jonkin aikaa. Katsotaan miten todellisuudessa kaikki menee.

HARRASTUKSISTA kysyttiin: mä toivoisin, että voisin jatkaa itämaista tanssia heti syyskuussa. Mahdollisesti vauvan kanssa alkuun ja sitten vähän myöhemmin vauva saa jäädä isän kanssa kotiin, kunhan pärjäävät parisen tuntia keskenään. Ehkä myös joku vauvajumppa vois olla kiva, vanhempien tyttöjen kanssa kävin sellaisessa ja varmaan nytkin yritän päästä johonkin vastaavaan. 4-vuotiaan kanssa varmaan jatketaan vanhempi-lapsi -jumppaa. Ellei hän sitten jo aloita jotain ihan " omaa" juttua. Siinähän ne, olen vähän laiska noiden liikuntaharrastusten kanssa. Ja kun tuo puolisokin on sen verran vähän kotona, että tarvitsisi melkein aina ottaa ulkopuolinen hoitaja lapsille, niin ei sitä oikein tule lähdettyä. Ja tulee kalliiksikin.

OPEMAMMALLE jaksamista lasten kanssa. Toivottavasti helpottaa tuo valvottaminen.

Matkustusiloa niille, jotka olivat johonkin lähdössä.

Jamssa rv28+4

Vierailija
20/24 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tulla kertomaan kun huomasin et laskettu aikasi on 13.8 ja olet menossa tyksiin synnyttämään. minulla on samana päivänä laskettu aika ja olen myös menossa tyksiin synnyttämään(jos ehdin...) voimme vaikka olla siellä samaan aikaan.

tosin lask.aika on vain suuntaa antava. minulla ja ystävälläni oli viimeks 2pv eroa lasketus ajas ja neideil on nyt ikäeroa 2vk.

Myry ja masukas 28+3