Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilasjuhlissa kertakäyttölautaset?

Vierailija
24.05.2019 |

Vai onko ihan no-no?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli beach-bileet, kertakäyttölautaset ja uimaranta käytössä, vuosi oli 2009.

Oli ihanat juhlat.

Vierailija
2/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella noloa. Vuokraa jostain oikeat lautaset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaiset paremmat kertakäyttölautaset, Naturesse.

Saa esim. Verkkokauppa.com:sta

Vierailija
4/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli beach-bileet, kertakäyttölautaset ja uimaranta käytössä, vuosi oli 2009.

Oli ihanat juhlat.

Ei oikein kätevää pistäystymisjuhlassa. Siis kun ylioppilas ei ehdi olla kauaa paikalla ja vieraita täytyy porrastaa. Lisäksi sää voi ola kylmä.

No, tuon kirjoittaja varmaan halua leveillä sillä, että juhlat olivat Los Angelesissa tai Mauritiuksella.

Vierailija
5/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä juhlat pidetään. Jos puistossa tai rannalla, niin ok. Muuten ei.

Vierailija
6/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kertakäyttöastioita. Hauskemmat juhlat ja rento isäntäväki!

Vierailija
7/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ihanat juhlat.

Ei oikein kätevää pistäystymisjuhlassa. Siis kun ylioppilas ei ehdi olla kauaa paikalla ja vieraita täytyy porrastaa. Lisäksi sää voi ola kylmä.

No, tuon kirjoittaja varmaan halua leveillä sillä, että juhlat olivat Los Angelesissa tai Mauritiuksella.

Mihin ylioppilaalla on kiire omista juhlistaan? Meillä ainakin lähtivät omiin juhliinsa vasta illalla.

Vierailija
8/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käyvät, kunhan ovat parasta posliinia.

Vierailija
9/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä idea. Ne on niin huteriakin, lentää monet tarjottavat lattialle. Eikä sellaisen kunnollisen näköiset ole edes kovin halpojakaan. Melkein halvemmalla saa jo lautasia kirpputorilta. Jos et halua ostaa niitä kaappeihin niin lainaa jostain, vaikka kavereiden lautaset. Vuokraamallakin saa.

Vierailija
10/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAi tuo riippuu siitä mitä tarjotaan ja vielä enemmän kuinka monelle tarjotaan. - En ole itse kertakäyttökulttuuein ystävä, mutta kyllä kertakäyttöastioillekin on paikkansa. - Kuten silloin kun tarkoitus on pitää juhla ulkona ja vieriata puolensataa tai enemmän ja tarjolla grilliherkkuja...  Vähän erilaiset tarjoamiset lakkiaisiin minusta mutta kukin tyylillään.  

Vierailija
11/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vuokraamalla saa, eikä ikeassakaan ole mahdottoman kallista, mutta kertikset olis siivouksen kannalta kätevimpiä. Ostetut täytyy pestä ja vuokratuille täytyy löytyä joku säilytyspaikka keittiöstä. 100 likasta lautasta on paljon hankalampi kun kertikset säkkiin ja pihalle.

ap

Vierailija
12/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAi tuo riippuu siitä mitä tarjotaan ja vielä enemmän kuinka monelle tarjotaan. - En ole itse kertakäyttökulttuuein ystävä, mutta kyllä kertakäyttöastioillekin on paikkansa. - Kuten silloin kun tarkoitus on pitää juhla ulkona ja vieriata puolensataa tai enemmän ja tarjolla grilliherkkuja...  Vähän erilaiset tarjoamiset lakkiaisiin minusta mutta kukin tyylillään.  

Minun kotipaikkakunnallani ylioppilasjuhlissa on harvoin alle 100 vierasta, mutta kertakäyttölautasia en ile vielä nähnyt niissä koskaan. Sen sijaan keittiössä on yleensä apuna joku tuttu tiskaamassa niin, että pienempikin määrä astioita riittää, kun kaikki eivät tule yhtä aikaa.

Vierailija
13/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kotipaikkakunnallani ylioppilasjuhlissa on harvoin alle 100 vierasta, mutta kertakäyttölautasia en ile vielä nähnyt niissä koskaan. Sen sijaan keittiössä on yleensä apuna joku tuttu tiskaamassa niin, että pienempikin määrä astioita riittää, kun kaikki eivät tule yhtä aikaa.

Kuullostaa sille, että kotipaikkakunnallasi osataan ottaa laajasti ilo irti ylioppilasjuhlista.  En ole itse hetkeen käynyt ylioppilasjuhlissa itse ja aatellutkin, että mitenkähän niitä vietetään nykyisin. 

Vierailija
14/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kertisastiat, ei yhtään vähentäneet iloista juhlatunnelmaa!

Vierailija
15/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ihanat juhlat.

Mihin ylioppilaalla on kiire omista juhlistaan? Meillä ainakin lähtivät omiin juhliinsa vasta illalla.

Täällä lähtevät omiin juhliinsa noin kuudelta.

Vierailija
16/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma on juhlissa pääasia. Ei kertakäyttölautaset pilaa sitä. Jos joku napisee, niin ottakoon oman posliinilautasensa mukaan. Ymmärrän ihan hyvin, ettei kaikilla ole astiastoja tai mahdollisuutta lainata niitä jostain. Kaikilla paikkakunnilla ei ole mahdollista vuokrata niitä mistään ja jos onkin niin ne taitavat olla aika kysyttyjä tähän aikaan vuodesta. 

Jos astiamietintä johtuu tiskaamisesta, niin yksi vaihtoehto olisi palkata naapurin teini tai vaikka työkaverin lapsi auttamaan tiskaamisessa. 

Vierailija
17/17 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu juhlijoiden arvopohjasta.

Perinteiset juhlat juhlitaan kunnon astioilla ja koko koti laitettuna juhlakuntoon, parhain pöytäliinoineen, siivouksineen ja kukkineen.

Mutta aika ja tavat muuttuvat. En kuitenkaan itse voisi kuvitellakaan laittavani pojalle ja tytölleni juhlia kertakäyttöastioilla, se olisi nuoren, suuren juhlan aliarviointia. Yo-juhla saattaa olla viimeinen juhla, jonka lapselellesi järjestät, sillä usein he muuttavat esim. ulkomaille, eikä hää-tai kastejuhlia ole enää tiedossa.

Yo-juhlat olen järjestänyt aina viimeisen päälle, ja myös lapseni ovat olleet samaa mieltä   juhlan arvokkuudesta.

Mutta niinkuin aina, jokainen järjestää oman näköisensä juhlat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme