Jos sun pitäisi nyt kouluttautua jollekin alalle/ammattiin, mihin ammattiin kouluttautuisit?.
Kommentit (24)
Hammaslääkäriksi. Työajat ja palkka 👍
Toimittaja, poliisi, eläinlääkäri.
Nämä ammatit tajusin mun unelma-ammateiksi kun olin n. 45 vuotias. Mitään työllisyystilannetta tai palkkausta en tässä mieti. Olen vain varma, että noissa ammateissa olisin pärjännyt ja viihtynyt.
Ihan muissa hommissa olen urani tehnyt ja nyt olen sairas. Mutta eteenpäin porskutellaan, elossa vielä.
Psykoterapeutti, pariterapeutti, työpsykologi tai kirjailija
Olen rakennusinsinööri ja jos palaisin aikakoneella neljännesvuosisadan taakse, opiskelisin mielummin LVI-insinööriksi. Aikoinaan se ei tullut edes mieleen, mutta on aina vain alkanut kiinnostaa enemmän.
Suuntaisin opiskelemaan sosiaalitieteitä (painotuksena sosiologia tai sosiaalipsykologia) tai psykologiaa.
Joku sellainen, jota ei voi ihan heti automatisoida/robotti täysin korvata. Lääkäri, sairaanhoitaja, psykologi tms terveydenhuoltoalan ammattilainen. Myös poliisi/lakimies voisi olla hyvä.
Kasvatustiede, erityisopen sekä englanninkielen open pätevyydet. Tällä kombolla lähtisin maailmalle
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja, poliisi, eläinlääkäri.
Nämä ammatit tajusin mun unelma-ammateiksi kun olin n. 45 vuotias. Mitään työllisyystilannetta tai palkkausta en tässä mieti. Olen vain varma, että noissa ammateissa olisin pärjännyt ja viihtynyt.
Jaa sulla on sadistisia taipumuksia? Esim. eläinlääkäri joutuu tappamaan.
Kasvatustieteistä toivon paikkaa kevään haussa. Sosiaalityö toinen hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Joku sellainen, jota ei voi ihan heti automatisoida/robotti täysin korvata. Lääkäri, sairaanhoitaja, psykologi tms terveydenhuoltoalan ammattilainen. Myös poliisi/lakimies voisi olla hyvä.
No lääkärin voisi hyvin korvata, mutta ei haluta. Lakimiehenkin voisi mainiosti korvata!! Poliisin hankalampi.
Koulupsykologiksi. Niistä on kuulemma pulaa.