Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*ttu, oikeasti välillä inhoan tuota rakkia.

Vierailija
23.05.2006 |

Joka kerta kun tulen kotiin, saan ekaksi siivota sen aiheuttamat tuhot kämpässä. Aina kun käännän selkäni, se on vetänyt pöydältä lapselle laittamani iltapalan tms. ruoat joita on sattunut jäämään siihen hetkeksikin. Kun käytän illalla lapsen nukkuessa koiran ulkona mahd. pikaisesti (joo, ja ON päässyt lenkille tänään monta kertaa) niin pyörii vaan puskissa selvästi paskahädässä muttei tee mitään. Kun tulemme sisälle niin paskat on 5 min. kuluttua lattialla. Kuraa ja hiekkaa joka paikassa. Käsi kipeänä kun se vetää niin helvetisti. En voi istua lattialle leikkimään lapsen kanssa, kun se jo kuolaa ja hyppii siinä vieressä ja päällä. Siihen ei voi koskea ilman, että se puree kokoajan. Heti kun silmä välttää, se on ottanut jotain kiellettyä kotona - lapsen lelut, kengät, MIKÄ TAHANSA kelpaa sille pureskeltavaksi. Joka tavarassa ja lelussa onkin hampaanjälkiä. Sohvalle en voi istua, kun se tulee samantien siihen haukkumaan ja riehumaan. Lapsi (1v) ja koira ovat toistensa kimpussa kokoajan, ja vahinkoja sattuu. EN JAKSA! Miksi mun piti olla niin idiootti, että halusin välttämättä koiran?! Miksi!!

Tässä vain murto-osa asioista, jotka saa mut hermoromahduksen partaalle. Ja kerrottakoon vielä koiran puolustukseksi, että sillä on ikää vasta 6kk. Mies sai yllättäen reissutöitä, ja on paljon pois kotoa. Mulla on todella paljon vaikeuksia saada hoidettua tuo koira kunnialla.

Ps. Terkkuja tutuille;)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi koti, kyllä ottaja löytyy. Jos niin oikeasti haluat.

Vierailija
2/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka kerta kun tulen kotiin, saan ekaksi siivota sen aiheuttamat tuhot kämpässä. Aina kun käännän selkäni, se on vetänyt pöydältä lapselle laittamani iltapalan tms. ruoat joita on sattunut jäämään siihen hetkeksikin. Kun käytän illalla lapsen nukkuessa koiran ulkona mahd. pikaisesti (joo, ja ON päässyt lenkille tänään monta kertaa) niin pyörii vaan puskissa selvästi paskahädässä muttei tee mitään. Kun tulemme sisälle niin paskat on 5 min. kuluttua lattialla. Kuraa ja hiekkaa joka paikassa. Käsi kipeänä kun se vetää niin helvetisti. En voi istua lattialle leikkimään lapsen kanssa, kun se jo kuolaa ja hyppii siinä vieressä ja päällä. Siihen ei voi koskea ilman, että se puree kokoajan. Heti kun silmä välttää, se on ottanut jotain kiellettyä kotona - lapsen lelut, kengät, MIKÄ TAHANSA kelpaa sille pureskeltavaksi. Joka tavarassa ja lelussa onkin hampaanjälkiä. Sohvalle en voi istua, kun se tulee samantien siihen haukkumaan ja riehumaan. Lapsi (1v) ja koira ovat toistensa kimpussa kokoajan, ja vahinkoja sattuu. EN JAKSA! Miksi mun piti olla niin idiootti, että halusin välttämättä koiran?! Miksi!!

Tässä vain murto-osa asioista, jotka saa mut hermoromahduksen partaalle. Ja kerrottakoon vielä koiran puolustukseksi, että sillä on ikää vasta 6kk. Mies sai yllättäen reissutöitä, ja on paljon pois kotoa. Mulla on todella paljon vaikeuksia saada hoidettua tuo koira kunnialla.

Ps. Terkkuja tutuille;)

Kehu koiraa aina, siis ihan AINA, kun se tekee kakat ulos. Jos se kakkaa sisälle, niin sano sille hyi, mutta älä tee muuta.

Hanki sille paljon ja siis ihan totta paljon puruleluja ja luita sisälle ja koita saada se pureskelemaan niitä.

Opeta lapselle miten koiraa tulee käsitellä. Samoin koiraa, miten lasta tulee käsitellä.

Jos koira haukkuu sisällä, sano sille tiukalla äänellä EI HAUKU ja suihkauta suihkupullosta vettä sen kuonolle.

Ulkona ollessa, sano sille, kun se alkaa vetämään, että EI VEDÄ, vierelle ja ota se vierellesi. Pysähdy aina, kun koira alkaa vetämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä komenna noin! Ei kaksoiskäskyjä!

Pelkkä selkeä EI riittää. Etenkin jos haluat myöhemmin opettaa koiran vetämään (esim. ahkiota) tai haukkumaan käskystä.

Ei siis kaksoiskäskyjä!

Vierailija
4/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuaika lasten kanssa aika karseeta (kokemusta on...), mutta kyllä koiran vähän " aikuistuttua" rupeaa niitä hyviä puoliakin (joiden tähden koiran varmaan halusit..) löytyä.

Vierailija
5/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se on stressaantunnu melki kuoliaaks eikä pysty paskata kun et käytä kuin parin minsan lenkkejä!! Säälin istä koiraparkaa :(( etsi NOPEASTI PAREMPI KOTI!!!

Vierailija
6/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira pääsee joka päivä monta kertaa niin pitkälle lenkille, kun vaan minulla rahkeet riittää. Päivittäin käyn rattaiden kanssa metsälenkillä, jossa saa juosta irti. Viimeinen iltapissitys tapahtuu nopeasti, sillä lapsi nukkuu sillä välin sängyssään. Epäilen, että se viimeinen iltapissitys on aika monessa koiraperheessä vain pikainen lenkki? Kyse ei ole siitä, etteikö koira saa tehdä tarpeitaan rauhassa. Sen myönnän, että olen aika loppuunpalanut enkä meinaa jaksaa sitä tarvittavaa määrää (onkohan se 3h/päivässä) koiraa ulkoiluttaa, kun lapsikin määrää omilla aikatauluillaan aika paljon päiväohjelmasta.

Ap

Vierailija
7/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan vielä pentu, ja jos väsyessäsi käytös sitä kohtaan muuttuu...voi se provosoitua senkin vuoksi asioimaan sisälle...eli stressaantuu huudosta tms...

HEti ensimmäiseksi siivoat pöydiltä aivan kaiken sellaisen mitä pentu voi vetää alas, jos on iso koirarotu niin se ei tietty paljon auta. Mitään ei voi jättää pöydälle niin ettei itse ole lähettyvillä. Ainakin tietyt rodut ovat sellaisia ruokarosvoja, että mikään käsky ei tunnu tehoavan...silloin siis ruokaa pöydälle vain kun olet vahtimassa. Toinen juttu on tietysti että teet portteja ja esteitä, eli pentu ei pääse ruokailutilaan yk,sinään livistämään. Kolmanneksi voi kokeilla häkkiä tai jonkinlaista lapsiaitauksen tapaista koiralle... Neljänneksi tai oikeastaan ihan ekaksi kannattaa todenteollla aloittaa nyt koirakoulu, joko opetat itse kotona kirjojen avulla tms...tai sitten menet koiran kanssa koirakouluun, jos ette jo ole.

Koiranne on siinä iässä, että asioille on helposti tehtävissä jotain, palkkiota hyvästä käytöksestä, johdonmukaisuutta ja ei ehkä huomioida niin sitä huonoa käytöstä, jos ei jää rysän päältä kiinni teoistaan. Jos oikeasti tuntuu siltä ettet jaksa, niin luovuta koira pois myjälle,tai myy jollekin jolla on aikaa. Ei ole sinäkään järkeä, että lapsesi vauvavuodet menevät sulta ohi, kun stressaat koiran kanssa.

Vierailija
8/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt koiralle aktivointi tehtäviä? Monesti tuo että koira saa käyttää aivoja, että ratkaisee jonkun tehtävän kuluttaa paljon enemmän energiaa, kun monen kilometrin lenkki

Vierailija
9/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
10/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko tehnyt koiralle aktivointi tehtäviä? Monesti tuo että koira saa käyttää aivoja, että ratkaisee jonkun tehtävän kuluttaa paljon enemmän energiaa, kun monen kilometrin lenkki

Ap

Vierailija
11/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro. Sorry, mutta en halua kertoa sitä täällä. Eikä sillä oikeastaan ole merkitystä - tunnen tämän rodun hyvin (olen ns. koiraihmisiä ja olen omistanut saman rotuisen aiemminkin) mutta koskaan mulla ei ole ollut koiraa ja lasta samaan aikaan. Tiedän kyllä periaatteessa, kuinka tulisi toimia tuon koiran kanssa (koulutukset yms.) mutta en meinaa vaan yksinkertaisesti JAKSAA..:(

Ap

Vierailija
12/12 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän koira jää viikonloppuna miehen vanhempien luo maalle. on sille tuttu paikka, on seuraa toisista koirista, saa pöllöillä pihassa vapaana päivät pitkät.

sain tänään sitä lapsen kanssa ulkoiluttaessani ihan hullun hermokohtauksen. tuntui tosiaan ettei oo aikaa mihinkään muuhun kuin lapsen pukemiseen ja metsässä ravaamiseen. ja sen suunnitteluun, kuka vie ja koska vie jne. meilläkin on ekaa kertaa koiran lisäksi lapsi. ja sen päälle mies vuorotyössä, samoin minä kunhan mulla työt ensi kuussa alkaa.

tajusin siis tänään että yhtälö alkaa olla ihan mahdoton, jos lasketaan siihen päälle vielä kaikki koirankarvojen imurointi miljoona kertaa viikossa jne. oheistuote.

nyt itkettää sitten jo etukäteen se ikävä mikä mun sitä ärsyttävää s*atanan rakkia kohtaan tulee.. vaikka ihan oikeesti, ohan senkin parempi olla maalla ja muiden koirien seurassa. ja mäkään en oo kaiken aikaa sille huutamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme