Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan työhaastattelun jälkeen kuluu aikaa

Vierailija
23.05.2019 |

Ennenkuin saa tietää tuleeko valituksi?

Työhaastattelustani tulee huomenna tasan kaksi viikkoa, eikä ole vieläkään mitään ilmoitettu. Työnantaja lupasi ilmoittaa mahdollisimman pian, tarkemmin ei aikaa määritellyt.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon odottanut "ensi viikkoa" yhden haastattelun jälkeen nyt 19 vuotta.... Ja haastattelija vielä sanoi, että koska haastatteli niin pienen porukan niin ilmoittaa jokaiselle...

Vierailija
2/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon paikasta, mutta itse kävin pe haastattelussa ja ma sain tietää, että tulin valituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä tuntumaan siltä, että eivät minullekaan ilmoita mitään.

Ap

Vierailija
4/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ja kysy kohteliaasti onko päätös tehty.

Vierailija
5/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi epäkohteliasta jos eivät ilmoita mitään!

Vierailija
6/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä kuukausi tai pari. Joissain pitää hyväksyttää valinnat jopa pari porrasta korkeammalla.

Vierailija
7/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan järkeväkin syy ettei ole vielä ilmoitettu. Esim. jollekin haastateltavalle ei välttämättä ole sopinut haastattelu kuin vasta pari päivää sitten. Tai rekrystä päättävä on sairastanut. Mutta kyllä mäkin jo tässä vaiheessa soittaisin ja kysyisin onko päätös tehty.

Vierailija
8/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen rekrytointeja työkseni. Lupaan yleensä viikon sisällä vastauksen, yleensä voin antaa sen kuitenkin jo parissa päivässä. Mielestäni parempi noin päin, että saa vastauksen aiemmin kuin on osannut odottaakaan. Kertoo myös mielestäni työnantajasta, että pitää lupauksensa. Mikäli prosessi viivästyy, tulee siitäkin ehdottomasti ilmoittaa.

Vierailija
9/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kahteen viikkoon ole mitään kuulunut, se käytännössä tarkoittaa ettet ole tullut valituksi.

Vierailija
10/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee 5 vk haastattelusta. Sanoivat ilmoittavansa haastattelun jälkeisellä viikolla ja kun kysyin asiasta, niin kertoivat myös soittavansa niille haastatelluille joita ei valita. Eipä ole kuulunut mitään. Pari viikkoa sitten kyselin valinnan etenemisestä myös sähköpostitse, mutta eivät ole vastanneet.

Harmittaa.

Vierailija
11/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmoitettu jo haastattelussa ja toisaalta kerran jäin toiseksi. Joku kuitenkin meni pieleen ja soittivat puoli vuotta myöhemmin, että vieläkö haluaisin tulla töihin.

Vierailija
12/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet valituksi, tieto tulee yleensä nopeasti, sanotaan nyt viikon sisällä. Muuten voi kestää vielä tai voi jopa olla etteivät ilmoita koskaan.

Vierailija
13/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee sanoo kirjoitti:

Mä oon odottanut "ensi viikkoa" yhden haastattelun jälkeen nyt 19 vuotta.... Ja haastattelija vielä sanoi, että koska haastatteli niin pienen porukan niin ilmoittaa jokaiselle...

Ei saa hätäillä, kyllä ne ilmoittaa vielä.

Vierailija
14/14 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kahdessa viikossa yleensä tulee.

Olinpa kerran yhdessä haastattelussa, joka meni tosi hyvin. Luvattiin ilmoittaa kaikille, koska on epäkohteliasta olla ilmoittamatta.

Meni muutama viikko ja ymmärsin kyllä yskän. Sitten sieltä tuli sähköpostia "on ollut tässä vähän kaikenlaista, mutta yritän saada tehtyä päätöksen pian". Ja taas meni kuukausi ennen kuin kuului mitään.

Vastauksen jo arvaattekin. Siihen oli oheistettu "toivottavasti huonosti hoidettu prosessi ei estä sinua hakemasta meille uudestaan!".

Kyllä se vaan estää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan