Muistammeko aurinkolasikäyttäytymisen?
Nyt kun aurinkolasikausi on taas aluillaan, pyytäisin kiinnittämään huomiota yhteen asiaan. Jos tapaamme jonkun, puhumme jollekulle, on kohteliasta nostaa aurinkolasit silmiltä, niin että toinen näkee silmämme. Etenkin jos on kovin heijastavat lasit. Keskustelukumppanille tulee kiusallinen olo, jos ei näe toisen silmiä. Pieni asiahan tämä on, ja toki monesti ihan unohtuu, että lasit ovat silmillä. Mutta halusin mainita.
Ja ei, tämä ei ole suurin murhe elämässäni :D
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän laseja siitä syystä, ettei silmät kestä kirkasta auringon valoa. Enkä todellakaan halua päänsärkyä siksi, että haluat nähdä silmäni.
Tuleeko päänsärkyä sittenkin, jos varjoisessa paikassa tai pois päin auringosta kääntyneenä nostat lasit? Monesti ihmisiltä vain tuntuu unohtuvan koko lasit
Minä käytän niitä myös näkemiseen. En halua olla sokkona edes keskustelun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän laseja siitä syystä, ettei silmät kestä kirkasta auringon valoa. Enkä todellakaan halua päänsärkyä siksi, että haluat nähdä silmäni.
Tuleeko päänsärkyä sittenkin, jos varjoisessa paikassa tai pois päin auringosta kääntyneenä nostat lasit? Monesti ihmisiltä vain tuntuu unohtuvan koko lasit
Tulee, jos on kirkas sää. Ei se siitä pelkästään tule, että tuijottaa suoraan aurinkoa. Se tulee myös pilvisellä, mutta kirkkaalla säällä, jos en käytä ulkona laseja. Mennään jatkossa sisälle juttelemaan, niin voin ottaa aurinkolasit pois silmiltä.
Monesti ihmiset tuntuu vain unohtavan, että jokaisella on syynsä käyttää aurinkolaseja. Useimmiten ne ei ole pelkkä asuste.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän niitä myös näkemiseen. En halua olla sokkona edes keskustelun ajan.
Tämä. Mun lasit on voimakkuuksilla, vahvoilla sellaisilla, enkä jaksa koko ajan vaihtaa laseja.
Olen likinäköinen, aurinkolasini ovat minun silmälasivahvuudella. en näe ilman laseja mitään.
Käytän sisälläkin. Saan migreenin loisteputkilampuistakin.
Joo, minä likinäköinen myös tässä mietin, että menee vähän hankalaksi, jos pitää ensin alkaa penkoa käsilaukkua löytääkseen silmälasit ja vaihtaa ne päähän ennen kuin voi alkaa kunnolla keskustelemaan jonkun kanssa.
Ok, jatkossa oletan että niillä jotka pitävät laseja koko ajan, on aina joku syy siihen :)
t. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ok, jatkossa oletan että niillä jotka pitävät laseja koko ajan, on aina joku syy siihen :)
t. Ap
No miksi sitten olet tähän asti luullut niitä käytettävän? Minäkin käytän kesäisin, koska on pakko. Jos yhtään paistaa, en voi pitää silmiä auki. Ja lasit ovat vahvuuksilla enkä todellakaan jaksa alkaa kaivaa toisia laseja kassin pohjalta sen takia, että törmään tuttavaan.
Tällä palstalla kerran joku hemmetin torimyyjä toivoi, että arskat otetaan pois ostamisen ajaksi. No ei ole kyllä häneltä eikä sinulta kohteliasta odottaa moista. Kaikkea sitä jaksetaan miettiä.