Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä mainitaan usein ghostaus. Miten itse laittaisit välit poikki ystävän kanssa?

Vierailija
23.05.2019 |

Mikä omasta mielestäsi on paras tapa laittaa välit poikki ihmisen kanssa, jonka kanssa et halua olla tekemisissä? Ystävä, kaveri tai vähän etäisempi tuttava. En tarkoita tässä miehen ja naisen välistä alustavaa deittailua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin itse tätä joten jään seuraamaan.

Vierailija
2/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin sama ongelma. Kertokaa esimerkkejä? Mikä on toiminut jotta pääsit eroon jostakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suora puhe

Mutta pelkään tätä koska meillä on yhteisiä tuttuja ja pelkään mustamaalaamistani selän takana

Vierailija
4/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin kysyä näin päin: miten haluaisit että sinun kanssasi hoidettaisi välien poikki pistäminen kun itse olet "jätetty" osapuoli?

Vierailija
5/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset suuttuvat ja häipyvät itse jos heille puhuu suoraan käytöksestään. Et joudu edes "laittamaan poikki". On kokemusta. 

Vierailija
6/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä suoraan sanomisesta ole hyötyä. Minulle tuli vain paha mieli enkä ole osannut käytössäni muuttaa.

Vierailija
7/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suora puhe on hankalaa, jos vastassa on voimakastahtoinen ihminen. He jaksavat jankuttaa tappiin asti. Eivät myöskään kuuntele, tai ota huomioon muiden tunteita.

Vierailija
8/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sukulaiseen suoraan välit poikki vaikka on yhteisiä läheisiä sukulaisia ja tuttuja. 

Yksi sukulainen harmistui käytöksestäni, mutta myöhemmin myönsi ettei se asia itse asiassa hänelle kuulu laisinkaan. 

Ei kaikkien kanssa tarvitse tulla toimeen keskenään. 

Vierailija
9/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuu mielestäni ihmisestä. Joillekkin suorapuhe on ok.

Itse olin tilanteessa, jossa olimme yhden ystävän kanssa 6 kuukautta melko intensiivisesti tekemisissä (hänen häät). Puhuin monesti Itse, että otetaan aikaa muille kavereille eikä olla symbioosissa. Tosin viestittely yms oli säännöllistä ihan jo häidenkin takia, toki myös puhuimme muutakin. Tämän juhlapäivän jälkeen kaikki muuttui seuraavan kuukauden aikana radikaalisti, viesteihin vastasi päivien viiveellä, perui sovittuja menoja jne . Olin suunnitellut kuukauden päähän illanvieton (omat tuparit) johon tuli lopulta, kun monta kertaa pyysin. Tarkoitus ja suunnitelma oli samalla nähdä ja tutustua minun kauempana asuviin ystäviin. Tätä hän oli itse toivonut. Hän oli ehkä 1,5h paikalla ja lähti. Itse yritin puhua, mutta mikään ei ollut vialla kuulemma. Päätin että antaa olla. Tätä kesti sen puoli vuotta, kun taas aloin saada viestejä ja toiveita tavata. Mielestäni suora puhe olisi toiminut minulle paremmin. Varsinkin kun en ollut missään kohtaan ripustautunut. Häiden järjestely oli itselle aika rankkaa, kun omassa elämässä tapahtui erittäin paljon. Meidän välit on nykyään asialliset, mutta itse en yhteyttä omatoimisesti enää pidä. Ystäviä emme minun osaltani enää ole. Jäi sellainen olo, että apu kelpasi ja sitten heitettiin pois kun ei enää tarvittu. Valitettavasti.

Eli jos tarkoitus on säilyttää ihminen elämässä mukana, suora puhe olisi mielestäni hyvä.

Vierailija
10/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan suora puhe

Mutta pelkään tätä koska meillä on yhteisiä tuttuja ja pelkään mustamaalaamistani selän takana

Minä luotin siihen, että yhteiset tuttavat kyllä tuntevat minut ja eivät usko mitään mustamaalamista, niin kuin eivät uskoneetkaan. 

Vierailija
11/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lopettanut ystävyyssuhteet ihan kuten parisuhteenkin eli kertomalla päätöksestä vastapuolelle ja selittänyt myös syyt. Koen, että sellaisesta voi ehkä olla ihmisille hyötyä jatkossa ihmissuhteita ajatellen ja ehkei jää ainakaan ihmettelemään syitä kun ne on kaikki selvillä.

Vierailija
12/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa esimerkkejä, itselläkin sama tilanne.

Vierailija
13/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä, kiitos!

Minä olen kertonut joillekin syitä mutta he ovat loukkaantuneet enkä usko että mitään kasvua tapahtui.

Vierailija
14/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/15 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin yhteen ystävään välit poikki vain lopettamalla yhteydenpidon.

Olimme syömässä ja juttelimme niitä näitä. Jostain ystäväni otti herneen nenään ja kun erosimme syömisen jälkeen, puhelimeeni tuli viesti. Tajusin, että se olisi pitänyt mennä hänen toiselle ystävälleen, sillä siinä viestissä haukkui minut nimeltä mainiten, että kun olin puhunut jotain (en tiedä vieläkään, että mitä) oli hän siitä loukkaantunut ja joutunut "menemään lataamaan itseään X:n puheiden takia kahville, että jaksaa mennä kotiin (pitkä ajomatka)". En reagoinut mitenkään viestiin, suorastaan kiehuin. Seuraavana aamuna tuli tältä 'ystävältä' viesti, jossa kysyttiin, " että ei kai siinä eilisessä viestissä ollut mitään?". Juu ei ollut. Tällaiset asiat hoidetaan, jos ei kasvotusten, niin sitten esim. soittamalla esim. mulle päin. Mutta ei näin. Siksi ex-ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi