Vuoroin vieraissa. Opeta tämä jo varhain lapsellesi.
Joskus, ja varsinkin maaseudulla käytiin vieraisilla lähinaapurustossa ja sukulaisissa vähän kauempanakin. Sitä pidettiin "lukua" kumpi osapuoli on viimeksi käynyt, sitten oli sen toisen vuoro.
Toisen ihmisen huomioiminen on hyvä ja fiksu piirre.
Siksi se kannattaa opettaa lapsillekin.
Kommentit (4)
Lapseni ei erityisesti viihtynyt kylässä, vaan kutsui ennemin kavereita meille.
Minusta se oli mukavaa noin. Näillä lähes päivittäin meillä käyneillä kavereilla oli kyllä fiksut vanhemmat, esim.kotiintulo- ja ruoka-ajat joista pitivät kiinni.
Enkä. Kaverit lapsineen asuu elinvoimaisella hyvämaineisella alueella kaukana keskustasta omakotitaloissa. Me asutaan vanhassa kerrostalossa pienissä neliöissä lähempänä keskustaa perinteisellä spurgualueella.
Käydään mielellään kylässä siellä kauempana mutta harvoinpa meille kehtaa ketään kutsua, varsinkin sen jälkeen, kun tälläisellä hienostoalueella omakotitalossa asuva kaveri kommentoi, että ”köyhät asuu kerrostalossa”.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni ei erityisesti viihtynyt kylässä, vaan kutsui ennemin kavereita meille.
Minusta se oli mukavaa noin. Näillä lähes päivittäin meillä käyneillä kavereilla oli kyllä fiksut vanhemmat, esim.kotiintulo- ja ruoka-ajat joista pitivät kiinni.
Sama meillä. Lapsien kaverit tuli meille mieluummin ja se sopi meille hyvin. Kun on omiakin lapsia aika monta, niin siihen ei haitannut, jos oli kaverit vielä kylässä. Mukavaa se minusta oli, kun oli hulinaa ja porukkaa. Ei laskettu vastavuoroisuutta. Olisi tuntunut teennäiseltä alkaa vaatia, että nyt menette sinne Paavon kotiin, kun viime viikolla olitte täällä, jos kumpikin lapsista halusi olla meillä.
Monet näistä Paavoista käyvät meillä nyt aikuisinakin joskus kylässä ihan minuakin moikkaamassa, kun tulivat tutuiksi ja käyvät kertomassa kuulumisiaan, kun tietävät, että olen välittänyt heistä.
Hmmm juu, minulla on epätasaisia kaverisuhteita ja minä matkustan tunteja kavereilleni eri paikkakunnalle ja välimatkat on täällä pitkiä . Kaverini saa maata sohvalla.