Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keskipituus nousee?

Vierailija
21.05.2019 |

Siis ymmärrän 1800-luvulla ihmisten nähneen nälkää, mutta miten 1970-luvulla syntyneet voivat olla 2000-luvulla syntyneitä lyhyempiä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoiva "jalostus". Pitkiä suositaan parinvalinnassa, jolloin ne pituusgeenit siirtyvät lapsille.

Vierailija
2/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaalit ja torjunta-aineet kasvattavat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 70-luvun lapset saivat vielä osin heikkoproteiinista ruokaa. Tavallisia kouluruokia olivat riisipuuro, ohrapuuro, riisipuuro, pinaattiletut jne. Pihvipäiviä oli harvoin. D-vitamiiniä ei syöty. Keliakiaa ja laktoosi-intoleranssia tai allergioita ei diagnosoitu niin helposti.

Nythän keskipituus alkaa taas laskemaan, kun koulut lähtevät kasvis/vegaanihömppään mukaan ja koululaiset paikkaavat energiavajetta herkuilla.

Vierailija
4/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jalostus! Pitkät tekee pitkien kanssa ja lyhyet naiset mielellään pitkän miehen kanssa ja jos kummankin suvuissa jossain välissä pitkiä ihmisiä voi ne geenit nousta äkisti pintaan.

Vierailija
5/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valikoiva "jalostus". Pitkiä suositaan parinvalinnassa, jolloin ne pituusgeenit siirtyvät lapsille.

Geenit voivat käyttäytyä hyvinkin yllättävästi... minä 182 cm ja mies 188 cm, teini 172 cm.

Vierailija
6/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lyhyt ja molemmat vanhempani ovat lyhyitä.

Mieheni on pitkä ja hänen vanhempansa ovat lyhyitä. Suvussa on kyllä pitkiäkin miehiä.

Meidän lapsista tyttö on lyhyt ja poika on pitkä. Jännästi isän pituus ei vaikuttanut yhtään tytön pituuteen ja minun lyhyyteni ei vaikuttanut poikaan.

Vierailija
7/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lyhyt ja molemmat vanhempani ovat lyhyitä.

Mieheni on pitkä ja hänen vanhempansa ovat lyhyitä. Suvussa on kyllä pitkiäkin miehiä.

Meidän lapsista tyttö on lyhyt ja poika on pitkä. Jännästi isän pituus ei vaikuttanut yhtään tytön pituuteen ja minun lyhyyteni ei vaikuttanut poikaan.

Puhuttiin keskiarvoista ei yksittäisistä anekdooteista.

Vierailija
8/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No 70-luvun lapset saivat vielä osin heikkoproteiinista ruokaa. Tavallisia kouluruokia olivat riisipuuro, ohrapuuro, riisipuuro, pinaattiletut jne. Pihvipäiviä oli harvoin. D-vitamiiniä ei syöty. Keliakiaa ja laktoosi-intoleranssia tai allergioita ei diagnosoitu niin helposti.

Nythän keskipituus alkaa taas laskemaan, kun koulut lähtevät kasvis/vegaanihömppään mukaan ja koululaiset paikkaavat energiavajetta herkuilla.

Kouluruuan alasajo kasvisruuan nimissä on kyllä törkeää näin vegaanin näkökulmasta. Kasvisproteiinin lähteitä pitäisi syödä vähintään kahta erilaista, että se olisi ravitsevaa. Pojista kasvaa entistä kovempia makkaroista örisijöitä, kun kouluruokaa joutuvat syömään. 

Vierailija
9/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset olivat vielä 60-luvullakin aliravittuja. Kouluruokailua jaksetaa kehua mutta todellisuudessa se oli 60-70 luvulla pelkkää ravintoköyhää paskaa ja osaltaan syy miksi suomalaisten keskipituus oli lyhyempi kuin länsimaalaisten. Luin tuosta Äänekosken kouluruokailusta ja olen sitä mieltä että on aika pohtia koko kouluruokailun lopettamista. Kouluruokailusta voitaisiin tehdä maksullinen ja hoitaa sen tarjoaminen niin että viranomaisilla ei ole mitään puuttumista yksityisen ravintoloitsijan asioihin. Äänekosken tapaus on malliesimerkki että Suomessa on liikaa valtiota ja tätä viranomaisten mielivaltaista säätelyä on nyt aika ruveta purkamaan. Lapsilla ei ole velvollisuutta syödä vihreiden ideologian mukaista paskaa. Lapsille voi sanoa ohjeeksi että heittäkää koulun kasvisruaat surutta suoraan roskiin. Kunnan asia ei ole päättää lasten ruokavaliosta vai valtiotako varten lapset on Suomessa tehty. Koulu on vain palvelun tarjoaja kansalaisille ja se pitää laittaa siinä asianmukaiselle paikalleen.

Vierailija
10/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä 7 ota niin vakavasti. Tämä nyt vaan on aihe vapaan jorinaa. Käys vaikka välillä kyttäämässä naapureita.

Vierailija
11/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset lisääntyy pitkien kanssa enemmän.

Vierailija
13/13 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, taitaa se keskipituus olla tapissaan siinä 180-185cm. Ainahan naiset ovat pitkiä miehiä suosineet joten kyllä miehet olisivat jo 10m pitkiä jos tuo lisäisi keskipituutta.

Ennen maanviljelyähän miehet olivat keskimäärin 178cm pitkiä. Ja tuo ilman nykyaikaista terveydenhuoltoja ja tasaista syömistä.

Maanviljelyn takia miesten keskipituus meni alas sinne 165cm ja nyt vasta ollaan toivuttu siitä.

Noh, crisperin avulla varmaan sadassa vuodessa miehet ovat kaikki 190cm neroja joilla on jykeväleuat ja metsästäjänsilmät. Jos nyt ei ihmiskunta ole ennen sitä tuhonnut itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan