Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimeentulotuki eroperheessä

Vierailija
21.05.2019 |

Olen aika hämilläni. Kävin apteekissa hakemassa lapsen lääkkeen. Siellä apteekkari sanoi että teillä onkin maksusitoumus. Epäilin hänen erehtyneen ja sanoin ettei voi pitää paikkansa. Kyllä, perheenne saa toimeentulotukea, joten kela maksaa tämän.

Lasten päähuoltajuus on exälläni, koska halusin hänen saavan lapsilisät, sillä hän on pienituloinen. En tiennyt että tilanne on mennyt näin pahaksi.

Toinen lapsista on kaupungin järjestämässä harrastuksessa ja olen ihmetellyt miksei sieltä tule laskua? Olisiko lasku mennyt toimeentulotuesta maksettavaksi? Onko jotain muuta mikä ohjautuu suoraan Kelalle? Ja teinkö nyt väärin kun hyväksyin maksusitoumuksen käytön vaikka olen itse hyvätuloinen? En tiedä miten olisi pitänyt toimia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit koska lapsen asia on ja lapsi lääkettä tarvitsee

Vierailija
2/6 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea voidaan hakea vaikka kertaluonteisesti. Tietysti lapsen lääkkeet otetaan maksusitoomusella, jos sellainen on olemassa. Kysymällä selviää mistä on kyse. Monesti työtön saa toimeentulotukea työttömyys korvauksen lisäksi, eikä se tarkoita, että menisi jotenkin erityisen huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki olla että ex on jäänyt työttömäksi. Ei puhu minulle enää, joten en tiedä tarkemmin.

Mitkä on sellaisia menoja jotka voi mennä suoraan toimeentulotuen piikkiin? Onko muuta kuin lääkkeet?

Ap

Vierailija
4/6 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin, Sipilä loi jos kuinka paljon työpaikkoja niska limassa. 

Vierailija
5/6 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin, Sipilä loi jos kuinka paljon työpaikkoja niska limassa. 

Vierailija
6/6 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää on se, että olet noin tietämätön esim. lapsen harrastusmaksuista. Siis sinäkö sen olet järjestänyt, kun ihmettelet, miksei laskua tule? Ja sekin on outoa, että olet luopunut lähihuoltajuudesta vain siksi, että ex saa lapsilisät.