Perheellinen: Motivoiko sinua 1400 e nettopalkka täysillä työtunneilla?
Olen harkinnut alan vaihtoa, eihän tuolla palkalla ole mitään järkeä käydä töissä.
Kommentit (40)
Motivoi kyllä, nyt kotihoidontuella saan niin paljon vähemmän. Mutta vuorotyö tuolla nettopalkalla ei.
Tämän verran sain nettona ennen äitiyspäivärahaa. Eihän sillä paljoa juhlita, saati maksella harrastuksia ja vaatteita. Mutta muutaman kympin saa säästöön ja asumiskulut ja laskut maksettua.
Menisi töihin. Onhan tuo iso raha.
Ei todellakaan motivoisi. Saan nyt yli 1000 e kuussa enemmän enkä silti elä äveriäästi!
Kyllä motivoi. Tällä hetkellä netto 1420e. Ei onneksi työmatka yms. kustannuksia.
Säännöllinen työaika klo 7-15, mitään vuorotyötä en tällä palkalla tekisi.
Onhan tuo yli puolet enemmän kuin työttömyyspäiväraha, sainkohan sitä nettona joku 650e/kk.
Perheellisenä ei todellakaan, opiskelijana joo.
Aika hurjalta kuullostaa. Asumiskustannukset saatava alaspäin. Ei ole mitään järkeä että ihmiset elävät tulonsiirroilla ja jokainen ylimääräinen euro on pois sitten esim.asumistuesta. Yksinhuoltajana pääkaupunkiseudulla n.2200e tulee tulonsiirtoina työttömänä. Niin aika paljon pitäisi löytyä motivaatiota 1400e palkalla työskentelemään. Pitäisi todella rakastaa sitä duunia.
Mun on mahdotonta motivoida itseäni sellaiseen työhön josta saatavan palkan lisäksi joudun hakemaan toimeentulotukea ja asumistukea. Ei sen niin pitäisi mennä. Kahden lapsen yh-äitinä sosionomin koulutuksella mun ainoa vaihtoehto on tehdä vuorotyötä, jotta tienaan jotain järkevää tällä alalla.
Ei todellakaan. Laskuihin ja ruokaan menee mulla jo 1300€ kuussa. Tällä hetkellä nettoan reilu 2200€, ja paremmin palkattu duuni on hakusessa. Kyllä tällä pärjää oikein hyvin, mutta haluan lisää.
Isossa perheessä tuet voi olla jopa 3500e/kk. Eihän tuo 1400 siihen nähden tunnu kummoiselta korvaukselta
Olen 58v. nainen enkä ole koskaan saanut tuon enempää ja hyvin on toimeen tultu.Tosin mieheni tienaa myös noin 1800 kk.käteen.
Mun nettoni on muutaman satkun lisää kuussa ja koen olevani hyvätuloinen.
Kyllä mä tolla 1400€lla töihin menisin mieluummin, kun räkisin kotona kattoon (etenkin säännöllisellä ma-pe työajalla) mutta kyl se vähän kyrsis.... etsisin tod.näk. jatkuvasti paremmin palkattua työtä :)
Eipä oikein motivoi. Helpompi olla kotona ja elää miehen rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 58v. nainen enkä ole koskaan saanut tuon enempää ja hyvin on toimeen tultu.Tosin mieheni tienaa myös noin 1800 kk.käteen.
Tulet toimeen koska on puoliso jakamassa kulut. Itse maksan kaiken tuolla summalla, ja tiukkaa tekee. Turhauttaa kun kaikki palkka menee laskuihin.
Hölmö kysymys. Palkan tyydyttävyys riippuu työn laadusta, ei tunneista. Pienimmillään olen saanut kokoaikatyöstä nettona noin 1000-1100 euroa. Tuo 1400 ei ole paha, jollet asu pk-seudulla.
1400 € palkka motivoi. Motivaatio tulee siitä, että elätän itseäni/perhettäni omalla työllä, enkä sosiaalituilla. Sosiaalituet on tarkoitettu viimeiseksi oljenkorreksi, ei säännölliseksi tuloksi.
Vierailija kirjoitti:
1400 € palkka motivoi. Motivaatio tulee siitä, että elätän itseäni/perhettäni omalla työllä, enkä sosiaalituilla. Sosiaalituet on tarkoitettu viimeiseksi oljenkorreksi, ei säännölliseksi tuloksi.
joissain perheissä naisen ei anneta mennä töihin. kulttuurierot nääs
1400 e palkka on huono, jos työajat ovat huonot, työ raskasta ja motivoimatonta ja työmatkat pitkiä.
Jos työ olisi kevyttä ja mukavaa ja antoisaa, työmatkoihin ei menisi paljoa aikaa eikä rahaa ja lasten päivähoito järjestyisi läheltä niin kyllä se palkka olisi ihan hyvä motivaattori noiden muiden ehtojen toteutumisen lisäksi.
Alasta ja työstä riippuen. Tällä hetkellä nettopalkkani on 1700e mutta olen koko ajan niin väsynyt ja vihainen, että irtisanoutuimen kummittelee mielessä. 300e kuussa on toki paljon, mutta kun vaakalaudalla on henkinen hyvinvointini ja sitä kautta myös lasteni hyvinvointi, niin...