Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venlafaxin nosto - miten nopsaan auttaa?

Vierailija
20.05.2019 |

150->225. Kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata, mutta haluaisin tietää, onko tähän asti auttanut? Tuliko mitään nostetta pienemmillä annoksilla?

Vierailija
2/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun en tidä miksi käytät. Pirullista siitä kuitenkin on päästä eroon.

Vierailija
4/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minä kyllä syötän sitä täysi-ikäiselle pojalleni. Olen aiemminkin täällä kertonut, kuinka hän on vajonnut syvään masennukseen, ei pysty käymään koulua, vaan uhkaa tappaa itsensä. Evvk, jos on vaikea päästä eroon, jos hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.

Vierailija
5/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta minä kyllä syötän sitä täysi-ikäiselle pojalleni. Olen aiemminkin täällä kertonut, kuinka hän on vajonnut syvään masennukseen, ei pysty käymään koulua, vaan uhkaa tappaa itsensä. Evvk, jos on vaikea päästä eroon, jos hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.

Minäkin olen eri, mutta masennusta voi vaikeuttaa kun kalu menettää tuntonsa eikö ehkä enää ikinä toimi niinkuin pitää. Tunnee-elämän latteus voi toki helpottaa sponttaanissa itsetuhoisuudessa, mutta ensisijaista olisi kyllä kuntouttava terapia ja elämäntilanne ottaminen hallintaan. Ja lääkkeestä vain väliaikainen apu, mahdollisimman nopeasti eroon.

Vierailija
6/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikossa auttoi. Kuukaudessa oli "normaali" olo.

Sairastin vaikea-asteista masennusta. Ja joo, siitä tulee vierotusoireita, kun käyttöä lopettaa. Minulla lääke auttoi - olen vielä hengissä. Toivottavasti sinullakin.

Vierailija
7/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen eri, mutta masennusta voi vaikeuttaa kun kalu menettää tuntonsa eikö ehkä enää ikinä toimi niinkuin pitää. Tunnee-elämän latteus voi toki helpottaa sponttaanissa itsetuhoisuudessa, mutta ensisijaista olisi kyllä kuntouttava terapia ja elämäntilanne ottaminen hallintaan. Ja lääkkeestä vain väliaikainen apu, mahdollisimman nopeasti eroon.

Tietty.

Vierailija
8/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikossa auttoi. Kuukaudessa oli "normaali" olo.

Sairastin vaikea-asteista masennusta. Ja joo, siitä tulee vierotusoireita, kun käyttöä lopettaa. Minulla lääke auttoi - olen vielä hengissä. Toivottavasti sinullakin.

Missä annoksessa venlaflaxin alkoi sinulla vaikuttaa? Jo heti alussa, vai vasta isossa annoksessa?

Olen tuo itsetuhoisen pojan äiti. Meillä annostus vasta 75 mg, mutta poika ollut selvästi pirteämpi viikon ajan. On siis vakava masennus.

Vierailija
9/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostettiin kaksi kertaa. 75 - 150 - 225. Toivon että pojallesikin ajan kanssa tulee parempi olo ja masennus taittuu.

Vierailija
10/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käyttänyt venlafax lääkettä. Maksimiannos oli 225mg. Se oli lopulta liian korkea annos minulle, mutta hyvä se oli kai pitää kuukausi siinä, kunnes laskettiin. Kaveri söi 300mg sitä ja oli aivan liian iso annos, vaikka masis lähti. 

Tuolla lääkkeellä on siis todella piristävä vaikutus. Jonkin sortin huu me mielestäni. Vilkastuttaa ja näkee erikoisia unia jne. Kannattaa lähipiirin tarkkailla, jos syö korkealla annoksella. 

Masennuksen jälkeen ylivilkkaus voi olla mukava olotila, mutta ei se sitä ole silloin kun alkaa käyttäytymään omasta normikäytöksestä poiketen. Itse tiedostin asian ja vähensin lääkettä omatoimisesti.

Vierailija
11/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla efexor depot eli venlafaxin on ainoa toimiva masennuslääke. Mulla myös annosta nostettiin 75mg- 150mg.

Tossa lääkkeessähän on se juju että serotoniinitasot nousee pienemmällä annoksella ja kun annosta lisätään niin myös dopamiini/nonadrenaliinitasot nousevat.

Ei ole sellainen lamaava lääke vaan pitää ihmisen toimintakunnossa. Pirullinen lääke vain lopettaa, mutta siihenkin pystyi raskausaikana lääkärin avulla. Lihottaa kyllä mielestäni kun pidempään syö.

Vierailija
12/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, että lääkkeen voi lopettaa, tai alentaa? Siis mistä tietää, ettei masennus palaa?

Vierailija
13/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen käyttänyt venlafax lääkettä. Maksimiannos oli 225mg. Se oli lopulta liian korkea annos minulle, mutta hyvä se oli kai pitää kuukausi siinä, kunnes laskettiin. Kaveri söi 300mg sitä ja oli aivan liian iso annos, vaikka masis lähti. 

Tuolla lääkkeellä on siis todella piristävä vaikutus. Jonkin sortin huu me mielestäni. Vilkastuttaa ja näkee erikoisia unia jne. Kannattaa lähipiirin tarkkailla, jos syö korkealla annoksella. 

Masennuksen jälkeen ylivilkkaus voi olla mukava olotila, mutta ei se sitä ole silloin kun alkaa käyttäytymään omasta normikäytöksestä poiketen. Itse tiedostin asian ja vähensin lääkettä omatoimisesti.

Tiedätkö muuten että laulaja Robbie Williams söi tota 375 mg. Yleensä hieman adhd tyyppisille toimiva ahdistuslääke.

Vierailija
14/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tuli maniaa?

Vierailija
15/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö muuten että laulaja Robbie Williams söi tota 375 mg. Yleensä hieman adhd tyyppisille toimiva ahdistuslääke.

Minun pojallani on ehkä add.

8 jne

Vierailija
16/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että tuli maniaa?

Kaverille tuli kai, koska mainitsi sekoilleensa.

Minulle ei tullut, mutta ylivilkkautta jonka itse huomasin, enkä pitänyt siitä, koska ei ollut normaali minä.

Mielestäni hyvä masislääke, jos haluaa masennuksen pois nopeasti. En söisi pitkiä aikoja...

Vierailija
17/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vieroitusoireita tulee?

Vierailija
18/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Venlafaxinia nyt reilun vuoden 300mg päiväannoksena. Ilman tätä lääkettä en luultavasti olisi enää elossa. Alussa sain neljää muutakin lääkettä Venlan rinnalla vaikeaan masennukseen ja olin kuukausia osastohoidossa, mutta pääsin muista lääkkeistä eroon parin kuukauden käytön jälkeen. Venlaa on yritetty myös vähentää, mutta oltuani 3kk 225mg annoksella oli pakko taas palata tuohon 300mg. Huomasin, kuinka masennus hiipi takaisin ja toimintakyky heikkeni heti.  Tiedän, että 300mg on korkea annos, mutta ei onneksi aiheuta mulla maniaa vaan pitää ainoastaan toimintakuntoisena. Tarkoitus olisi vähentää annostusta jossain vaiheessa, mutta vielä ei ole sen aika. 

Olen myös koko ajan käynyt terapiassa 1-3 kertaa viikossa ja tämä kombinaatio toimii mulle hyvin.

Vierailija
19/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja annostuksen nosto auttoi mulla n. 3 viikon sisällä. 

Vierailija
20/22 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt Venlafaxinia nyt reilun vuoden 300mg päiväannoksena. Ilman tätä lääkettä en luultavasti olisi enää elossa. Alussa sain neljää muutakin lääkettä Venlan rinnalla vaikeaan masennukseen ja olin kuukausia osastohoidossa, mutta pääsin muista lääkkeistä eroon parin kuukauden käytön jälkeen. Venlaa on yritetty myös vähentää, mutta oltuani 3kk 225mg annoksella oli pakko taas palata tuohon 300mg. Huomasin, kuinka masennus hiipi takaisin ja toimintakyky heikkeni heti.  Tiedän, että 300mg on korkea annos, mutta ei onneksi aiheuta mulla maniaa vaan pitää ainoastaan toimintakuntoisena. Tarkoitus olisi vähentää annostusta jossain vaiheessa, mutta vielä ei ole sen aika. 

Olen myös koko ajan käynyt terapiassa 1-3 kertaa viikossa ja tämä kombinaatio toimii mulle hyvin.

Onko mitä sivuvaikutuksia?