En ymmärrä exiä. Voisiko joku mies vastata?
Minulla on lyhyiden tai pitkien suhteiden exiä n. 9 kpl ja kaikiien kohdalla sama tapahtunut ja nyt KYSYN TEILTÄ MIEHILTÄ:
Miksi suhteen päättymisen jälkeen pidätte n. 2-4vk tauon yhteydenotossa ja sitten taas kirjoittelette naiselle ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut? Tai kysellään mitä kuuluu ja halutaan tutustua uudelleen? Tai ylipäätään haluatte itse suhteen poikki ja sitten kerjäätte takaisin?
Mitä teen väärin? Kun oikein tarkkaan mietin, niin en ole koskaan laittanut suhdetta poikki. Silti halutaan takaisin.
MIKÄ SAA SINUT HALUAMAAN EXÄSI TAKAISIN?
Kommentit (10)
Ei oo löytynyt mistään yhtä hyvää/parempaa korvaajaa seksiin, tai sit ei oo löytynyt ketään.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo löytynyt mistään yhtä hyvää/parempaa korvaajaa seksiin, tai sit ei oo löytynyt ketään.
Tämä on varmaankin se syy. Lisäksi taustalla voi olla myös kyvyttömyys käsitellä omia tunteita, kehnot sosiaaliset taidot, kyvyttömyys sietää yksinoloa ja yleinen tyytymättömyys omaan elämään.
Itse sain joskus eksältä (kännisen) yhteydenoton, vaikka hän oli tahollaan naimisissa ja lapsenkin saanut. Ilmeisesti perhe-elämä ei ollutkaan kovin auvoisaa. Käskin olla pitämättä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain joskus eksältä (kännisen) yhteydenoton, vaikka hän oli tahollaan naimisissa ja lapsenkin saanut. Ilmeisesti perhe-elämä ei ollutkaan kovin auvoisaa. Käskin olla pitämättä yhteyttä.
Mulle yks ex soitteli jonkin aikaa baari-iltojen tms jälkeen (enemmän tai vähemmän päissään, tai krapulassa), ja muisti aina mainita kuinka on lempannut jonkun häntä yrittäneen friidun koska sitten kuitenkin ajatteli vain minua. Just.
Itse en tajunnut, miten hyvä nainen elämäni rakkaus oli, ennenkuin huomasin, että iän tullessa laatu alkoi huonontumaan. Laitoin poikki lopulta pikkusyistä ja kadun yhä valintaani. Arvostan hänen luonnettaan vasta nyt. Hän ei koskaan nalkuttanut ja oli hyvä ja kokeileva sängyssä. Jos saisin uuden mahdollisuuden, niin eroasin nykyisestä välittömästi. Ja kyllä, olen laittanut eron jälkeen hänelle useitakin ystäväsävytteisiä viestejä, mutta omalla kohdalla juna taisi mennä jo.
Ai mitä teet väärin? Valitset vääriä "miehiä". Niin tyypillistä.
Mä otan exään yhteyttä vuoden parin välein, koska se on mun heikkokohta. Sitten peräännyt, kun ajattelen tulevani jälleen jätetyksi.
Minulla yksi exä pommitti niin kauan, kunnes suostuin kahville. Sen jälkeen hänestä ei kuulunut. Halusi vain testata, vieläkö ikävöin häntä. Juu en ikävöinyt, vaikka hän jäi siihen uskomukseen, että ikävöin, koska lähdin kahville. Asia selvisi vuosia jälkeenpäin, kun kuulin exän sanoneen yhdelle tutulle, että minä muka väkisin halusin tavata.
Toinen erikoinen ilmiö on tämä: Eksä ottaa yhteyttä, kehuu löytäneensä uuden naisen ja siinä sivussa kehuu sitä naista, lähettää ehkä kuvankin ja jonkun ruutukaappauksen intiimihköstä viestienvaihdosta. Uutta naista koskevat kehut ovat lähinnä tyyliä "On muuten paljon parempi/mukavampi/kauniimpi kuin sinä, öhö öhö." Mitäs siihen voi sanoa? No kivat sulle ja onnea vaan. Varsinaisen saaliin saikin uusi nainen käsiinsä, nimittäin siinä tapauksessa jos tykkää henkisesti väkivaltaisista juopoista. Ja mitä v*ttua tuo uusi suhde minuun liittyy? Odottaako eksä, että itkien anelisin häntä takaisin? Joo, tiedän kyllä, että tarkoitus on saada minut mustasukkaiseksi ja saada itsetuntoni musertumaan. Ei se itsetunto tästä enää voi huonommaksi mennä, joten v*ttu ihan sama. Helvetti että ällöttää, suorastaan oksettaa koko tyyppi.
Jollain tasolla tuntuu, että moraalinen velvollisuuteni olisi varoittaa tätä uutta naista sekopäämiehestä, mutta yhteydenotto ja varoitus saattaisi raivostuttaa miehen ja silloin on helvetti irti. Yritän siis jatkaa elämääni ja toivon, että jossain vaiheessa pääsen yli tästä eksään liittyvästä masennuksesta, v*tutuksesta ja ahdistuksesta. Siinä sivussa toivon, että saan olla rauhassa ja että ex unohtaa minut. Ikävää sille potentiaaliselle uudelle uhrille, mutta kaiken tämän kaaoksen keskellä tunnen myös suurta helpotusta. Toivottavasti kenellekään ei satu mitään pahaa eksän kynsissä.
Nuorempana pidin joitakin exiä "kavereina" eron jälkeen, koska heiltä lohkesi aina ajoittain keveri-/säälipillua.
Sittemmin kasvatin itselleni paremman selkärangan ja olen ollut mielummin yksin, kuin liannut itseäni eksien kanssa sotkemiseen.
Omalla kohdallani ensiluokkaiset suikkarit, joiden laatua en ymmärtänyt suhteen aikana.
Vasta koettuani muutaman velton imutuksen, ilman asiaankuuluvia käsitekniikoita, aloin ymmärtämään kuinka harvinaisen suihinottajan olin päästänyt käsistäni ja vieläpä helposti.
Yritin lämmitellä suhdetta uuteen kukoistukseen, mutta eihän siitä mitään enää tullut, molemmilla liikaa säpinää eron aikana ja mustasukkaisena yksi kerta tätä jumalaista suihinottajaa riitti palauttamaan minut takaisin maan pinnalle.