Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eväitä kesällä?

Vierailija
18.05.2019 |

Vietetään kesällä paljon aikaa ulkona kaupungissa: leikkipuistoissa, rannalla, metsäretkillä jne. Hyvällä säällä on kiva jäädä suoraan tarhapäivän jälkeen jonnekin käymättä kotona, tai viikonloppuisin saattaa vierähtää puoli päivää ennen kuin lapset malttavat kotiin, joten syödä pitäisi muutakin kuin joku omppu.

Onko hyviä ideoita ruokaisiksi eväiksi koko perheelle, jotka säilyvät myös lämpimillä säillä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi jaksaa olla lasten kanssa puoli päivää ulkona?

Vierailija
2/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi jaksaa olla lasten kanssa puoli päivää ulkona?

Ne lapset itse jaksaa, tai varsinkin nuorempi ja isompi taas pärjää itsekseenkin kotona, jos ei enää viihdy. Ja helpommalla siellä pihalla pääsee kuin kotona, joten mitäpä niitä sisälle väkisin raahaa vaan teen mieluummin omastakin olostani viihtyisää siellä ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, en ymmärrä yhtään näitä ihme kyssäreitä että mitä söisin, tekisin jne. Kai nyt aikuiset ihmiset osaa ite päättää mitä syö ja mitä ei syö! Ja mitä syöttää penskoilleen. Ihme uusavuttomuutta. 

Vierailija
4/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän on sellaista mikä säilyy tuntitolkulla lämpimässä hyvänä. Me tehdään usein niin että otetaan ihan perus retkieväitä: voileipiä, piirakoita tai pasteijoita, joskus jos jaksan teen jotain ruokaisaa salaattia, joskus oon tehnyt lihapullia. Kyläkalleja vaan mukaan niin säilyy kyllä. Joskus jos ex tempore ollaan jääty pidemmäksi aikaa ja haettu eväitä lähimmästä kaupasta mukaan, oon ostanu muutaman halvimman mahdollisen pussin herne-maissi-paprikaa. Ne pitävät aika hyvin eväät viileinä. Sulavat tietenkin, mutta syödään pois sitten illallisen yhteydessä kotona.

Vierailija
5/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on sellaista mikä säilyy tuntitolkulla lämpimässä hyvänä. Me tehdään usein niin että otetaan ihan perus retkieväitä: voileipiä, piirakoita tai pasteijoita, joskus jos jaksan teen jotain ruokaisaa salaattia, joskus oon tehnyt lihapullia. Kyläkalleja vaan mukaan niin säilyy kyllä. Joskus jos ex tempore ollaan jääty pidemmäksi aikaa ja haettu eväitä lähimmästä kaupasta mukaan, oon ostanu muutaman halvimman mahdollisen pussin herne-maissi-paprikaa. Ne pitävät aika hyvin eväät viileinä. Sulavat tietenkin, mutta syödään pois sitten illallisen yhteydessä kotona.

Kiitos vinkeistä, hankalimpia ovat noi ex tempore -reissut suoraan töiden jälkeen, kun ei viitsisi koko työpäivää kantaa mukana eväitä tai kylmäkalleja. Olen miettinyt jos ostaisi kaupasta noista "lisää vain vesi" -aterioita, jos termarin viitsisi kantaa mukana, sen pystyisi täyttämään kuumalla vedellä töistä lähtiessä. Eihän ne kovin terveellisiä ole, mutta ainakin säilyisivät ja saisi jotain muutakin kuin hedelmiä ja leipää.

t. ap

Vierailija
6/10 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vuosia käytössä pieni h&m:stä ostettu kylmälaukku. Se on kätevä just eväsretkille ym. Suosittelen hankkimaan sellaisen!

Juures/hedelmälohkoja

Herneitä

Täytettyjä voileipiä (erilaisilla tahnoilla)

Wrappejä

Pikku pitsoja

Pähkinöitä

Juustopaloja

Lihapullia

Suolakeksejä

Mun suosikki eväsleipätäyte:

Tuorejuustoa

Majoneesia

Savulohta/tonnikalaa

Sitruunapippuria

Kurkkua pieneksi pilkottuna

-kaikki sekaisin ja leipien väliin.

Vierailija
7/10 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kesää metsätöissä opetti eväät, jotka säilyvät: ihan mikä tahansa säilyy muutaman tunnin aamusta lounasaikaan.  Raakaa kalaa ei kannata ottaa evääksi, mutta savustettu ja suolattu menee.

Jotain lämmin kuppi- ja nuudeliannoksia voi "valmistaa" lisäämällä kuumaa vettä, jos veden voi ottaa termospulloon.

Kylmälaukkuun voi lisätä litteän pakastepullon, jossa on jäädytettyä vettä tai mehua. Se pitää eväitä kylmänä ja sulaa samalla juotavaksi.

Vierailija
8/10 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläkalle on kylä parasta! 😊

Vierailija
9/10 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vinkki ei ihan ole ehkä sitä mitä ap hakee, mutta jos on tapana retkeillä paikoissa missä on grillaus mahdollisuus niin kannattaa kokeilla. Kokolihojen grillaaminen kestää kauan eikä meidän lapsille oikein grillimakkara maistu, mutta keksittiin grillata kaupan valmishampurilaisia! Ensin pihvi grillille, sämpylälle riittää kun sen vaan käyttää grillillä. Kotona valmiiksi pakaste rasiohin salaattia, sipulia, maustekurkkuviipaleita, tomaattiviipaleita tai mitä haluaakin laittaa väliin. Yksittäin pakattuja cheddarjuusto viipaleita, ketsuppia. Helppoa ja hyvää! Noi hampurilaiset on ihan eri makuisia grillattuina kuin mikrossa lämmitettyinä.

Vierailija
10/10 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän perhe päättäis ihan yht’äkkiä mennä piknikille niin mukaan lähtisi raidallinen Kivikylän lihapullia, viinirypäleitä ja Oivallusleipää. Meillä lapset syö tuota leipää ilman margariinia joten se on helppo. Lihapullat taas voi hakea matkalla lähikaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi