Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen työpaikasta - missä vaiheessa järkevintä?

23.05.2006 |

Minulla siis virka toisella paikkakunnalla ja käytännön syistä minun on mahdotonta siellä jatkaa. Olen nyt virasta äitiyslomalla ja mietinkin, että missä vaiheessa irtisanoutuminen olis viisainta. Äitiysloman jälkeen jään vielä kotiin kotihoidontuella ja vähitellen opiskelen. Jossain vaiheessa siirryn sit kokopäiväiseksi opiskelijaksi, kun raaskin laittaa lapset hoitoon.

Itse ajattelin, että irtisanoutuisin heti äitiysloman loputtua, koska sitten ei saa enää vuosilomapäiviä ym. Mitäs olette mieltä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin työnantajaa kohtaan -ja sijaista, jos hän vaikka saa vakipaikan tai sit joku muu. JOs et kerta aio palata, miksi pantata paikkaa.

Hoitovapaalla kun ei työedut kartu, vaikka jotkut tietty pitää ' pakastevirkaa' varmuuden vuoksi, mutta siitä on kyllä muille haittaa.

Opiskelijana ei muuten sit saa aina kaikkia etuja - mihin muutitte? eli jos opiskelee ei esim. saa aina kuntalisää. mutta nää on sit jo eri juttuja kuin mitä kysyit..

Vierailija
2/9 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippävapaan/hoitovapaan jälkeen muuten joutuu maksamaan lomarahoja takaisin.

tarkasta tämä ensin, ennenkuin menet irtisanomaan itsesi.

tämän vinkin kertoi työkaverini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoja ei voi joutua maksamaan takaisin, koska kyse on jo ansaitusta palkasta. Eli vuoden 2006 kesällä maksetaan lomarahat vuonna 2005 kertyneista lomista.

Ja jos työnantaja yrittää periä rahoja takaisin, niin soitto liittoon, sieltä saa apuja!

Vierailija
4/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ei juuri kannata ajatella sitä, mikä on reilua työnantajaa kohtaan. Muutenhan sitä kävisi töissäkin ilman palkkaa ;)

Eli siirrä mahdollisimman pitkään irtisanoutumista, sillä omakin elämäntilanteesi saattaa muuttua, työnantaja vaikka perustaa toimipisteensä sinun lähellesi, etätyö voi onnistua jne. Sitten harmittaisi, kun on tehnyt hätiköiden johtopäätöksen ja sanoutunut " turhaan" irti.

Vierailija
5/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntasektorin esimiehenä olevana voin sanoa että mikään ei ole vittumaisempaa kuin virkaa " roikottava" joka tietää ettei tule takaisin mutta ei irtisanoudu. Todella kiva sijaistaa vuodesta toiseen ja pahimmassa tapauksessa aina eri henkilöllä=aina opetetaan hommat uudestaan. Se siitä pitkäjänteisestä kehittämisestä...

Yleensä roikottajat ovat naisia. Miksiköhän naisia ei haluttaisi palkata hmmmm.............................???

Itse arvostaisin reilua peliä ja laittaisin loistavat suositukset jos joku rehellisesti kertoisi ettei tule takaisin.

Mutta........onhan se kyllä niinkin ettei siinä kannata katsoa kuin omaa etua. Ota tästä nyt selvää.

Vierailija
6/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Uusi yritys ... Mikäli olet täysin varma, ettet palaa nykyiseen työpaikkaasi, oletko miettinyt seuraavaa vaihtoehtoa: Ollessasi kotona työttömänä saat huomattavasti suuremman rahallisen korvauksen kuin hoitovapaalla. Työttömyyskorvaushan on kotihoidontukea suurempi. Tosin irtisanoutuessa vapaaehtoisesti joutuu usein kolmen kuukauden karenssiin ennen kuin saa ensimmäisen työttömyyspäivärahan. Mikäli perheenne asuu toisella paikkakunnalla, joka ei kuulu ns. työhönkäyntialueesee, ei karenssia ehkä tule. Toki jos olet opiskelija, on tilanne toinen.

Moraalisesti tämä ei ole ehkä oikein, mutta jos omaa napaa talouden kannalta ajattelee ...

Vierailija
7/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanoutuu kesken vanhempainvapaan, meneekö karenssi vanhenpainvapaan aikana?

Mussukka76 tarkoitti todellakin lomarahaa, ei lomapalkkaa tai lomakorvausta... Ja takaisinmaksulla varmaankin sitä että työnantajan ei ole pakko maksaa sitä jos työnantajan ei ole ollut tapana maksaa sitä. Lomaraha on siis vapaaehtoinen maksu työnantajalle (saattaa olla pakollinen joidenkin työehtosopimusten mukaan).

Vierailija
8/9 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään tuota työttömäksi jäämistä, että mitenhän se karenssi-aika menee. Minulla on kyllä sellainen ammatti, että työpaikkoja tulee suurella todennäköisyydellä auki, joten silloinhan periaatteessa työkkäristä voivat pakottaa töihin...

Vierailija
9/9 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosiaan jos on työttömyyspäivärahalla ja töitä löytyy, niin jos ei ota paikkaa vastaan, katkeaa korvauskin ja alkaa karenssiaika. Itse kyllä aion ilmottautua työttömäksi vasta sitten kun ihan oikeasti haluan töihin mennä, siihen asti olen hoitorahalla. Tämä on siis vaan mun mielipide asiasta, kukin voi tietenkin tehdä niin kuin parhaalta tuntuu.