Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako masennusdiagnoosi elämää?

Vierailija
17.05.2019 |

Ahdistaa, minulla on luultavasti masennus (ei vielä diagnoosia) ja olen haaveillut aiemmin mm. lääkärin ammatista. Voiko masennusdiagnoosi estää esim lääkärinä työskentelyn? Siis silti vaikka olisi parantunut siitä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksesta voi toipua kokonaan. Kannattaa hakea nyt apua, kun tosi moni palvelu on nuorelle ilmainen tai lähes ilmainen. Myöhemmin aikuisena voi syynä olla rahan puute, vaikka halua on. Työttömänä on aika hankala alkaa makselemaan hoitolaskuja.

Vierailija
22/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla varaa jättää masennuksensa hoitamatta? Masennuksen hoitaminen voi mahdollisesti johtaa joihinkin seurauksiin myöhemmin, mutta masennuksen hoitamatta jättäminen laskee elämänlaatua 100 % todennäköisyydellä. Valinta on sinun.

Tämä on kyllä hyvä kysymys ja kun jonkin verran näitä vakavampia oireitakin on, niin kyllähän se järkevältä vaikuttaa ottaa apua vastaan. Kai se on jokin pelko vain siitä että pilaisin tulevaisuuteni sillä, että saisin diagnoosin, mikä tietenkin vaikuttaa järjellä ajateltuna typerältä, kun en edes tiedä jaksanko ilman apua olla täällä. Onneksi näköjään hyviäkin kokemuksia on masennusdiagnoosin saaneilla, helposti kuulee vain ne kauhutarinat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä siis ap

Vierailija
24/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:lla varaa jättää masennuksensa hoitamatta? Masennuksen hoitaminen voi mahdollisesti johtaa joihinkin seurauksiin myöhemmin, mutta masennuksen hoitamatta jättäminen laskee elämänlaatua 100 % todennäköisyydellä. Valinta on sinun.

Höpö höpö. Masennus paranee yleensä spontaanisti ajan kuluessa. Hoitaminen tässä maassa tarkoittaa pillereitä, joiden haitat ovat paljon pahempia kuin masennus.

Vierailija
25/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE:n mukaan haittaa myös henkivakuutusten saamista ja sitä kautta myös lainan saamista https://yle.fi/uutiset/3-9082776

Masennusdiagnoosi voi vaikuttaa ison lainan tai vapaaehtoisen vakuutuksen saantiin. On monia tapauksia, joissa esimerkiksi vakuutuksen tai asunto-osakkeen lainavakuuden saaminen on estynyt masennuksen takia, sanoo Mielenterveyden keskusliiton lakimies Merja Karinen sanoo.

Mitä viiittua?! Ok, saan vissiin unohtaa haaveet omasta asunnosta vaikka käyn töissä ja hoidatan masennnustani... Henkivakuutus mulla sentään on. 

Kyllä tää Suomi on niin perseeestä, saaatana. Pitää harkita muuttoa ulkomaille. 

Vierailija
26/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes tiedä näkyykö omissa tiedoissani missään omia diagnoosejani. Mitään haittaa masennusdiagnoosista ei ole ollut, neuvolassa jouduin itse kertomaan taustastani joten heille ei ainakaan näkynyt mitään. Samoin hammaslääkärissä.

Sitä en osaa sanoa, että vaikuttaako sairastettu masennus esim. mahdollisuuteen saada adoptiolasta, sitä olen itse miettinyt (ihan teoreettisella tasolla, en siis ole adoptoimassa).

Vierailija
27/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE:n mukaan haittaa myös henkivakuutusten saamista ja sitä kautta myös lainan saamista https://yle.fi/uutiset/3-9082776

Masennusdiagnoosi voi vaikuttaa ison lainan tai vapaaehtoisen vakuutuksen saantiin. On monia tapauksia, joissa esimerkiksi vakuutuksen tai asunto-osakkeen lainavakuuden saaminen on estynyt masennuksen takia, sanoo Mielenterveyden keskusliiton lakimies Merja Karinen sanoo.

Mitä viiittua?! Ok, saan vissiin unohtaa haaveet omasta asunnosta vaikka käyn töissä ja hoidatan masennnustani... Henkivakuutus mulla sentään on. 

Kyllä tää Suomi on niin perseeestä, saaatana. Pitää harkita muuttoa ulkomaille. 

Ei ainakaan minulla ole vaikuttanut lainakuvioihin mitenkään. Tosin takaisinmaksuturvaa en olisi diagnoosin takia lainaan saanut, mutta ne ovat aika kalliita järjestelyjä kuukausitasolla joka tapauksessa.

Vierailija
28/35 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut masennusdiagnoosi päällä vuodesta 2001. On vakuutukset, asuntolainat, pitkäaikainen työpaikka jne. Hoidoksi on tarjottu (ja olen myös vastaanottanut) ensisijaisesti terapiaa, lisänä pahimpina kausina väliaikainen lääkitys. Muistaakseni ainoa kohta jossa on tökkinyt yhtään vastaan on se että asuntolainan maksuvakuutusta en olisi saanut halutessanikaan. En kadu hoitoon menoa lainkaan.

Tunnen erään vastikään valmistuneen lääkärin jolla oli nuoruudessa todella todella rankkaa, mm. masennuksen ja ahdistusoireiden takia ja nyt painaa hommia ja pitää ammatistaan.

Vierailija
29/35 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille! Taidan uskaltaa nyt ottaa apua vastaan. Oikeastaan aika helpottava ajatus, ettei tarvitse yksin pelätä, pärjääkö, jos on avun piirissä. Toivon vain, etten vie kenenkään enemmän apua tarvitsevan paikkaa..

Ap

Vierailija
30/35 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle masennusdiagnoosista on ollut vain apua eikä mitään haittaa

Vierailija
31/35 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa koko diagnoosi. Ne haluaa vain myydä sulle kalliita psykoosi lääkkeitä jotka ei auta. Selvitä itse mikä elämässä on vialla ja korjaa se. Yksinäisyys yks syy.

Ei ne psykooosi lääkkeet kalliita ole kun lääkäreilläkin on varaa ostaa niitä

Vierailija
32/35 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byron Katie makasi masentuneena sänkynsä vieressä lattialla kun ei katsonut olevansa tarpeeksi hyvä ihminen makaamaan sänkyssä.

Sitten hän oivalsi jotain ja nykyään hän on henkinen opettaja. Yksi suurista Mestareista.

Löytynee kirjastosta jos asut isommalla paikkakunnalla. You tubesta löytyy englannin kielisiä videoita.

Vierailija
33/35 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on huippu

Vierailija
34/35 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Byron Katie makasi masentuneena sänkynsä vieressä lattialla kun ei katsonut olevansa tarpeeksi hyvä ihminen makaamaan sänkyssä.

Sitten hän oivalsi jotain ja nykyään hän on henkinen opettaja. Yksi suurista Mestareista.

Löytynee kirjastosta jos asut isommalla paikkakunnalla. You tubesta löytyy englannin kielisiä videoita.

Kiitos vinkistä, täytyypä tutustua!

Vierailija
35/35 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastaajille! Taidan uskaltaa nyt ottaa apua vastaan. Oikeastaan aika helpottava ajatus, ettei tarvitse yksin pelätä, pärjääkö, jos on avun piirissä. Toivon vain, etten vie kenenkään enemmän apua tarvitsevan paikkaa..

Ap

Miten sinulla menee nykyään..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi