Korva lukossa, päivystykseenkö?
Ärsyttävää! Kohta 4 päivää ollut korva lukossa, napsuu, humisee, aiheuttaa ehkä vähän pyörryttävää tunnettakin. Kesken työpäivän ei ole ollut mahdollisuutta lähteä lääkäriin, ja työpäivän jälkeen kerkeäisin käydä päivystyksessä. Vaan saako tämän takia mennä?
Kun tilanne oikeasti on se että työpäivät on pitkiä ja kaikilla ei vaan ole mahdollisuutta lähteä kesken päivää lääkäriin.
Kommentit (20)
Ihan järkevää tunkea sinne jonottamaan jopa 6 tuntia tuon takia. Tuskin edes ottavat sinua vastaan.
Eiköhän triagehoitsu stoppaa, töistä on saatava vapaata terveyskeskuskäyntiin.
Ei ole päivystysasia. Sulla on varmaan vaikkujumi korvassa. Terkkari tai sairaanhoitajakin voi korvaan kurkata.
Ei ole päivystysasia, varaa aika terveyskeskukseen tai yksityiselle.
Kertokaas mulle kukahan mua tuuraa siellä töissä sen 30-60min lääkärikäynnin aikana? Oon työpaikkani ainoa kokki.
Vaikkua, saako sitä millään kotikeinoilla pois?
Oletko kokeillut jotain vaikunpoistajaa apteekista? Esim removax tai jotain sinnepäin. Eivät suostu terkkarilla nykyisin edes huutelemaan korvia jos ei ole etukäteen kokeillut jotain itsehoitolääkettä.
Kiireettömässä tilanteessa ota päiväaikaan yhteyttä omaan terveyskeskukseen. Tavanomaisia päivystysluonteisia terveysasemilla hoidettavia vaivoja ovat esimerkiksi:
äkilliset hengitystietulehdukset
selkäkivut
nyrjähdykset
lasten korvatulehdukset
aikuisen korvakipu
AP, sun vaiva ei ole todellakaan mikään päivysluontoinen asia, kun ei korvakipukaan ole.
Haloo ihmiset, aivojaankin voi käyttää. Että ihan tukossa oleva korva ja päivystykseen!? Ihme kuin ei laastarin tarve.
Joo, ei todellakaan oo päivystysasia. Kuka tuuraa jos olet joskus sairaana? Kyllä terveydenhoito on sen verran tärkeää, että työnantajan täytyy järjestää asiat niin että 30-60min hoituu ilman yhtä työntekijää!
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mulle kukahan mua tuuraa siellä töissä sen 30-60min lääkärikäynnin aikana? Oon työpaikkani ainoa kokki.
Eihän se sinun ongelmasi ole kuka tuuraa vai tuuraako kukaan, ellet sitten ole yrittäjä. Tosin riippuen työehtosopimuksesta voi tuo poissaolo töistä olla palkatonta vapaata. Sisältääkö työterveyshuoltosi sairaanhoidon vai vain terveystarkastukset?
Vierailija kirjoitti:
Googleta korvavahan poisto apteekkituotteet.fi
Löytyy monenlaista tuotetta. Hinta vaan on aika suolainen kaikissa, melkein 20€.
Ne käännyttävät sinut päivystyksestä kotiin, jos sinne menet. Soita huomenna heti aamulla aika sairaanhoitajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vau, kokki joka työskentelee ma-pe kasista neljään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau, kokki joka työskentelee ma-pe kasista neljään!
Ei vaan kasista seitsemään.
Ei päivystykseen. Ihan kipeää korvaakin uskaltaa hoidella muutaman päivän pelkällä särkylääkkellä, kun suurin osa korvatulehduksista menee itsekseen ohi. Sulla ei ole edes kipeä. Nyt on kevät ja katupölyä hirveästi, moni saa oireita vaikkei olisi edes siitepölyallergikko. Sen piikkiin voisi sunkin vaiva mennä.
Puhdistusainetta kokeiltu. Ei auttanut. Kannattava 20€ ostos..
Illalla yksityiselle jos ei kerran päivän aikana pääse lääkäriin, mutta ei päivystykseen tuollaisen syyn takia.
Itse asiassa pitäisi olla työnantajan ongelma se, miten työt järjestetään työntekijän lääkärikäynnin aikana. Mitä jos oikeasti sairastuisit kesken päivän tai vaikka loukkaantuisit, joutuisitko tekemään vuoron loppuun muka?
Mie oon aina hammastikulla aukassu tai sitten pinnillä.. Toimii ainaki mulla..