Kävin ilmaisessa näöntarkastuksessa ja eiköhän sen perusteella yrittäneet myydä minulle 200 euron silmälaseja
Siis vaikka oliskin joku pieni lähinäön väsymykseen liittyvä heikkous, niin en mä nyt viidessä minuutissa tee mitään 200 euron ostopäätöstä...
...huh huh. Onneks pääsin pujahtaa kaupasta ulos. Ei koskaan enää.
Kommentit (7)
Silmälasibisneksessä on aivan käsittämättömän kovat katteet, googlatkaa vaikka Luxottica & revenues. Heillä on eri arvioiden mukaan hallussa 80-90 maailman silmälasimarkkinoista.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasibisneksessä on aivan käsittämättömän kovat katteet, googlatkaa vaikka Luxottica & revenues. Heillä on eri arvioiden mukaan hallussa 80-90 maailman silmälasimarkkinoista.
No olihan se nyt aika päivänselvää, että 200 e muoviläpysköistä minimivahvuuksilla on ihan hirveä ryöstö. Varsinkin, kun en oikeasti tarvitse laseja...
Vierailija kirjoitti:
200 euron lasit on aika halvat.
Asioinkin Specsaversilla
Jos sinulla on vain ikänäköä, niin silmät väsyvät. Voit tarvita silmälasit. Edulliset voivat riittää. Minulla on myös muuta korjattavaa eli tarvitsen nykyisin monitehot, kun nuorempana riitti yksitehot.
Olen tottunut käyttämään laseja ja ilman hyviä laseja en tahtoisi olla. Ostan aina parhaat linssit. Uusimmat monitehot maksavat edullisten sankojen kanssa melkein 1000 euroa, vaikka niissä on alennusta. Sangat 80 euroa ja loput rahat onkin kiinni linsseissä.
Riippuu ihan , etä millaisia linssejä tarvitset, että paljonko maksavat. En osta ilman kovapintaista naarmuuntumisen estoa, heijastuksen estoa ja ostan aina suurimmalla mahdollisella näkemisenalueella olevat monitehot.
Kyllä sinä olisit sieltä 19 eurollakin päässyt ulos. Sen verran maksaa halvimmat Specsaversin pokat ja niihin kuuluu aina vakioyksiteholinssit.
Sanomattakin on selvää, että suurin osa ei halua kehyksiään niistä parista, jotka maksavat 19 euroa. Lisäksi linsseihin kannattaa ottaa aina vähintään kovapinnoite ja heijastuksenesto käyttömukavuuden vuoksi. Puhumattakaan isommilla voimakkuuksilla tarvittavista lisäjutuista.
Ilmeisesti olet kokenut näössäsi olevan häiriötä, kun menit tarkastukseen. Juu, minäkin kävin nelisen vuotta sitten ja sain aika pienillä voimakkuuksilla lasit, mutta näkö on huonontunut reilusti siitä ajasta. Olisin voinut vielä jonkin aikaa lykätä menemistä, mutta sitten olisi tullut vähän enemmän voimakkuuksia kerralla.
Ja sinäkö et tienyt että ilmainen näöntarkastus on sisäänheittotuote?