Mä olen ehkä kerran käyttänyt lähimaksua. Onko noloa, jos en käytä lähimaksua? Olen 37v.
Lähimaksamattomuuteeni ei ole mitään muuta syytä kuin se, että toimin kaupan kassalla automaattisesti, eikä lähimaksu tule edes mieleeni. Kai se joskus tulee, jos pakotetaan.
Onko tämä jo jotenkin noloa, etten lähimaksa?
Kommentit (33)
Minä olen 42 enkä ole koskaan käyttänyt. En ole edes varma onko kortissani sellainen ominaisuus ja vaikka olisikin, en luota siihen. Kyse on jostain turvallisuuden tunteesta, tulee olo että rahani voivat lennellä ihan mihin sattuu ja vääriinkin taskuihin. Ei se PIN-koodin näppäily niin kauan vie.
Yritin kahdella kauppakerralla käyttää lähimaksua, mutta ei toiminut. Nyt nostin rahaa ja maksan sillä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt lähimaksua, enkä aio käyttää. Haluaisin sen ominaisuuden kortistani kokonaan pois ja olen jopa harkinnut reiän poraamista korttiini. Olen 53 enkä jaksa välittää siitä mikä on tai ei ole jonkun mielestä noloa.
Kummallinen asenne joillain, että eiät halua opetella uusia taitoja ja pysyä mukana kehityksessä. Eikö se pitäisi mielenkin virkeänä että oppii uutta. No, tervemenoa vaan vanhusten hoitokotiin jo kuusikymppisenä kun ei enää osaa toimia muuttuvassa yhteiskunnassa.
Karimari kirjoitti:
Höpö höpö. Yksikään lukija ei ota "vahingossa" maksua kortilta, jos et tunge korttiasi aivan kiinni laitteeseen. Ja miksi niin tekisit? Lähimaksu on kätevä, nopea ja säästää ainakin muiden aikaa, jos et omastasi välitä. Siinä ei ole mitään hankalaa, kuten esimerkiksi tunnusluvun muistamista ja sen näppäilyä.
Kyllä se ottaa, vaikkei kortti olisi kiinni laitteessa. Nähty on omin silmin. Mutta lähellä siis huiteli, henkilön oli tarkoitus maksaa tunnuslukua näpytellen, ei ehtinyt, kun laite oli jo napannut lähimaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt lähimaksua, enkä aio käyttää. Haluaisin sen ominaisuuden kortistani kokonaan pois ja olen jopa harkinnut reiän poraamista korttiini. Olen 53 enkä jaksa välittää siitä mikä on tai ei ole jonkun mielestä noloa.
Kummallinen asenne joillain, että eiät halua opetella uusia taitoja ja pysyä mukana kehityksessä. Eikö se pitäisi mielenkin virkeänä että oppii uutta. No, tervemenoa vaan vanhusten hoitokotiin jo kuusikymppisenä kun ei enää osaa toimia muuttuvassa yhteiskunnassa.
Mä lähden mukaan vain keksintöihin, jotka koen itse mielekkäiksi.
-Eri-
Minun korttiini tuli lähimaksuominaisuus vasta kevättalvella, enkä useinkaan muista sitä käyttää. makselen aivan surutta parin euron ostoksetkin kassalla, jossa on ihminen ja välttelen itsepalvelulaitteita koska saan ne taatusti vain piippaamaan tai sekoamaan. Vata muutaman kerran olen kassalla havahtunut että ainiin, lähimaksuakin voisi käyttää.
N43
Tunnustus.
Olen niin sähläri, etten uskalla ottaa tuota lähimaksua käyttööni.
Lisäksi mitä olen katsellut niin kortin ottaminen pois lompakosta+suojakotelosta vie saman ajan kuin pin-luvun näpyttely. Jos lähimaksu ei toimisi, sen koettaminen kerran-pari ja lopulta pin-luvun näpyttely veisi jopa enemmän aikaa.
On vaan ihan hyvä, että rahaa ei ole liian helppo törsätä. Pidän sen siis tarkoituksellisesti mahdollisimman vaikeana.
Olen 30v. ja mulla ei ole lähimaksua eikä tule. Pankista lähettivät kortin jonka mukana tuli infolappu jossa sanottiin vain että lähimaksulla maksaminen on aivan yhtä turvallista kuin pin-koodilla - ilman minkäänlaista selitystä miksi muka on turvallista. Soitin pankkiin ja pyysin lähettämään tavallisen kortin. Onneksi niitä täällä Englannissa ainakin vielä saa. Olen myös baarissa töissä ja kokemuksesta voin sanoa että käteinen on edelleen nopein maksuväline, mulla kestää viis sekuntia antaa sulle vaihtorahat kun taas lähimaksussa pitää näppäillä sitä masiinaa, ojentaa se sulle, odottaa että maksu menee läpi, tarjota kuittia. Ja joskus ihmisiä on pitkä jono oottamassa et pääsee sillä 'nopeella' lähimaksulla maksamaan.
PIN-koodilla maksaessa joku voi urkkia tunnusluvut. Se on suurempi riski kuin että laite ottaisi omat pienet ostokset kortilta 5 cm päästä.
En oo ikinä ees maksanu kortilla. Tää tuntuu jäytävän kovin monia. Kaikesta voikin ottaa itteensä :D
Häh, mitähän v*ttua nyt taas? Oon itse 32 enkä kertaakaan käyttänyt lähimaksua. Miten sen käyttämättömyys tekee ihmisestä muka nolon?
Ei ole noloa! Jokainen voi valita haluamansa tavan maksaa, kunhan maksu tulee suoritettua. Itse aina naputan tunnusluvun, ihan vain tottumuksesta, enkä toisaalta halua unohtaa tunnuslukuani.