Onko ISS:n siivoojilla joskus ollut oikeasti askelmittarit töissä?
Netistä vaan luin jonkun kokemusta asiasta että näin olisi. Oikeasti? Itsekin olen tehnyt siivoustöitä, en kylläkään kyseisessä siivousfirmassa, mutta ei mua oo koskaan noin tarkkaan seurattukaan töissä, huh!
Sisään ja ulos ainoastaan oon kirjautunu ja ruokatunnille. Mutta että askelmittarit??? 😲
Kommentit (12)
Jaa en tiedä mutta olen hoitajana seurannut päivittäisiä askeleita ja tuleehan niitä melkoiset määrät!
Jeehehejerj kirjoitti:
Jaa en tiedä mutta olen hoitajana seurannut päivittäisiä askeleita ja tuleehan niitä melkoiset määrät!
Paljonko hoitajalle tai siivoojalle mahtaa työpäivän aikana kertyä askelia?
Eli askel mittari jalkaan ja tauolla voi sitten tärisyttää jalkaa että tulee paljon askelia. Voi sitten kehuskella työkavereille.
Olin 10v sitten hotellisiivoojana kyseisen lafkan listoilla, silloin ei ainakaan ollut askelmittareita mutta työtehontarkastaja oli. :D Ei saanut esim. odottaa että työpari saisi lattian kosteapyyhittyä vaan piti juosta seuraavaa huonetta purkamaan, eikä saanut parin kanssa viettää kahvitaukoa vaan toisen piti aina päivystää kerrosta. Näihin aikoihin aika moni otti loparit.
Siis tarkoitatko että pakollisena tuo mittari? Ja mitä sitten mittaustuloksilla tehtiin? Voihan se olla esimerkiksi, että työterveyshuollon puolelta halutaan seurata sitä ja tehdään jotain tutkimusta?
Tarjoilijan työssä pidin itse ihan oman mielenkiinnon takia joskus.
Yli 20 000 askelta tuli helposti työpäivän aikana.
Tällaisen kommentin vaan löysin toiselta palstalta, missä kyseltiin siivoojilta heidän työssään eniten ärsyttäviä asioita:
”Se ISS:n askelmittari episodi oli huippu! Kuka sellaista on suostunut käyrttämään??? Itse en ainakaan suostuisi... Olisivat heittäneet ne siivooja parat koko mittarin vain pesukoneen rumpuun ja koneen linkoukselle vähintään 10 minuutiksi. :P”
Onkohan se ollut sitten vaan jonkunlainen kokeilu joskus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen kommentin vaan löysin toiselta palstalta, missä kyseltiin siivoojilta heidän työssään eniten ärsyttäviä asioita:
”Se ISS:n askelmittari episodi oli huippu! Kuka sellaista on suostunut käyrttämään??? Itse en ainakaan suostuisi... Olisivat heittäneet ne siivooja parat koko mittarin vain pesukoneen rumpuun ja koneen linkoukselle vähintään 10 minuutiksi. :P”
Onkohan se ollut sitten vaan jonkunlainen kokeilu joskus.
Ap
Ja tää kommentti oli joskus vuodelta 2012. Ehkä sitä ei enää ole ja ehkä sitä ei edes laajamittaisesti kokeiltu. Mutta aika kyykyttämiseltä silti kuulostaa. Ap
Kun valitsee liiton johtoon naisen saa takuulla kyykyttää sen jälkeen vapaasti työntekijöitä.Muija miettii päivät pitkät mistä saa munnoo muu ei kiinosta
Entä joku alhainen minimiraja jonka avulla paljastuu pahimmat pinnarit? Vaikka 5000 askelta. Normaalin työpäivän aikana kuka tahansa saa tämän määrän moneen kertaan täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Entä joku alhainen minimiraja jonka avulla paljastuu pahimmat pinnarit? Vaikka 5000 askelta. Normaalin työpäivän aikana kuka tahansa saa tämän määrän moneen kertaan täyteen.
Ihan turhaa. Minulla oli aikoinaan siivoojana oma alue. Se joko oli siisti tai ei ollut. Ei työpanokseni vahtimiseen askelmittaria tarvittu
Askelmittarilla ei kyllä voi mitata työn tehokkuutta,voi olla jopa päinvastoin.
Erinomainen idea. Kuukauden lopuksi aina irtisanotaan vähiten askelia kerännyt työntekijä! Muutamassa vuodessa hioutuu kokonainen tehotyömyyrien armeija joka tomerin askelin käy lian ja pölyn kimppuun!
Jos tämä järjestely käy lainsäädännön ja ammattiliittojen kanssa liian hankalaksi voi ottaa käyttöön askelmäärien julkaisun. Firman ilmoitustaululle listattuna nimet ja askelmäärät kaikkien nähdäville. Varmasti siellä työntekijöiden keskuudessa alkaa kyräily siitä miten laiskoja ne siellä listan häntäpäässä ovat. Tämä kannustaa kaikkia tekemään ahkerasti töitä!