Kiitos pääsykokeet, en taaskaan pääse opiskelemaan!
Kävin tiistaina oikeustieteellisen pääsykokeessa. Siellähän oli kaikkein vaikeimmat asiat, joissa vain valmennuskurssilaiset voivat pärjätä. Porvarien pennut vei taas paikat mun nenän edestä! Miksi noista kokeista ei voi luopua?! Nyt sitten kökötän kotona koko vuoden. Varmaan haen uudestaan ensi keväänä. Tai annan olla. En jaksa aina tehdä koetta. Mut pitää jo päästää kun oli 8 kerta kun hain yliopistoon!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi kaikki ei vain voi opiskella oikiksessa?
Mä olen yrittänyt niin monesti! Niin paljon työtä. Mutta kun eliitti vie ne paikat.
Ap
Spring Housen "tehoa työnhakuun" työkkärikursseille pääsee aika hyvin -- karenssin uhalla. Nähdään siellä!
Edelleen jankutat samaa vaikka sinulle on jo kerrottu että haet opiskelemaan alalle joka on sinulle selvästi liian vaikea. Hae alalle jonne sinulla rahkeet riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen jankutat samaa vaikka sinulle on jo kerrottu että haet opiskelemaan alalle joka on sinulle selvästi liian vaikea. Hae alalle jonne sinulla rahkeet riittävät.
Oikeustiede on kutsumus.
Ap
Tottakai. Pääsykokeiden vikahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt niin monesti! Niin paljon työtä. Mutta kun eliitti vie ne paikat.
Ap
Valintakokeessa testataan valmiuttasi oikiksen opintoihin. Jos sitä ei sinulla ole, niin ei ole. "Yrittämisestä" ei ikävä kyllä palkita. Tahtoisitko lääkäreitä ja juristeja, jotka ovat saaneet tutkinnon vain siksi, että tsemppasivat kovasti, mutta eivät täytä kuitenkaan tutkinnon osaamisvaatimuksia?
Sulla on ollut kahdeksan vuotta aikaa käydä töissä, säästää rahaa ja maksaa se valmennuskurssi. Yh siskoni tyttö on ollut tehtaassa duunissa ja itse maksoi valmennuskurssinsa. Niitten "porvarien" (eli normaalien työssäkäyvien vanhempien) lasten pitää myös itse lukea ja opiskella.
Rukoile Jeesukselta johdatusta uravalintaan ja juuri sulle oikeaan kouluun hakemiseen ja pääsemiseen. :)
Hienoa, että ensi vuonna lähes puolet pääsee todistusvalinnalla. Sitten sinulla on mahdollisuus
Miten ajattelit selviytyä itse opinnoista, kun et pärjää valintakokeissakaan..?? Kutsumuksesi on täysin hakoteillä taitoihin ja valmiuksiin nähden, oletan.
Jos et kokeeseen jaksanut lukea kunnolla niin tuskin jaksat lukea niitä lakitekstejäkään.
Lähäriksi pääsee aika helposti. Voisit kokeilla onneasi siellä.
Surullista, että joutuu olemaan taas vuoden työttömänä.
Miksi juuri oikeustiede? Aloja on vaikka ja mitä, yritä seuraavaksi vähän helpompipääsyistä paikkaa kuin oikista. Vaikutat niin katkeralta "porvarien pennuille" ja koko tiedekunnalle, että kannattaisi ottaa aikalisä ja selvittää oma pää ensisijaisesti.
Sanoit että kokeessa oli vaikeimmat asiat. Olivatko ne siis asioita joita et ollut kirjasta ymmärtänyt vai etkö muistanut? Jos et muistanut niin lukutekniikassa on varmasti parantamisen varaa, jos taas et ymmärtänyt niin tarvitset apua lukemiseen. Jos kirjassa on paljon asioita joita et ymmärrä, tulee opinnoissa ehkä hankaluuksia. Nautitko pääsykoekirjan lukemisesta ylipäätään? Sellaista se käsittääkseni oikiksessa tulee olemaan. Valmennuskurssi maksaa noin 1000 - 1500, kalliimpiakin toki on. Olisiko mahdollista mennä töihin ja säästää rahat kurssiin? Tsemppiä sinulle!
8 vuotta ja silti ei osaa pääsykoekirjoja ulkoa?
Kannattaa jo vaihtaa alaa. Jo se , että syytät pääsykokeita epäonnistumistasi kertoo, että et ole sovelias oikikseen. Tai että syytät siitä muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeustiede on kutsumus.
Ap
Harkitse oikeustieteen muita ilmentymiä, esimerkiksi kaupallisella koulutuspuolella (oiskohan AMK - tradenomin yksi suuntausvaihtoehto) on yritysjuridiikkaa. Voit valmistua ammattiin, joka hoitelee yritysten lakiasioita, vastuulausekkeita jne. Harkitse edes. Amkiin voi olla helpompi päästä sisään ja se voi luoda sinulle hyvän pohjan jatkaa/vaihtaa oikkariin jos sinne muutaman opintovuoden jälkeen vielä vaihtaa haluaisit.
8 kertaa käynyt katsomassa millaisia kysymyksiä siellä kysytään ja vieläkään ei osaa valmistautua niiden mukaisesti. Ei ole akateemiseksi tästä tyypistä.