Kun kaverilla ei ole rahaa...
Pyydät kaveria kahvilaan. Hän kertoo, että nykyään on tosi tiukkaa taloudellisesti. Sinulla on hyvät tulot. Miten toimit? 1. Tarjoat kahvilassa. 2. Ehdotat kävelylle menoa. 3. Perut koko jutun. 4. Jotain muuta. Mitä?
Kommentit (21)
5. Menen nettifoorumille ja kysyn, mitä pitää tehdä, koska olen täysin kyvytön toimimaan itsenäisesti.
Tarjoan tietysti. Jos kaveria nolottaa liikaa ottaa tarjoamista vastaan, niin ehdotan kävelyä.
Tarjoan.
Voi myös olla että keksin ehdottaa jotain muuta kuin kahvia. Mutta tarkoitus olisi tavata kaveria ja kuulla kuulumisia.
Tai oikeastaan tämä riippuu kaverista. Pitäisi olla enemmän ystävä kuin tuttava.
Sanon, että tulee katsomaan kun juon leivoskahvit.
Jos pyydän kaveria kahvilaan, tietysti tarjoan, hänen tulotasostaan riippumatta
Ja tietysti kerron etukäteen "minä tarjoan", ennen kuin hän edes ehtii miettiä omia rahoja.
Tarjoan mansikkaleivoskahvit ja nautin elämästä. Mitä väliä parilla eurolla, jos kaverilla ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan mansikkaleivoskahvit ja nautin elämästä. Mitä väliä parilla eurolla, jos kaverilla ei ole varaa.
Mistä saa parilla eurolla mansikkaleivoskahvit?
Joko tatjoaisin tai pyytäisin kotiini kahville, jossa tarjoaisin sitten kahvit ja pullat. Kaverin vois olla helpompi ottaa tarjoilut vastaan kotioloissa, missä on luonnollista että toinen keittää kahvit ja on ostanut jotai tarjottavaksi.
Tarjoaisin tietysti. Olen tarjonnut paljon muutakin; matkoja ulkomaille, illallisia ja lounaita ravintoloissa jne.
Miksi et pyydä kotiisi kahville? Ei tule kenellekkään kiusallinen olo.
Joskus voisin tarjota, mutta en tiedä jatkuvasti.
Kutsu kahvilan sijaan sun luo kahville tai kysy että ok, keitätkö sumpit jos tuun kylään ja viet mennessäsi jotkut herkkuleivokset :)
Kahviloissa on kiva käydä jos on varaa. Eikä se niin superia ole kaverin piikkiinkään käydä varsinkin jos tietää ettei voi tarjota takaisin.
Yksi kaveri on vuosia käynyt luonani kahvilla, ei koskaan tuo mitään, kutsu kylään tai tarjoa apua. Ei tunnu kivalta sekään.
Rahaa on minullakin niukasti, mutta sen verran löytyy että pizzalle kaveri veisin tossa tilanteessa. Joo ap kyselee kahvin tarjoamisesta.
Tietysti tarjoan. Varsinkin jos minä pyydän kahvilaan. Ja luultavasti myös jo tiedän, ettei kaveri ole varjoissaan.